Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@13:43:10 GMT

آغاز بخش الکترونیک دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۴۳۸۵

آغاز بخش الکترونیک دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله منوچهری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه بخش الکترونیک دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی آغاز شده است، از عموم مردم فارس برای شرکت در این جشنواره در ایام نوروز و روزهای خانه نشینی دعوت کرد.

وی از آغاز بخش الکترونیک دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و گفت: دهمین دوره این جشنواره ملی، با معرفی ۱۲ عنوان کتاب، خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی را در فراغت ناخوانده این روزها به حضور مجازی در این ضیافت کتابخوانی دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس عنوان کرد: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین (ع)، به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) و افزوده شدن منابع مرتبط با سیره حضرت امام هادی (ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره، همزمان با ایام فرخنده دهه‌کرامت، برگزار می‌شود.

وی افزود: طبق روال دوره‌های گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین (ع) به کتاب‌های هر دوره این جشنواره اضافه شده که بر این اساس منابع مرتبط با حضرت معصومه (س) در هفتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در هشتمین دوره، منابع مرتبط با حضرت ابن‌الرضا امام جواد (ع) در نهمین دوره و کتاب‌هایی با موضوع حضرت امام هادی (ع) به عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته شده است.

منوچهری با اعلام اینکه این جشنواره در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» و در دو بستر مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود، گفت: در این جشنواره، بخش کودک در سه قالب مسابقه نقاشی، فعالیت گروهی، پویش کتابخوان؛ بخش نوجوان به چهار شیوه «ترسیم نقاشی»، «مسابقه چهار گزینه‌ای»، «فعالیت‌های گروهی» و «پویش کتابخوان» و در رده سنی بزرگسالان نیز مشارکت به شیوه‌های «مسابقه چهار گزینه‌ای»، «پویش کتابخوان» و «داستانک نویسی» امکان پذیر است.

وی با اعلام اینکه مهلت شرکت در این جشنواره تا ۹ خرداد ۱۳۹۹ است، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه نمائید.

منوچهری با بیان اینکه فایل الکترونیک کتاب‌های جشنواره در دسترس است، گفت: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال اداره کل کتابخانه های عمومی فارس یا آدرس سامانه‌های جشنواره برای دریافت فایل کتاب‌ها اقدام و یا جهت دریافت امانی کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با تأکید بر اینکه در روزهای پیش رو و در خانه‌ماندن بهترین سرگرمی، سفر به دنیای ناشناخته کتاب هاست، گفت: برای این منظور، علاوه بر جشنواره ملی کتابخوانی رضوی که بستر آن برای استفاده تمامی هم‌میهنان عزیز فراهم است، مسابقه کتابخوان مجازی «مرا بخوان» ویژه ایام نوروز و روزهای مقابله با بیماری کرونا نیز در استان فارس برنامه ریزی شده است که به زودی اطلاع رسانی و آغاز خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا الکترونیک ترویج فرهنگ حضرت معصومه کتابخانه های عمومی استان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جشنواره کتابخوانی رضوی کتابخانه های عمومی منابع مرتبط بخش الکترونیک دهمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این مدت مبلغ یک هزار و ۱۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محصولات چاپی غیر کتاب به کشور‌های آسیای میانه و افغانستان صادر شده است.   بی بی فاطمه حسینی کرمان افزود: در این بازه زمانی در حوزه محصولات چاپی غیر کتاب، مجوز چاپ و صادرات ۷۳۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های چاپی و بسته بندی شامل سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب و پاکت آبمیوه و نیز ۷۸۶ هزار عدد کارتن خالی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه