Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@22:27:01 GMT

پیام تازه اردوغان به سوری ها

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۴۸۰۸

پیام تازه اردوغان به سوری ها

به گزارش سایت النشره، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی که امروز (چهارشنبه) در نشست حزب عدالت و توسعه داشت، با اشاره به اینکه برقراری آتش‌بس اقدامات دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران سوریه را آسان‌تر می‌کند، تاکید کرد: هدف ما از حضور در سوریه اشغال خاک سوریه نیست.

اردوغان با اشاره به اینکه میزان پایبندی دولت سوریه و شبه‌نظامیان حامی آن به توافق آتش‌بس مشخص نیست گفت: از الان نقض آتش‌بس در ادلب هرچند جزئی آغاز شده و ما از روسیه انتظار داریم اقدامات لازم را برای این مساله در پیش بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ترکیه در ادامه مدعی شد: عملیاتی که ترکیه در حال حاضر به مدت یک ماه کامل در ادلب انجام می‌دهد و عملیات "سپر بهار" که در این نقطه‌ آغاز کرده، در واقع عزم ما را برای مقابله با تهدیدهای موجود در مرزهایمان نشان می‌دهد.

او در ادامه تاکید کرد: تامین امنیت ایست‌های بازرسی در ادلب از مهم‌ترین اولویت‌های ماست. در صورتی که پایبندی به آتش‌بس وجود نداشته باشد، ترکیه هرگز از آغاز عملیات‌های نظامی دیگر در ادلب دست نخواهد کشید. ما به آتش‌بس در ادلب و تعهدات‌مان پایبند هستیم اما به هر گونه حمله‌ای که علیه‌مان انجام شود، پاسخ خواهیم داد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم آتش‌بس موقت در ادلب را به آتش‌بسی دائمی تبدیل کنیم.

اردوغان پیش از این گفته بود که منابع نفتی قامشلی و دیرالزور باید برای بازسازی کشور جنگ‌زده سوریه صرف شود. او گفت که ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به من گفته است که نیروهایش را از سوریه خارج کرده و دیگر حاضر به صرف مبلغی هنگفت در این کشور نیست  شهرهای قامشلی و دیرالزور که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا هستند دارای ذخایر عظیم نفتی هستند. آمریکایی‌ها برای این مناطق نقشه‌هایی دارند، پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم همینطور. اگر روسیه کمک کند ما سوریه را احیا می‌کنیم. اما پوتین گفت: غیرممکن است. من پیشنهاد مشابهی برای ترامپ داشتم. اگرچه این نفت کیفیت خوبی ندارد اما درآمدش می‌تواند برای بازسازی سوریه صرف شود.  

312 310

کد خبر 1363474

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان سوریه ترکیه رئیس جمهور آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری

وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران زخمی شده بود، عیادت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

افتتاح ساختمان جدید بخش کنسولی ایران در دمشقامیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • اردوغان : دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • اردوغان: تجارت با اسرائیل را ندیده گرفتیم و این در را بستیم
  • اردوغان: مرزهای دموکراسی غرب را منافع اسرائیل تعیین می‌کند
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیستها
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه