Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت دانش‌بنیان در کشور توانسته است با تولید چندین مدل از ماشین‌های ابزار علاوه بر اشتغال‌زایی برای ۱۰۰ نفر به بیش از ۱۰ کشور دنیا صادرات داشته باشد.

آرتور هوسپیان، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره نوع فعالیت و تولیدات این شرکت گفت: این شرکت در زمینه طراحی و تولید چندین مدل ماشین ابزار، ماشین مخصوص، اجزا ماشین، اتوماسیون و قطعه و قالب مشغول به فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این فعال فناور ادامه داد: متاسفانه نمونه مشابه این محصولات به صورت غیر قانونی و قاچاق وارد کشور می‌شود ضمن این که این محصولات به صورت کار کرده و یا دست دوم با عمر بالای ۲۰ سال هستند که به کشور وارد می‌شود.

او از کشور‌های آلمان و ژاپن به عنوان کشور‌های سازنده اصلی با سطح فناوری بالا نام برد و افزود: کشور‌های آمریکا، چین و تایوان نیز در رده میانی تولیدکنندگان اصلی این گونه ماشین آلات هستند.

این فعال فناور به موضوع صادرات اشاره و بیان کرد: تولیدات این شرکت به کشور‌های ارمنستان، رومانی، لهستان، روسیه و بسیاری از کشور‌های عربی منطقه صادر شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: مقام معظم رهبری همواره بر کمک و حمایت از تولیدکنندگان داخل تاکید دارند، ولی متاسفانه برخی از مدیران ترجیح می‌دهند که این قبیل محصولات را از دیگر کشور‌های تولیدکننده با قیمت بسیار بالا خریداری کنند.

هوسپیان همچنین از مدیران و مسئولین کشور درخواست کرد جلوی ورود غیر قانونی این قبیل تجهیزات به کشور را بگیرد و نیز خواستار حضور بیشتر شرکت‌های تولیدکننده داخلی در مناقصات کشور شد.

به گفته او تا پیش از این حدود ۲۰۰ نفر در این شرکت مشغول به کار بودند، ولی اکنون این میزان به ۱۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

این فعال فناور اضافه کرد: با تولیدات این شرکت حدود ۲ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان فناوری نانو شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به همراه شماری از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور شرکت می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، پاویون شرکت‌های عضو خانواده پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ برپا می‌شود.

ششمین دوره این نمایشگاه از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه، بزرگ‌ترین رویداد صادراتی جمهوری اسلامی ایران است که در آن بیش از ۲ هزار بازرگان از ۱۰۰ کشور جهان برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت نیز به همراه تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، در سالن ۳۸B نمایشگاه میزبان بازرگانان، متخصصان و صادرکنندگان فعال در این حوزه خواهد بود.

از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان که در پاویون پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور دارند می توان به شرکت  ارگ تجهیز پارسیان، شریف نانو پارس، پارس پرداز، پیک فرزانه پویا، پارت آریا نیرو پانیر، داتیس لیان آریا و تجارت اکسیر انرژی کیان اشاره کرد.

این نمایشگاه به‌عنوان بزرگترین رویداد نمایشگاهی در حوزه صادرات ایران می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات دانش‌بنیان و خدمات فنی-مهندسی در صنعت نفت و به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کند.

دیگر خبرها

  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود