Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بسیاری از بیمارانی که پس از عمل زیبایی بینی دچار مشکل شده‌اند به فکر ترمیم آن هستند؛ اما، نمی‌دانند که بهترین زمان ممکن برای این کار چه وقت است.

جراحی بینی، یک نیاز فراگیر

این روزها با ظهور انواع تکنولوژی‌های مدرن جراحی و پزشکان حاذقی که در ایران فعالیت می‌کنند، دیگر داشتن یک بینی خوش فرم و جراحی زیبایی بینی یک آرزو نیست و بسیاری از افراد در سال‌های گذشته اقدام به این عمل کرده‌اند و هم اکنون رضایت زیادی از انجام این عمل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عمل متقاضیان زیادی دارد و امروزه چه بانوان و چه آقایان اقدام به این کار می‌کنند. معمولا، برخی از افراد به دلیل آنکه دارای بینی‌های گوشتی هستند یا فرم بینی‌آن‌ها از نواقص زیادی برخوردار است، نیاز به جراحی بینی ترمیمی دارند و برخی دیگر برای ایجاد فرم دلخواه بینی خود را به دست جراحان می‌سپارند. به دلیل طرفداران زیاد این عمل در ایران، قصد داریم در ادامه کمی بیشتر  در مورد جراحی بینی و مراقبت‌های آن با شما صحبت کنیم.

آشنایی با جراحی بینی ترمیمی

معمولا، زمانی که افراد بینی خود را به تیغ جراحان می‌سپارند، پس از عمل از فرم دماغ خود راضی نبوده یا به هر دلیلی بینی آن‌ها دچار مشکل می‌شود. جراحی ترمیم بینی زمانی انجام می‌شود که بینی پس از عمل دچار نقص شده و جراح با این عمل تمامی ایرادات را برطرف می‌کند. توجه داشته باشید که این جراحی ممکن است نسبت به عمل زیبایی اولیه کمی گران‌تر باشد چراکه جراح باید به طور موشکافانه تمام ایرادات را شناسایی و طی یک فرایند طولانی‌مدت، آن‌ها را ترمیم و اصلاح کند.

در این جراحی، بیمار طبق عمل قبلی خود باید تحت بیهوشی قرار گیرد تا پزشک با شکافتن بینی مجددا اقدام به جراحی کند. این کار کمی پیچیده بوده و باید در انتخاب جراح خود نهایت دقت را کنید تا مشکلات قبلی پیش نیاید. بهتر است برای این کار از افرادی که عمل ترمیمی را انجام داده‌اند مشورت گرفته و حتی به صورت ناشناس در مطب جراح حضور یابید. این کار باعث می‌شود تا اشتباهات گذشته را مرتکب نشده و با دیدن رزومه کاری جراح مورد نظر، با خیالی آسوده اقدام به عمل ترمیمی کنید.

یکی از تکنیک‌های مهم که یک جراح حاذق باید از آن اطلاع داشته باشد، غضروف لازم در سپتوم مریض برای انجام عمل بینی ترمیمی است و بر اساس میزان غضروف لازم تصمیم‌گیری کند و اگر غضروف کافی نباشد، از گوش یا دنده مریض غضروف را بردارد و مورد استفاده قرار دهد. گاهی اوقات ممکن است از  غضروف‌های هموگراف (غضروف جسد) برای این کار استفاده شود. در این شرایط این احتمال وجود دارد که این نوع غضروف‌ها پس از عمل به تدریج جذب شوند و بینی به حالت اولیه برگردد. بنابراین باید جراحی را انتخاب کنید که اطلاعات و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد.

جراحی بینی ترمیمی چه مشکلاتی را برطرف می‌کند؟

این نوع از جراحی هنگامی انجام می‌شود که فرد مشکلات بینی خود را پس از عمل به صورت آشکار می‌بیند. ایراداتی نظیر کجی بینی پس از عمل اولیه، انحراف بینی، برآمدگی بینی که هرکدام باید طبق اصول خاصی ترمیم شوند. در برخی از موارد بافت بینی بیمار هنگام عمل بیش از حد برداشته شده که این امر موجب فرورفتگی دیواره بینی و نامتقارن بودن آن شده است. همچنین، مواقعی نیز پوست بینی هنگام عمل به خوبی کشیده نشده و دچار چروک شده است. در این هنگام باید با انتخاب بهترین جراح بینی تمامی ایرادات را به نحو احسن برطرف کرد.

زمان مناسب برای جراحی بینی ترمیمی

بسیاری از بیمارانی که پس از عمل زیبایی بینی دچار مشکل شده‌اند به فکر ترمیم آن هستند؛ اما، نمی‌دانند که بهترین زمان ممکن برای این کار چه وقت است. پاسخ به این سوال کمی سخت است چراکه هر ایرادی باید در یک زمان طلایی برطرف شود، در غیر اینصورت ممکن است حتی با چنیدین عمل ترمیمی نیز ایرادات اصلاح نشوند؛ به گونه‌ای که برخی از نواقص باید بلافصله مورد ترمیم قرار گیرند تا بدتر نشوند. همچنین، در مواقعی نیز باید به مدت 1 الی 2 سال صبر کرد تا بتوان ایرادات را برطرف کرد. از این رو، نمی‌توان زمان دقیقی برای این کار در نظر گرفت و باید نظر پزشک را در این باره جویا شد.

اقدامات لازم قبل از جراحی ترمیم بینی

اقدامات لازم قبل از جراحی ترمیم بینی مطابق با عمل اولیه بوده و باید از بینی بیمار عکس‌برداری شود. جراح برای اینکه از اختلالات تنفسی مطلع شود، اقدام به عکس‌برداری‌های دیگری نظیر اسکن بینی، آندوسکوپی بینی و غیره می‌کند. این کار برای آن انجام می‌شود تا پزشک، بیمار را از مشکلات قبلی خود باخبر کند تا افراد پس از عمل ترمیم مدعی نشوند که این اختلالات توسط پزشک پس از ترمیم بینی بوجود آمده‌اند.

بهتر است قبل از انجام جراحی بینی ترمیمی، مجددا آزمایشات قبلی را تکرار کنید تا مبادا مشکلی بابت بیهوشی شما پیش آید. البته، در مواقعی نیازی به بیهوشی نبوده و جراح به صورت سرپایی و با یک سری اقدامات خاص، ایرادات را برطرف می‌کند. بهتر است بینی خود را به دست جراحان باتجربه و حاذق بسپارید تا دیگر نیازی به عمل مجدد نباشد.

مراقبت‌های پس از درمان

پس از اینکه ایرادات بینی خود را با عمل ترمیمی برطرف کردید، باید به تمام توصیه‌های پزشک عمل کرده و از فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید. ضروری است حداقل 1 هفته استراحت کنید و هنگام خواب هرگز به پهلو یا شکم نخوابید. به دلیل اینکه بینی شما برای دومین یا چندمین بار است که مورد عمل جراحی قرار گرفته، برای مدتی از خم کردن سر خودداری کرده و هرگز به آن فشاری وارد نکنید. هرگز از مکمل‌هایی که پزشک تجویز نکرده استفاده نکنید و مطابق با توصیه‌های او پیش بروید.

سخن پایانی

در این مطلب نحوه جراحی بینی ترمیمی و ایراداتی که با این عمل قابل رفع هستند را به شما معرفی کردیم. برای اینکه مجددا مجبور به عمل جراحی بینی نشوید، بهتر است در انتخاب جراح خود نهایت وسواس را به خرج دهید. دکتر امید ابراهیمی با تجربه بیش از 5000 جراحی زیبایی بینی یکی از بهترین جراحان ترمیم بینی در تهران هستند با مراجعه شما می‌‎توانید برای انجام جراحی زیبایی و یا جراحی ثانویه بینی از تجربه موفق ایشان استفاده کنید.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جراحی جراحی بینی ترمیمی برای این کار زیبایی بینی بینی خود عمل ترمیمی ترمیم بینی عمل ترمیم پس از عمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، گروه پزشکی بیمارستان کوثر سنندج با هدایت دکتر داوود تاسا فوق تخصص پیوند کبد، عمل تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی را با موفقیت برای بیمار نیازمند به انجام رساندند.

دکتر تاسا در پایان این عمل جراحی با اعلام رضایت از نتیجه جراحی و رضایت از حال عمومی بیمار، گفت: این عمل جراحی معمولا به صورت باز انجام می شود که انجام آن به روش لاپاراسکوپی عوارض و پیامدهای کمتری برای بیماران دارد.

شایان ذکر است در دیالیز صفاقی، لوله‌ای تحت عنوان کاتتر در جدار شکم برای دسترسی دائم به حفره صفاق کار گذاشته می‌شود که از طریق آن محلول دیالیز وارد حفره صفاق می‌شود تا این محلول سموم و آب اضافی بدن بیمار را گرفته و سپس از همان طریق محلول اشباع شده از سموم و آب بدن تخلیه شده و محلول جدید جایگزین شود و انجام این عمل پس از آموزش‌های لازم توسط خود بیمار در منزل به راحتی امکان‌پذیر است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901543

دیگر خبرها

  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • اجرای ترمیم روکش آسفالت محور اسپاین به سمت برج مراقبت فرودگاه امام
  • معلم فداکاری که تصویرش در شبکه های مجازی منتشر شد | دوست ندارم بچه‌ها یک لحظه هم به مهاجرت فکر کنند!
  • انجام عمل جراحی تعبیه کاتتر صفاقی به روش لاپاراسکوپی در سنندج
  • اقدامات لازم برای خروج اتباع غیرمجاز استان تهران از کشور در حال انجام است
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین