Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمده است: جامعه‌ای که در آن، روح ایثار و فرهنگِ شهادت وجود نداشته باشد؛ جامعه‌ای بی روح و مرده و رو به زوالی است که هیچ حرکت و جوهره‌ای در آن بروز و ظهور ندارد. تاریخ انتشار: 13:49 - 21 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۹۸۹ به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهت تکریم ۲۲ اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا، بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    متن بیانیه به شرح زیر است: 

«بسـم الله الـرحمن الـرحیـم»
شـــهـادت؛ رمز پیروزی و جاودانه‌ماندن انقلاب اسلامی ایران وموهبتی الهی است وشــهـیـد؛ همیشه زنده‌ای جاویداست.   "روز ۲۲ اســفند"؛ روز بزرگداشت مقام شهید و شهادت است؛ شهیدی که با گذر از همه تعلقات دنیوی خود حجاب‌های ظلمانی و نورانی را درنوردیده، با جانبازی و ایثار؛ و بذل جان، مال، فرزند و همه چیز خود و گذر از تمامی مرز‌های محدود حیات مادی؛ به بشـریـت؛ شرافت، آزادی، استقلال، انسانیت، عزت نفس و کرامت انسانی و الهی را هـدیه کرده و حیاتِ عزتمند ابدی را نوید بخش است؛ و خود تا درجات اعلی علیینِ «رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ» به فیض عظمای «وَ فازوا فوزاً عظیماً» نائل آمده و در درگاه الهی «عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» مِن حیثُ لایحتسب روزی خورند و به کمال متصورۀ بشر در حیاتِ ابدی که «لقاء‌الله» است نظر می‌کند به وجه الله؛ و در بهشت رضوان و نعیم جنات عدن «فِی مَقْعَدِ صِدقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ» جاودان اند، و این معامله‌ای پرسود و سعادتی بس بزرگ است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اینک در آستانه ۲۲ اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا و سالروزصدور فرمان حضرت امام خمینی مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی؛ ضمن گرامیداشت شهدای والامقام و گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت و سلامت، اعلام می‌کند:
جامعه‌ای که در آن، روح ایثار و فرهنگِ شهادت وجود نداشته باشد؛ جامعه‌ای بی روح و مرده و رو به زوالی است که هیچ حرکت و جوهره‌ای در آن بروز و ظهور ندارد و به درستی این روح ایثار و فرهنگِ جهاد و شهادت است که عامل بقا، استقلال، آزادی، پیشرفت، رشد و تعالی جامعه و هراس دشمنان از حمله و تسلط بر کشور می‌شود و به درستی که به فرمودۀ حکیمانۀ حضرت امام خمینی «شــهدا شـمع محفـل بـشــریتـنـد» و در کلام گهربار مقام معظم رهبری () «زنـده نـگه داشـتن یـاد و خـاطـره شـهدا، کمتـر از شـهـادت نـیسـت.»
شـورای همـاهنـگی تبـلیـغات اسـلامی کشـور   بیشتر بخوانید:
مسیر پر فراز و نشیب بودجه ۹۹ / سرنوشت سند دخل و خرج سال آینده چه می‌شود؟ انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روز شهید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی 22 اسفند جامعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر شنبه در مراسم شهادت ششمین اختر آسمان ولایت و امامت، امام جعفر صادق (ع) در مصلی امام خمینی (ره) رشت ضمن تسلیت سالروز شهادت پیشوای امت اسلامی امام صادق (ع) اظهار کرد: شیعه به مذهب جعفری نیز تعبیر می‌شود زیرا شیعه مدیون کلاس‌ها و دانشگاه عظیم علمی و روایی است که از مکتب امام صادق (ع) دارد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ورود اسلام به برخی کشورهای اروپایی از جمله بوسنی تصریح کرد: برخی مسلمانان اروپا در تعالیم‌شان می‌گفتند «تاریخ اسلام پنجاه سال بعد از پیامبر (ص) را مطالعه و تحقیق نکنید» و هدف از بازداشتن مسلمانان از تحقیق در این زمینه، این بوده که مسلمانان نسبت به حوادث و اتفاقات رخ داده در درون جامعه اسلامی بعد از پیامبر آگاه نشوند؛ اما برخی تحلیلگران غربی که به آئین اسلام گرویدند اسلام را از همین رهگذر مطالعه و متوجه حقایق آن شدند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام صادق (ع) ۳۴ سال امامت را بر عهده داشتند و آغازگر جهاد در عرصه فقه و فقاهت و تربیت جامعه اسلامی بودند، افزود: آن حضرت حدود ۴ هزار شاگرد تربیت کردند و در دوران حیات و امامت خویش با فشارهای منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) مواجه شدند؛ ظلم‌ها و فشاری که منصور بر امام وارد کرد، بر هیچ امامی وارد نشده بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه منصور دوانیقی (لعنت‌الله علیه) همواره امام صادق (ع) را تحقیر می‌کرد و مورد شکنجه روحی قرار می‌داد گفت: او آرامش را از امام سلب کرده بود و بارها تصمیم به قتل امام را گرفته بود؛ سرانجام آن حضرت را به شهادت رساند.

وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومتی مبتنی بر احکام و آرمان‌های اسلام از جمله اهداف و آرزوهای اهل‌بیت و عالمان دین در دوره‌های مختلف بود، افزود: اهل‌بیت عصمت و طهارت در دوران حیات‌شان، شکنجه‌های روحی و سختی‌های زیادی را متحمل شدند تا حکومتی مبتنی بر احکام اسلام تشکیل دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه حکومت اسلامی در ایران در سایه تلاش‌های شهیدان، امام و روحانیت شکل گرفت؛ حکومتی که آرزوی انبیا و اهل‌بیت عصمت و طهارت بود، تصریح کرد: دشمن امروز تلاش می‌کند ما را درگیر امور جزئی و سیاه‌نمایی‌ها کند تا از اصل نظام و حکومت اسلامی که مورد توجه انبیا و اولیا است فاصله بگیریم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به بسط قدرت جمهوری اسلامی که معادلات تمام قدرتمندان جهانی را برهم زده و قدرت‌های نظامی را وادار به خضوع کرده است، افزود: با وجود هجمه‌های گوناگون علیه نظام اسلامی اما در این فضاهای مسموم جهانی نیز طعم شیرین اداره جامعه بر مبنای اسلام و مدیریت اسلامی در اذهان و دل‌های ملل نشسته است و ملت‌ها حکومت اسلامی و پیام جمهوری اسلامی را باور کردند و جمهوری اسلامی در سرتاسر دنیا تأثیرات شگرف خود را به منصه ظهور رساند.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه «علم و عمل باید در کنار هم باشد» تصریح کرد: عمل بدون معرفت و دانش فایده‌ای ندارد البته علمی که با عمل همراه نباشد نیز فایده‌ای ندارد.

کد خبر 6096421

دیگر خبرها

  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • ترویج فرهنگ دینی و اسلامی بهترین خدمت به جامعه است
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • آیت‌الله جوادی آملی: حجاج باید پرچمدار فرهنگ ایران اسلامی باشند
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد فقه و نهضت علمی اسلامی است
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است