Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی از راه اندازی ایستگاه تب سنجی در مبادی ورودی شهرستان بندرگز برای پیشگیری از شیوع کروناویروس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسین احمدی» امروز(چهارشنبه 21 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همه باید برای قطع زنجیره انتقال کرونا دست به دست یکدیگر دهند و با رعایت توصیه های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال گام بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار بندرگز، از کاهش ساعت کاری صنوف در این شهرستان خبر داد و ادامه داد: ضدعفونی معابر و اماکن عمومی سطح شهر به صورت مرتب در روستاها و شهرهای بندرگز انجام می شود، همچنین برگزاری هر گونه تجمع و مراسمات در این شهرستان لغو شده است.

 

وی با بیان اینکه بهترین کمک برای کنترل کرونا توجه مردم به هشدارها است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز شاهد حضور مردم در خیابان ها هستیم و این مسئله، کنترل بیماری را سخت می کند.

 

احمدی با قدردانی از زحمات پزشکان و پرستاران در درمان بیماران مبتلا به کرونا افزود: از مردم می خواهم کمپین در خانه بمانیم را جدی بگیرند و جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند، اگر مردم به توصیه های بهداشتی و خودقرنطینگی عمل نکنند ماندگاری بیماری کووید 19 افزایش می یابد و این مسئله همه را فرسوده و خسته می کند.

 

فرماندار بندرگز  با بیان اینکه کنترل کرونا مشارکت اقشار مختلف جامعه را می طلبد، گفت: به مردم توصیه می کنم در زمان شیوع کرونا در خانه بمانند و یک نفر از اعضای خانواده هر چند روز یک بار با رعایت نکات بهداشتی برای خرید اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه ترددها نسبت به گذشته محدود شده است، افزود: در پلیس راه یک اکیپ مستقر شده و تب سنجی را انجام می دهد و افرادی که دارای تب بالا باشند اقدامات لازم و پیشگیرانه انجام می شود.

 

پایان پیام/695

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایستگاه تب سنجی ضدعفونی معابر فرماندار بندرگز حسین احمدی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۲۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر فوت شده است، بنابراین انتظار می‌رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسدی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دما ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلاء در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته، همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

اسدی در پایان عنوان کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6097347

دیگر خبرها

  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت
  • BRT کرج، خوب یا بد؟