Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح الله متفکرآزاد منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم و متخصص زیست شناسی  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقداماتی که باید در مقابله با کرونا انجام شود، گفت: خود مسئله کرونا را باید جدی گرفت، اما نباید از آن ترسید. مهم‌ترین اتفاقی که در این وضعیت بحرانی باید به این توجه کنیم که باید از این شرایط برای مدل سازی اینگونه موارد استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این موضوع در جایی اهمیت پیدا می‌کند که احتمال دارد که دنیا در سال‌های آینده با اتفاقات شدیدتر و با آمار بالاترِ مرگ و میر رو‌به‌رو شود.

منتخب مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه ویروس کرونا در شرایط فعلی شرایط خوبی را برای مدل سازی حوادث گوناگون ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: باید از تجربه ویروس کرونا برای مدل سازی چنین بحران‌هایی در آینده استفاده کنیم.

او ادامه داد: مدل سازی به این معناست که باید نیاز‌های حوزه زیستی مانند راه اندازی اتاق‌های پاسخ سریع، راهکار‌های حوزه پدافند غیرعامل، شیوه تهویه مکان‌های پر تردد،   تکنولوژی تهیه فیلتر‌های نانو کربن از اولویت‌های این حوزه است.

این متخصص زیست شناسی درباره نیاز‌های حوزه مدیریت بحران میدانی نیز اظهار کرد: علاوه بر نیاز‌های حوزه زیستی باید در حوزه مدیریت بحران میدانی هم وارد شد. در این حوزه باید موضوعاتی مانند نحوه اطلاع رسانی و نحوه انجام واکنش سریع و سایر موارد باید بررسی شود.

او تصریح کرد: اگر این مراتب بررسی شود می‌توانیم از تهدید ویروس کرونا یک فرصت بسازیم. هم از این تهدید عبور کنیم و هم برای تهدیدات مشابه آینده مانند تجهیزات بیولوژیک و سایر تهدیدات آمادگی پیدا می‌کنیم.  

متفکر آزاد در پایان تاکید کرد: پیشنهاد من به مسئولان کشور این است که همزمان با پیشبرد این هدف، این تمهید را نیز انجام بدهند. در بُعد اقتصادی هم دولت به نظرم معافیت‌های مالیاتی برای مردم و صنوف که درگیر مسائل اقتصادی هستند در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس ویروس کرونا کرونا ویروس جنگ بیولوژیک مدل سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۴۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز معلم افزود: نقش معلمان و فرهنگیان به واسطه علم‌آموزی تعیین‌کننده بوده و سعادت جامعه در گروه توجه جایگاه آنان نهفته است.

وی با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در کشور افزود: معلمان ما در حداقل فضاها و امکانات بیشترین خدمات و آموزش را ارایه کرده و رفع نیاز و دغدغه آنان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه مهاباد با اشاره به فرا رسیدن روز آزادی مطبوعات نیز گفت: امروزه اتفاقاتی در جهان غرب بویژه در امپراطوری رسانه‌های استکبار رخ می دهد که تمام ادعاهای حقوق بشر و آزادی مطبوعات را زیر سوال برده است.

ماموستا امامی ضمن انتقاد به سرکوب و برخورد با دانشجویان حامی مردم غزه در آمریکا افزود: تنها گناه دانشگاهیان آمریکایی حمایت از مظلومیت مردم بی گناه فلسطین بوده که طی این مدت با اعتراضات خود وجدان انسانی را به نمایش گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به مناسب های روز ماما و بیماری ضعب‌العلاج نیز گفت: رایگان‌شدن درمان کودکان زیر هفت سال یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم بوده که در جهت ارتقای سلامت جامعه محقق شده است.

ماموستا امامی در ادامه به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) فردی بود که همواره به اتحاد و برادری بین شیعه و سنی تاکید کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان و مذاهب مختلف نباید تحت تاثیر رسانه های غرب قرار گیرند، افزود: در همین راستا امام صادق علیه‌ااسلام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • آماده باش دستگاه‌های اجرایی البرز با اعلام هشدار هواشناسی
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • امام جمعه مهاباد: لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • لازمه پیشرفت کشور سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش است