Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@22:39:17 GMT

هنر انقلاب اسلامی، متعهد به حقیقت و عدالتجویی است

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۶۰۶۷

هنر انقلاب اسلامی، متعهد به حقیقت و عدالتجویی است

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: هنر انقلاب اسلامی، متعهد به حقیقت، عدالتجویی و روشنگری است.

سیدمحمدحسین بلاغی در نشست برنامه ریزی و هماهنگی ستاد برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی ۱۳۹۹ با بیان این مطلب اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی ضمن ارائه محتوای دینی و انقلابی، هنری است که متعهد به حقیقت، عدالت‌جو و روشنگر بوده و دایره وسیعی از هنر مبتنی بر ارزش‌ها را فرا می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که هنر انقلاب اسلامی به دنبال موج آفرینی و جریان‌سازی است، افزود: هنر انقلاب اسلامی به ویژه هنرهای تجسمی در چنین مواقعی که جامعه با مشکلات چون انتشار ویروس کرونا درگیر است، می‌تواند نقش بازدارنده و هدایت کننده ایفا می‌کند.

رئیس حوزه هنری استان با بیان این‌که باید بحران‌ها را به فرصت تبدیل کنیم، ادامه داد: حوزه هنری بخشی از جریان هنر است و باید تمامی ارگان‌های فرهنگی با همکاری یکدیگر از این بحران به خوبی عبور کنند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که حوزه هنری آذربایجان‌شرقی توانست رتبه دوم کشوری در برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی ۹۸ را کسب کند، ادامه داد: این موفقیت با تعامل و همکاری تمامی ارگان‌های فرهنگی استان به دست آمده که امیدواریم این موفقیت‌ها ادامه یابد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، در این نشست نحوه برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی سال ۹۹ بررسی و تصویب شد و همچنین چهره  هنر انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی سال ۱۳۹۸ با حضور نهادهای فرهنگی و سه چهره هنری پیشکسوت استان انتخاب شد.

هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی از ۲۰ تا ۲۸ فروردین بوده و همه ساله برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری طی آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هنر انقلابی هفته هنر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۶۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هدف از برگزاری این دوره را تشکیل تیمهایی برشمرد که به صورت عالمانه، هنرمندانه و با روش‌های تهییجی، تبلیغی و ترویجی مناسب، به مسئله حجاب و زیست عفیفانه به خصوص در میان جوانان بپردازند.

بلاغی افزود: طرح ملی طوبی در سه مرحله مقدماتی، عمومی و تخصصی برگزار می‌شود و امروز در مرحله مقدماتی آن در یک روز از صبح تا شب، ۳۰۰ نفر از بانوانِ تحصیل کرده و علاقه‌مند در حوزه مسائل دینی و حجاب و عفاف از کل استان مباحث مختلفی را توسط استادان اعزامی از استان‌های البرز و تهران می‌آموزند.

به گفته وی چهار محور در این دوره‌ها تدریس می‌شود که محور اول مبانی شرعی و عقلی حجاب، محور دوم مبانی تاریخی حجاب، محور سوم شیوه‌های نوین و خلاقانه ترویج و تبلیغ حجاب و محور چهارم روایت و کار رسانه‌ای در حوزه حجاب است.

بلاغی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره ها، پس از سپری کردن هر سه دوره، حائز شرایط برای فعالیت در حوزه تبلیغ و ترویج حجاب خواهند بود و در مدارس، مساجد و اماکن عمومی آذربایجان شرقی فعالیت خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • زیرساخت‌های فرهنگی راکد اردبیل بازسازی می‌شود
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی