Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش تعداد قربانیان کووید ۱۹ به ۲ نفر خبر داد و گفت: دومین بیمار مبتلابه کرونا روز گذشته در بیمارستان جان باخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سید احمد هاشمی بابیان اینکه ۶ روز قبل تعداد مبتلایان ۱ نفر و امروز این تعداد به ۴۵ نفر رسیده است، اظهار کرد: علیرغم تأکید سیستم‌های بهداشتی به رعایت مسائل بهداشتی و عدم حضور در مراکز تجمعی، تعداد مبتلایان به بیماری در حال افزایش است و عده‌ای از هم‌وطنان روزانه فوت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه هرروز به مردم توصیه می‌شود در خانه بمانند اما بسیاری از شهروندان این توصیه‌ها را جدی نگرفته‌اند، ادامه داد: اگر جان خود و اطرافیانتان را دوست دارید در منزل بمانید و خریدهای نوروز را به تعویق بیندازید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: کووید ۱۹ یک‌دفعه در هر استان اوج گرفته و می‌تواند به‌شدت تعداد مبتلایان را افزایش دهد، بنابراین به‌صورت جدی ممکن است آمار مرگ‌ومیرها را افزایش دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه برخی از مردم با خانواده و فرزندانشان به بازار رفته و خرید می‌کنند، افزود: باوجوداینکه در تمامی رسانه‌ها اعلام می‌شود اما مردم در مراکز تجمعی حضور می‌یابند، الآن فصل مسافرت نیست اما عده‌ای با تعطیلات مدارس به مسافرت رفته‌اند.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تأکید بر اینکه کرونا ویروس داروی قطعی و واکسنی ندارد، اظهار کرد: دلمان را خوش نکنیم که اگر به بیماری مبتلا شدیم، با مصرف دارو بهبود پیدا می‌کنیم، این داروها قطعیت ندارد، بسیاری از بیماران د ر کشور به درمان جواب نداده‌اند.

هاشمی گفت: در بیمارستان‌ها بیماران تحت درمان قرار می‌گیرند، اما نگران گروه آسیب‌پذیری هستیم که به درمان جواب نمی‌دهند.

وی یادآور شد: بیشتر افرادی که در استان‌های درگیر دچار ابتلا به کووید 19 شده، افرادی هستند که به دلیل نگرانی ناشی از ابتلا به کرونا ویروس، به مراکز بهداشتی-درمانی و بیمارستان‌ها رفته و به دلیل ازدحام مبتلا شده‌اند.

این مسئول به راه‌اندازی سامانه salamat.gov.ir اشاره کرد و افزود: این سایت بر اساس سؤال‌هایی که می‌پرسد، افراد را خطرسنجی کرده و به افراد راهنمایی می‌دهد و در صورت نیاز فرد را به مراکز درمان راهنمایی می‌کند.

وی تصریح کرد: رعایت مسائل بهداشت فردی، شست و شوی مکرر دست هر دو ساعت، نزدیک نکردن دست به ناحیه چشم، دهان و صورت ضروری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابیان اینکه متأسفانه در فضای مجازی به مصرف الکل و مواد مخدر به‌صورت سودجویانه دامن زده می‌شود، خاطرنشان کرد: هیچ مستند علمی وجود ندارد که الکل یا مواد مخدر بتواند از بیماری کووید ۱۹ یا انتشار آن جلوگیری کند و به‌جز صدمات جبران‌ناپذیری که به وجود آورده، دستاوردی ندارد.

هاشمی اضافه کرد: در برخی از شهرها، الکل متانول استفاده و منجر به مرگ و کوری شده هم‌وطنان شده است، استفاده از الکل مضرات بسیار زیادی دارد، سو استفاده از مواد مخدر و الکل به‌منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، مورد تأیید مراجع علمی و بین‌المللی نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی مواد مخدر بیمارستان ها دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۵۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود

بر اساس اعلام جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی، شهروندان گوشت قرمز را از مراکز معتبر و مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت‌های بازرسی‌نشده و بدون مهر دامپزشکی (کشتار غیرمجاز) جدا خودداری شود.

قصاب‌ها و افرادی که مستقیم با دام سر و کار دارند، یا در کار ذبح دام هستند، یا افرادی که دام را در منزل یا مجاورت منزل خود نگهداری می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند؛ بنابراین این افراد باید از تماس مستقیم با حیوان و ترشحات آن، اجتناب کرده و افراد فعال در کشتارگاه‌ها هم باید از دستکش، چکمه و روپوش استفاده کنند، رعایت بهداشت فردی تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری است.

گوشت‌هایی که خارج از زنجیره تولید دامپزشکی ذبح می‌شود اگر علائم بیماری نداشته باشد، بهتر است قبل از مصرف، برای از بین رفتن میکروب بیماری‌های احتمالی مشترک بین انسان و دام، به مدت ۲۴ ساعت داخل کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • گوشت قرمز از مراکز معتبر و موردتایید دامپزشکی تهیه شود
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا