Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@23:06:14 GMT

فرآورده های خام دامی را در منزل خرد کنید

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۴۷۶۵

فرآورده های خام دامی را در منزل خرد کنید

مهدی حسینی، مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: در راستای پیگشیری از ویروس کرونا شهروندان باید فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را در خانه فریز وخرد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: شهروندان باید به منظور جلوگیری از انتقال مکانیکی و کاهش خطر گسترش محیطی ویروس بیماری کرونای جدید رعایت موارد بهداشتی را اکیدا رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی بیان کرد: شهروندان باید از هر گونه خرید و فروش مرغ زنده به دلیل نامشخص بودن منبع تامین(حمل با خودرو و تجهیزات آلوده)، مبدا ورود و عدم نظارت بهداشتی، دوره پرهیز از مصرف داروها و ... خودداری کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: کلیه فرآورده های خام دامی مورد نیاز از جمله گوشت مرغ را باید به صورت بسته بندی کامل خریداری و در منزل پس از ضدعفونی سطح بسته بندی، خرد کرد.
 
به گفته مدیرکل دامپزشکی استان، هرگونه قطعه بندی گوشت مرغ، فرآوری، تهیه جوجه کباب، طعم دار کردن و ... در مراکز عرضه ممنوع می باشد، همچنین هرگونه فرآوری و طعم دار کردن گوشت قرمز ممنوع بوده و چرخ کردن گوشت فقط به درخواست و در حضور مشتری با رعایت ضوابط بهداشتی مجازی می باشد.

وی تصریح کرد: شهروندان از خرید فرآورده های خام دامی(مرغ، ماهی، گوشت، تخم مرغ و...) در اماکن روباز، بازراچه ای محلی، خودروهای سیار و دوره گرد خودداری کنند.

حسینی در تکمیل مطلب فوق با بیان اینکه این مراکزاستفاده از ماسک، کلاه، دستکش، پیش بند و لباس کار ضروری است، گفت: به منظور کاهش تماس ماهی و میگو با سطوح و دست، از قطعه قطعه کردن و تمیزکردن این اقلام در مراکز خودداری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه دفع پسماندها در مراکز عرضه باید به شیوه های بهداشتی در سطل های درب دار پدالی صورت گیرد، افزود: باید ابزار و تجهیزات از جمله یخچال و فریزر، میزکار، تخته گوشت، چاقو، ساطور، سینی، چر گوشت، ترازو و .. به طور مستمر گندزدایی شود.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرآورده های خام دامی مدیرکل دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است

ایسنا/ایلام معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان ایلام گفت: دریافت نکردن گواهی سلامت از سوی واحدهای مرغداری به معنی جوجه ریزی غیرمجاز است و متخلفان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

 «الهام جم‌زاده» به ایسنا اظهار کرد: مرغداران برای جوجه ریزی در واحدهای خود باید گواهی بهداشتی لازم را دریافت کنند و نکاتی از قبیل فاصله بین جوجه ریزی، ضدعفونی سالنهای پرورش را بایستی زیر نظر و با تایید کارشناسان دامپزشکی انجام دهند و در نهایت در صورت داشتن شرایط مناسب گواهی جوجه ریزی آنها مورد تأیید دامپزشکی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: واحدهایی که گواهی بهداشتی دامپزشکی برای جوجه‌ریزی کسب نکنند به عنوان جوجه‌ریزی غیرمجاز و تخلف شناخته می‌شود و جوجه‌ریزی غیرمجاز بعنوان تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شده و سبب به خطر افتادن جمعیت طیور استان شده و ممکن است باعث افزایش خطر بیماری‌های واگیر طیور شوند، پس هرگونه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری برای رعایت مسائل بهداشتی باید تحت نظر دامپزشکی استان صورت گیرد.‌

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان گفت: هم اکنون نظارت کامل دامپزشکی ایلام بر جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری استان وجود دارد، هر واحدی هم اگر جوجه ریزی غیرمجاز داشته باشد، چون بازدیدهای کارشناسان دامپزشکی استان سرزده و مستمر هستند، در سریع‌ترین زمان شناسای و واحدهای متخلف بدون هیچ گونه اغماضی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: عدم کسب گواهی بهداشتی از سوی مرغداری‌ها باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و باعث اختلال در بازار نیز می‌شود، بنابراین مسئله نظارت بر جوجه ریزی های مرغداری جزء اولویت‌های اساسی دامپزشکی استان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی