Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-03@04:33:47 GMT

بیمار آلوده به ایدز درمان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۵۸۳۴

بیمار آلوده به ایدز درمان شد

به گزارش صدای ایران، خبرگزاری فرانسه به نقل از مجله پزشکی لنست اچ‌آی‌وی انگلیس، حدود ۱۰ سال پس از ثبت نخستین مورد درمان یک فرد مبتلا به ویروس اچ‌آی‌وی، بیمار دوم که به "بیمار لندن" مشهور است از ۳۰ ماه پیش و به‌رغم توقف درمان‌، هیچگونه نشانه‌ای از داشتن این ویروس را بروز نداده است.

سال گذشته پروفسور "راویندرا گوپتا" از دانشگاه کمبریج اعلام کرده بود که همین فرد که در سال ۲۰۰۳ به ویروس اچ‌آی‌وی آلوده شده بود، از یک سال و نیم پیش هیچ نشانه‌ای از حامل بودن ویروس نشان نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال پزشکان با تاکید بر ضرورت حفظ احتیاط گفته بودند برای اطمینان از رهایی از بیماری، باید دوره نقاهت و بروز ندادن علائم بیماری تا یک سال دیگر ادامه یابد.

پیش از این در سال ۲۰۱۱ میلادی تیموتی ری براون، معروف به "بیمار برلین"، اولین بیمار ایدزی بود که از شر ویروس اچ‌آی‌وی رهایی یافت. بیمار لندن پیش از این برای درمان سرطان خون، مورد پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادین قرار گرفته بود. خبرگزاری فرانسه به نقل از تیم پزشکی این بیمار گزارش کرده است که سلول‌های بنیادین حامل یک شناسه نادر ژنتیکی با نام «CCR5» هم به وی منتقل شده بود. از قرار معلوم «CCR5» مانع از استقرار ویروس اچ‌آی‌وی در بافت‌های بدن می‌شود.

متخصصان می‌گویند بعد از گذشت ۹ سال از درمان کامل نخستین مبتلای ایدز از راه پیوند مغز استخوان و سلول‌های بنیادین و عدم تکرار یک موفقیت دیگر، امید به امکان عمومیت این شیوه کم‌رنگ شده بود. اما با شفا یافتن دومین نفر با همین روش، پزشکان امیدوار خواهند بود که بتوانند مبتلایان به ویروس اچ‌آی‌وی را درمان کنند. پروفسور گوپتا می‌گوید شمار دیگری از بیماران در سراسر جهان از همین شیوه بهره‌مند شدند اما واکنش هیچکدام تا این حد به این درمان مثبت و رضایت‌بخش نبود.

بیمار لندن، آدام کاستیِلو نام دارد. او هم‌اکنون ۴۰ ساله است و در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا بزرگ شده است. وی این هفته در یک مصاحبه با نیویورک تایمز هویت خود را فاش کرد و گفت: می‌خواهم سفیر امید در جهان باشم.

با وجود امیدبخش بودن خبر رهایی آدام کاستیلو از بیماری ایدز، پروفسور گوپتا می‌گوید که درمان وی نمی‌تواند به تمام مبتلایان ویروس اچ‌آی‌وی تسری یابد: شیوه‌ای که برای درمان این دو بیمار [برلین و لندن] به کار بسته شد بسیار سنگین و خطرناک است و پرسش‌های اخلاقی را در بر دارد... باید در صورت پیوند سلول‌های بنیادین، ۱۰ درصد خطر مرگ را برای بیمار در نظر گرفت و در کفه دیگر ترازو، مرگ حتمی در صورتی که مبتلای به ایدز را به حال خود رها کنیم... باید میان این دو وضعیت حد وسطی پیدا کرد.

میلیون‌ها فرد مبتلا به بیماری ضعف سیستم دفاعی یا همان ایدز در سراسر جهان با مصرف دارو به زندگی «طبیعی» خود ادامه می‌دهند.

آدام کاستیِلو همچنان تحت نظر و آزمایش قرار خواهد گرفت تا از سلامت وی اطمینان حاصل شود.

به گزارش یورونیوز، براساس آمارهای جهانی نزدیک به ۳۸ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس اچ‌آی‌وی مبتلا هستند. اما تنها ۶۲ درصد از آن‌ها از درمان سه‌گانه (trithérapie/ فعال، محرک و متفاوت) بهره‌مند هستند. نزدیک به ۸۰۰ هزار بیمار ایدز نیز در سال ۲۰۱۸ در جهان جان خود را از دست دادند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران ایدز سلول های بنیادین ویروس اچ آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است

کادر درمان و دانشگاهیان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در حمایت از دانشجویان آزاده جهان، شفاف شدن چهره امپریالیسم غرب و تحقق یافتن اسارت بیان و حقوق ضد بشری آمریکایی از دیگر دستاورد‌های این تجمعات آزادی بخش برخاسته از دانشگاه است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو،بیانیه کادر درمان و دانشگاهیان دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در حمایت از دانشجویان آزاده جهان منتشر شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
رنج‌های امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن ترنشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی ثمر فرو خواهد کاست.
من ایمان دارم که تنها شما جوان‌هایی که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابیدو سد بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است.
بخشی از نامه مقام معظم رهبری به عموم جوانان در کشور‌های غربی ۸ آذر ۱۳۹۴

اینک پس از گذشت بیش از دو هفته از تحصن و جنبش دانشجویان آزاده ایالات متحده آمریکا و برانگیختن و گسترش موج آن در دانشگاه‌های متعدد جهان، شاهد برخورد غیرانسانی پلیس با دانشجویان و اساتید و تبدیل شدن نهاد دانشگاه به پادگان نظامی و ابراز خشونت هستیم.

دانشجویانی که پس از آشکار شدن روابط و حمایت گسترده دولت و دانشگاه شان با رژیم کودک کش صهیونیستی خواستار قطع هرگونه ارتباط با رژیم شده و در این راه تا پای اسارت و برخورد فیزیکی و در مخاطره افتادن آینده شغلی و تحصیلی شان رفته و به حمایت از مستضعفان عالم برخاسته اند.

شفاف شدن چهره امپریالیسم غرب و تحقق یافتن اسارت بیان و حقوق ضد بشری آمریکایی از دیگر دستاورد‌های این تجمعات آزادی بخش برخاسته از دانشگاه است.

جامعه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از جنبش دانشجویان و اساتید غرب در راستای دفاع از فلسطین، حمایت همه جانبه خود از این دانشجویان را اعلام داشته و ورود پلیس به دانشگاه را به شدت محکوم و خواستار آزادی ۹۰۰ دانشجو و استاد بازداشت شده توسط دولت‌های سرکوبگرشان میباشد.

همچنانکه از مسئولین و روسای این دانشگاه‌ها دعوت میکند تا به جای وادادگی در مقابل دولت آمریکا و هم پیمانی با رژیم غاصب به حمایت از دانشجویان خود در راستای آزادی بشریت از بند استکبار به پا خیزند؛ که در آینده‌ی نزدیک چاره‌ای جزاین نخواهند داشت و نظم نوین جهانی در حال تحقق بوده و هسته‌های مقاومت برخاسته از اقصی نقاط جهان در حال تغییر سرنوشت منطقه هستند.

از این رو دانشجویان و دانشگاهیان و کادر درمان در راستای شکل گیری این هسته‌ها و تشکیل شبکه‌ای از اساتید و دانشجویان آزادی خواه عالم آمادگی همه جانبه خود را اعلام داشته و تا قطع شریان‌های حیاتی اسرائیل و ریشه کنی هرگونه ارتباط و سود رسانی به این رژیم منحوس در دانشگاه، شهر، کشور و سرتاسر عالم همتی بیش از پیش خواهد گماشت.

رسالت کادر درمان دفاع از انسانیت است و باری دیگر اعضا کادر درمان از انسانیت برخاسته از دانشگاهیان غرب تقدیر و تا پاک شدن رژیم غاصب اسرائیل و فتح قدس شریف همپای جنبش‌های آزادی بخش جهان از پای نخواهد نشست.

پس همان گونه که فرمان یافته اید، استقامت کنید. (هودآیه ۱۱۲)
والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

 

دیگر خبرها

  • حس خوب حمایت
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • دستاورد تجمعات دانشجویان آمریکایی شفاف شدن چهره غرب است
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • مجازات دریافت وجه اضافی از بیماران چیست؟
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان