Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی کارگاه‌های فرش‌بافی شده است، گفت: اقتصاد فرش در پی شیوع این ویروس در کشور به شدت دچار رکود شده است.

فرحناز رافع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد تاثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد فرش کشور؛ گفت: شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی کارگاه‌های متمرکز و غیر‌متمرکز فرش‌بافی شده و فعالیت اقتصادی این بخش به طور کامل تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه شاغلان و  بافندگان فرش  فاقد حقوق ماهیانه هستند و به ازای کارکردشان در آخر هر ماه حقوق دریافت می‌کنند، بیان داشت: تعطیلی کارگاه‌های فرشبافی باعث شده تا بافندگان فرش در ماه جاری درآمدی نداشته باشند، ضمن اینکه معلوم نیست که این شرایط تا چه زمانی ادامه یابد. 

وی با اشاره به اینکه بازار فرش به شدت در روزهای اخیر دچار رکود شده است، گفت: به گفته کسبه و  فروشندگان فرش، بازار هیچ‌گاه در ایام پایانی سال (شب عید)  سابقه چنین رکود را نداشته است. 

ارفع با اشاره به تعهدات مالی فروشندگان و کسبه اظهار داشت: در این شرایط این افراد توان عمل به تعهدات مالی خود را ندارند و قطعا با مشکلات مالی زیادی روبرو خواهند شد. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه اقتصاد و کار در حوزه فرش با شیوع ویروس کرونا در کشور دچار رکود اساسی شده است، بیان داشت: آثار ناشی از ویروس کرونا بیشترین ضربه خود را در این بخش به قالیبافان وارد کرده است. 

وی با بیان اینکه بافندگان فرش دستباف با درآمد حاصل از کار خود در پایان هر ماه حق بیمه تامین اجتماعی را پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: در این شرایط و عدم فعالیت کارگاه‌های فرشبافی این افراد حتی قادر به پرداخت حق بیمه خود هم نیستند. 

ارفع بیان داشت: اکثرا شاغلان در حوزه فرشبافی زنان سرپرست خانوار هستند که در این شرایط دچار آسیب و لطمات مالی فراوانی می‌شوند. 

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: فرش رکود کرونا ارفع تعطیلی کارگاه شیوع ویروس کرونا کارگاه های فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل

مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد (که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آنها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آنها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

امید بر این است که به تدریج، اطلاعات کامل‌تری از تأثیر کم‌شنوایی بر عملکرد شناختی و زوال عقل در سالمندان حاصل شود و داده‌های موجود در این زمینه تکامل یابند.

منابع: upi ، neurosciencenews

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901098

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • ببینید | اولین تصویر از آتش‌سوزی شدید یک کارگاه ۲ هزار متری در جنوب تهران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد