Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان، یک محلول ضدعفونی دست و سطوح با پایه آب تولید کرده که برخلاف الکل باعث خشکی پوست دست نمی‌شود و به جای یک ساعت، چهار ساعت روی سطوح می‌ماند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت علوم، این محلول برخلاف الکل موجب خشکی پوست دست نمی‌شود و به جای ماندگاری یک ساعته، چهار ساعت بر روی سطوح ماندگاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این محلول بر پایه آب تولید شده و تفاوت آن با ضدعفونی کننده‌های با پایه الکل در این است که برخلاف الکل موجب خشکی پوست دست نمی‌شود و به جای ماندگاری یک ساعته، چهار ساعت بر روی سطوح ماندگاری دارد.   این محلول برای نخستین بار در کشور تهیه شده و پیش از این فرمولاسیون این ضدعفونی کننده تنها برای سطوح کاربرد داشت و با تغییراتی که در آن ایجاد کردیم برای دست‌ها نیز قابل استفاده است.   این محلول برای سطوح، دست‌ها و از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها کاربرد داشته و قابلیت از بین بردن ۹۹.۹۹۹ درصدی ویروس‌ها و باکتری‌ها را دارد؛ این محلول فاقد بوی نامطبوع بوده و برخلاف الکل برای شیرآلات نیز کاربرد دارد.   این محلول مورد تأیید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های اروپا (ecdc) بوده و با توجه به شیوع کرونا از زمان اعلام نیاز مسئولان امر با توجه به اینکه تمامی مدارک و مستندات علمی آماده بوده، سریع مجوز را دریافت کرده و تولید آن آغاز شده است.   در حال حاضر با راه‌اندازی این شرکت دانش‌بنیان برای ۲۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و ۱۵ نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم صورت گرفته و تا به امروز محصولات تولیدی این شرکت نیاز در بازار قزوین توزیع شده است.   در حال حاضر روزانه ۴۰۰۰ بطری ۴۰۰ میلی‌لیتر تولید می‌شود که تا به امروز نیاز دستگاه‌های اجرایی مختلف تأمین شده و بیمارستان امام خمینی (ره) شهر تهران نیز با دریافت سه نمونه محلول ضدعفونی از شرکت‌های مختلف در نهایت محلول این شرکت را تأیید کرده و درخواست خرید محصول دارد.   گفتنی است در حال حاضر محلول تولید شده در تمامی داروخانه‌ها و حتی فروشگاه‌های بزرگ سطح استان قزون توزیع شده و حتی با پیک رایگان نیز به صورت اینترنتی به دست همشهریان می‌رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محلول ضد عفونی کننده شرکت های دانش بنیان کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۲۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در سال های اخیر منجر به پیشرفت های قابل توجه در صنایع مختلف شده است. در همین راستا یک شرکت دانش‌بنیان در کارخانه نوآوری آزادی (شعبه پارک فناوری پردیس) با استفاده از هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء توانسته است محصولی را در حوزه حمل و نقل به بازار عرضه کند.

آیه غفرانی هم بنیان گذار این شرکت دانش‌بنیان در خصوص ایده اولیه تأسیس این مجموعه گفت: این شرکت از سال 1401 فعالیتش را در مرکز نوآوری دیجی‌کالا (دیجی‌نکست) واقع در کارخانه نوآوری آزادی آغاز کرده است. با وجود چالش های گسترده و متنوع در حوزه حمل و نقل،  تمرکز خود را بر حل مشکلات این حوزه با استفاده از فناوری های نو قرار داده که در نهایت منجر به تولید پلتفرم هوشمند مدیریت ناوگان حمل و نقل شد.

وی افزود: پلتفرم مدیریت ناوگان با هدف کاهش هزینه و ریسک شرکت‌های پخش و حمل و نقلی، خدمات متنوعی را ارائه کرده است. این خدمات شامل یک پلتفرم جامع نرم افزاری در کنار انواع مختلف و متنوع ماژول‌های سخت افزاری می‌باشد. هدف اصلی ما، ایجاد یک بستر یکپارچه، هوشمند و مطمئن برای شرکت‌ها و سازمان‌هاست که بتوانند بهره‌وری فرایندهایشان را بهبود داده، کیفیت خدماتشان را بالا برده و با ابزارهای مختلفی که ما در اختیارشان قرار می‌دهیم هزینه‌های مربوط به سوخت، نگهداری تعمیرات و خسارات تصادفات را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.

غفرانی همچنین در خصوص امکانات این پلتفرم گفت: امکانات ارائه‌شده توسط سیستم مدیریت ناوگان شامل ۲ بخش نصب و راه‌اندازی ماژول‌های متنوع سخت افزاری و امکانات گسترده نرم افزاری است.

وی گفت: ماژول‌های سخت افزاری شامل نصب انواع مختلف ردیاب به منظور نظارت بر موقعیت لحظه‌ای خودرو و راننده، قفل هوشمند درب کابین، پایش اطلاعات مهم از کامپیوتر خودرو، پایش لحظه‌ای دما و رطوبت کابین جهت زنجیره حمل سرد و نصب دوربین کابین جهت رصد کامل و دقیق رخدادهای داخل کابین و جاده به صورت همزمان است.

هم بنیان گذار مجموعه کارپو ادامه داد: این شرکت توانسته است در کمتر از ۱ سال از آغاز فعالیت خود، عنوان دانش‌بنیان را کسب کرده و به عضویت مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مازندران و پارک فناوری پردیس در بیاید.

وی در خصوص برنامه های این شرکت در سال 1403 نیز گفت: این شرکت در ۲ سال اول تاسیس خود، تمرکز خود را صرفاً برروی نیازسنجی بازار و توسعه محصول گذاشت. اما در سال جدید برنامه ما ورود جدی به بازار در کنار توسعه و ارتقاء همیشگی محصول است.

غفرانی در پایان، حضور در کارخانه نوآوری آزادی را موجب تسهیل برخی از فرایندها مانند کسب برخی مجوزها، ارتباط راحت‌تر با بازار، شبکه سازی گسترده و حضور در محیطی پویا برشمرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • گذر زمان بر پل زمانخان سامان
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال