Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:29:59 GMT

مصرف بیش از حد مکمل ها به کبد آسیب می‌زند

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۵۱۹۲

مصرف بیش از حد مکمل ها به کبد آسیب می‌زند

به گزارش روز چهارشنبه از روابط عمومی انستیتو و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی جلال الدین میرزای رزاز افزود: ویتامین ها و مکمل ها در طبقه بندی داروهای بدون نسخه قرار می گیرند و بدون نسخه در همه جا دنیا در تمام داروخانه ها به راحتی در اختیار مردم می گیرند.

 وی گفت: سالمندان و زنان باردار از جمله گروه هایی هستند که بیشتر در معرض خطر ویروس کرونا هستند و لازم است اصول تغذیه ای خاص خود را رعایت کنند و مشورت با متخصص تغذیه را برای استفاده از یک رژیم درمانی مناسب برای این افراد توصیه می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره شایعه درمان بیماری کووید ۱۹ با مصرف لیموشیرین یا زنجبیل گفت: هیچ منبع و ماخذ علمی که نشان دهد لیموترش و زنجبیل راهکار درمان ویروس کرونا است نداریم، مصرف این مواد می تواند سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد اما به این  معنی نیست که زنجبیل بخوریم و نکات بهداشتی را رعایت نکنیم.

میرزای رزاز در خصوص فعالیت های علمی انستیتو درخصوص بیماری کرونا گفت: سه کارگروه برای مقابله با ویروس کرونا در انستیتو تعذیه تشکیل شده که شامل: کارگروه پیشگیری از ویروس کرونا، کارگروه تهیه بسته های حمایتی تغذیه ای راهنمای جامع حمایتی تغذیه ای در بیماران بستری از جمله در بیماران بستری در تخت های ویژه ICU و کارگروه تدوین دستورالعمل شرایطی که بیمار بعد از کرونا دوران بازتوانی خود را طی می کند، است.

وی تصریح کرد: این سه کارگروه با بهره گیری از دانش هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور تهیه شد و انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور پایگاه همکار سازمانی جهانی بهداشت در منطقه emro است.

میرزای رزار افزود: این دستورالعمل ها به زبان انگلیسی ترجمه شده است و آن را به نماینده WHO در ایران داده ایم و به مصر (مرکز منطقه ای سازمان بهداشت جهانی) فرستادیم و بعد به ژنو (مقر سازمان رفت.

وی گفت: با توجه به نیاز روزافزون مردم به تکمیل اطلاعات غذایی و نیز استفاده از مکمل ها، انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در حال حاضر در تکاپوی راه اندازی یک اپلیکیشن برای ارتباط سیستم، مردم با مشاوران و متخصصین تغذیه در سطح کشور است که اخبار تکمیلی آن طی روزهای آینده اعلام می شود.

برچسب‌ها دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مصر دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا تغذیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید

به گزارش خبرآنلاین، چهار مورد از مکمل‌هایی که نیاز است بعد از ۴۰ سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:

۱) امگا ۳

DHA و EPA اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که عمدتاً در منابع دریایی مانند ماهی‌های چرب یافت می‌شوند. این مواد مغذی برای حفظ تری گلیسیرید و فشار خون در محدوده نرمال ضروری هستند. مکمل امگا ۳ به ارتقای عملکرد مغز و تقویت بینایی نیز کمک می‌کنند.

۲) ویتامین D

سلامت استخوان برای زنان در سنین نزدیک به ۴۰ و بعد از آن مهم است. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای تراکم استخوان است. دریافت این ویتامین از طریق رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید میسّر است. هم‌چنین می‌توان از مکمل‌های دارویی ویتامین D نیز استفاده کرد. ویتامین D، خطر بیماری‌های قلبی عروقی، بخصوص در زنان میانسال، را کاهش می‌دهد.

۳) آهن

کمبود آهن با کم‌خونی یا بدون کم‌خونی برای زنان در دوره پیش از یائسگی رایج است و اغلب نادیده گرفته می‌شود. حتی اگر علائمی از کم‌خونی و فقر آهن ندارید، بد نیست سطح آهن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح آهن و فریتین (شکل ذخیره‌سازی آهن) در بدنتان پایین نیست.

۴) کلاژن

تحقیقات نشان می‌دهد مکمل کلاژن به حفظ سلامت پوست و کاهش علائم پیری پوست، بخصوص در سنین میانسالی، کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف کلاژن، ماده آلی موجود در استخوان را افزایش می‌دهد و در سلامت استخوان نقش چشمگیری دارد.

بیشتر بخوانید:

کدام ویتامین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند؟

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903259

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • چه مواد غذایی از آسیب های آلودگی هوا محافظت می‌کند
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • مکمل‌های ورزشی فقط باید در داروخانه‌ها عرضه شود
  • عرضه مکمل‌های ورزشی تنها از طریق داروخانه‌ها مجاز است