Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه؛رعایت برخی نکات بهداشتی اما می‌تواند مانع از این اتفاق و حفظ سلامتی بیشتر مردم و کنترل این ویروس شود.

سامان رحیمی، پزشک عمومی در گفت‌و‌گو با پارسینه معتقد است ابتدا باید تا جای ممکن از حضور در این محل‌ها جلوگیری کرد: «بسیاری از افراد می‌توانند از مرخصی‌ها و به ویژه مرخصی‌های استعلاجی خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل هم توصیه ما این است که تا حد ممکن و تا جایی که برایتان شدنی است، اصلا سرکار نروید و با تعامل با مدیران خود به یک ساز و کار مناسب برای کار کردن از راه دور برسید.»

اما در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد، رعایت نکات بهداشتی بهترین راه برای جلوگیری از بروز ویروس کرونا است: «استفاده از ماسک تنها به افرادی توصیه می‌شود که خودشان نشانه‌هایی از بیماری را دارند. این توصیه برای 2 هفته پیش بود. اما حالا و با توجه به شیوع شدید این ویروس و برای افرادی که قرار است در محل کار خود حاضر شوند، بهتر است از ماسک استفاده کنید چون نمی‌دانید که بقیه چه شرایطی دارند. ولی استفاده از همان ماسک هم به خاطر بالا بردن تعداد برخورد‌های دست با صورت نیاز به حساسیت بالایی دارد. پس اگر از آن دسته افرادی هستید که مدام به ماسکتان دست می‌زنید و یا اینکه به خاطر کارتان مجبور هستید هربار ماسک را بردارید، استفاده از ماسک ریسک خطر را بیشتر می‌کند. به جای این کار، باید تعداد بیشتری در روز دست و همچنین صورت خود را بشویید.»

او تاکید کرد: «لوازم شخصی خود را در محل کار، هر روز که وارد محیط کاری می‌شوید ضدعفونی کنید. لوازمی همچون خودکار، هدست، موس کامپیوتر و لوازمی که دست‌هایتان مدام با آن در ارتباط است. همچنین به هیچ عنوان از لوازم آبدارخانه استفاده نکنید. لیوانف قاشق و هر ابزار دیگری که امکان دارد دیگران هم از آن استفاده می‌کنند و مشترک است یک خط قرمز بزرگ و پررنگ بکشید.»

این پزشک عمومی با اشاره به نحوه تعامل با همکاران توضیح داد: «فاصله متری نکته مهمی است که نباید در تعامل با همکاران و یا ارباب رجوع‌ها نباید فراموش شود. این فاصله باید یک تا 2 متر باشد و قطعا هم می‌دانید که به هیچ عنوان نباید به کسی دست بدهید و یا در آغوش بگیرید.»

او در نهایت خاطرنشان کرد: «استفاده از تهویه هوا و یا باز کردن چندین باره پنجره‌ها در محل کار هم کمک می‌کند که هوای مانده در محیط تغییر کند. همچنین اگر از وسایل حمل و نقل عمومی برای سیدن به محل کارتان استفاده می‌کنید، تا جای ممکن هیچ جایی ننشینید و به هیچ چیزی دست نزنید. یک سبد در ورودی خانه بگذارید، سبدی که بچه ها به آن دست نزنند و هر روز لباس و کیف و کلید و تمامی لوازمتان را داحل آن بیندازید که مجبور نشوید هر روز لباس‌ها را بشویید.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر پزشک عمومی شیوع کرونا بهداشت پیشگیری از کرونا محل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۲۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان

علیرضا جیلان اظهار داشت: عوامل طبیعی و غیرطبیعی موجب آسیب به پایه‌های این بنای تاریخی شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز مرمت اضطراری پل تاریخی زمانخان

وی افزود: با ارائه گزارش نهایی دانشگاه اصفهان مرمت و بازسازی پایه میانی این پل بزودی آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی