Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلبوم موسيقی «شمس جان» بر بنياد حكايت «پادشاه و كنيزك» از دفتر نخست مثنوی معنوی با موسيقی عماد توحیدی، خوانندگی داوود آزاد و شعرخوانی عبدالجبار كاكايی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه هنری، عماد توحيدی در مورد دلیل انتخاب حکایت اول دفتر نخست مثنوی معنوی گفت: به سنت قدما «اقبال هر اثر به حُسن مطلع آن بستگی دارد» و بی‌تردید این حکایت از نظر مولانا دارای ویژگی‌هایی قابل تأمل بوده که بر پیشانی این مجموعه جا گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آهنگساز این اثر با مطالعه نسخ متعدد مثنوی در نهايت روايت نسخه قونیه را برای اين اثر برگزيد.

عماد توحیدی در مورد موسيقی «شمس جان» با اشاره به دقت در طراحی و ضبط این اثر گفت: در مسیر ساخت موسیقی نیاز بود که در عین تجلی رها بودن نوای سازها و آواها، بدون معیار مترونوم و در فضاهایی بی در کجا، همه نغمه‌ها و افكت‌ها و آوازها و تصانیف اثر از قبل به دقت طراحی و با پیش آگاهی دقیق به مرحله ضبط برسد.

وی همچنين در مورد اجرای عبدالجبار کاکایی و داوود آزاد، خوانش فهيم و گرم كاكايی را برآمده از سال‌ها مطالعه عميق او در ساحت مثنوی معنوی دانست و در مورد حضور داوود آزاد همنشینی او با فضای معناشناختی شعر مولانا و آشنايی جدی او با موسيقی عرفانی را یادآور شد.

توحیدی در پایان گفت: صدابرداری پيچيده اين اثر بر عهده آرش صفدری در استودیو تاج بوده و نظارت ضبط قطعات نیز توسط وحید اختری انجام گرفته است.

اين آلبوم شامل هشت قطعه آتش، خيال، ادب، لقا، شمس، راز، ندا و وصال است و ناشر آن مرکز موسیقی حوزه هنری است.

نسخه الكترونيكی و فيزيكی اثر از امروز در سايت‌ها و فروشگاه‌های معتبر موسيقی در دسترس است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: عماد توحيدی شمس جان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی کبیر از اسفند ۱۴۰۲ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود که برای دور دوم اجرا از ۱۷ اردیبهشت در تئاتر هامون به صحنه می‌رود.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولیپور، فرزانه سیری، محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» داستان زندگی ۲ خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

پیش‌فروش این اثر نمایشی و دیگر اطلاعات اجرایی به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 6091077 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • پشت‌پرده محبوبیت تیلور سوئیفت چیست؟
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران
  • پشت پرده محبوبیت تیلور سوئیفت در ایران | وقتی او در مورد پایان رابطه عاطفی خود حرف می‌زند...
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود