Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@16:32:21 GMT

ورود ۴۵۰ سرباز آمریکایی به شهر عدن در یمن

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۳۶۵۶

ورود ۴۵۰ سرباز آمریکایی به شهر عدن در یمن

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المشهد الیمنی، منابعی آگاه از ورود ۴۵۰ سرباز آمریکایی به عدن در جنوب یمن، شهری که زیر نظر نیرو‌های منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی این کشور است، خبر دادند.

به گفته این منابع، ورود نیرو‌های آمریکایی با هماهنگی امارات و با هدف ایجاد زیرساخت برای پایگاه‌های بیشتر برای واشنگتن در ساحل جنوبی یمن و برخی از جزایر است؛ مسئله‌ای که در عرصه سیاسی و مردمی واکنش‌های مختلفی درباره انگیزه و اهداف این کار به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع اعلام کردند ورود ۴۵۰ نیروی نظامی آمریکا دنباله تلاش واشنگتن برای مستقر کردن ۳۰۰۰ سرباز در جنوب یمن به بهانه مبارزه با تروریسم و نامه‌ای است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نیمه ژوئن گذشته به کنگره فرستاد.

خبرنگاری که در شورای انتقالی یمن که مورد حمایت امارات است، در این باره گفت: آمریکا و انگلیس با ادعای مباره با گروه‌های تروریستی، قصد دارند ۳۰۰۰ سرباز به شهر عدن، پایگاه «العند» در استان لحج، جزیره سقطری و استان‌های شبوه، حضرموت و المهره بفرستند.

وی افزود: این حضور نظامی با هماهنگی شورای انتقالی در جنوب یمن که در واقع هماهنگی با امارات است صورت می‌گیرد و هدف از آن فراهم سازی شرایط لازم برای ساخت پایگاه نظامی آمریکایی بیشتر در اراضی یمن است.

برخی منابع در جنوب یمن تاکید می‌کنند که هدف امارات از حضور در این منطقه از همان روز‌های اول ایجاد پایگاه‌های بیشتر برای نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی بوده است.

کارشناسان معتقدند تلاش آمریکا برای حضور در جنوب یمن در واقع برای مبارزه با چین و بستن راه پکن برای ایجاد جاده ابریشم و سیطره بر سه تنگه جهان یعنی تنگه هرمز، باب المندب و کانال سوئز است. مسیری که مهمترین راه‌های دریانوردی تجاری و نظامی جهانی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروهای آمریکایی مزدوران منصور هادی پایگاه نظامی آمریکا جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۳۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون

به گزارش خبرگزاری مهر، المیادین از عملیات موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان در شلیک دستکم ۳۰ موشک از جنوب لبنان به منطقه اشغالی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

از سوی دیگر منابع صهیونیستی اذعان کردند که پایگاه نظامی میرون ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با ده‌ها موشک از جنوب لبنان مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین، حزب الله در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در راستای حمایت از مردم مقاوم غزه و مقاومت شجاع و شریف آن و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به روستاهای مقاوم جنوب لبنان ومنازل آن، شهرک میرون و شهرک‌های اطراف آن را با دهها موشک کاتیوشا درهم کوبیدند.

کد خبر 6090473

دیگر خبرها

  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی