Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:24:14 GMT

کشف ۸۵۰۰ لیتر الکل طبی احتکار شده در کامرانیه جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۵۸۶۰

کشف ۸۵۰۰ لیتر الکل طبی احتکار شده در کامرانیه جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ خلیل لطفی در خصوص مبارزه با اخلالگران و سودجویان که اقدام به احتکار اقلام بهداشتی می‌کنند گفت: در پی اعلام اخباری از سوی اهالی منطقه کامرانیه جنوبی به کلانتری مشخص شد که شب‌ها چند خودروی نیسان و پیکان وانت به جلوی یک خانه ویلایی رفته و جعبه‌هایی را بارگیری می‌کنند که باعث برهم خوردن نظم و آسایش اهالی منطقه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیمی از مأموران عملیات کلانتری به طور نامحسوس محل را مورد بررسی قرار دادند و در زمان بارگیری خودروها مأموران وارد عمل شده و در بازرسی جعبه‌ها مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با کروناویروس به دست آوردند.

این مقام پلیسی ادامه داد: در بررسی‌ها ۸۵۰۰ لیتر الکل طبی ۹۸ درصد پنهان شده به دست آمد و مشخص شد این الکل‌ها از یکی از شهرهای شرقی به تهران منتقل شده و پس از بسته بندی در ظرف به صورت غیربهداشتی اقدام به توزیع آنها در سطح شهر می‌کنند.

سرهنگ لطفی گفت: در راستای این خبر کارشناس غذا و دارو به محل احضار شده تا آزمایشات لازم در خصوص این الکل‌ها و مواد ضدعفونی کننده احتکار شده را انجام دهند.

رئیس کلانتری ۱۲۳ نیاوران در پایان گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 4875766

منبع: مهر

کلیدواژه: الکل ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش آموزش مکمل شورای شهر تهران شهر تهران احتکار آتش نشانی آلودگی هوا نوروز قوه قضاییه روز درختکاری دستگیری سارق سیدابراهیم رئیسی محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند موجب کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی