Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شیلات مازندران،  دکتر قاسم کریم زاده توضیح داد: امسال تعداد استخرها در اراضی تعاونی‌های پره از ۲۷ واحد  سال گذشته به ۴۳ استخر و تعداد شیل در رودخانه‌های مهم شیلاتی از ۱۸ رشته سال قبل به ۲۲ رشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بطور میانگین افزایش ۴۴ درصدی در فعالیت‌های  بازسازی ذخایر بصورت تکثیر طبیعی را شاهد هستیم که امیدواریم میزان رهاسازی بچه ماهیان تکثیری به شیوه احداث استخر وشیل  به ۲۵ میلیون قطعه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شیلات مازندران با اشاره به این که جامعه صیادی به سبب شناخت اهمیت این موضوع وخودآگاهی، گام‌های خوبی در کنار شیلات برداشته است، افزود: باتوجه به جلسات متعدد هم اندیشی باتشکل‌های صیادی شرایط لازم برای افزایش تعداد شیل و همچنین استخر فراهم شد.
کریم زاده به توسعه طرح حفاظت از مهاجرت ماهیان مولد در فصل تخم ربزی  به مناطق بالادست رودخانه‌ها اشاره و اظهارداشت: درسال جاری باکمک نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان استان توانستیم  تعداد رودحانه ها  را به  " خیرود " ، " وازیوار " در شهرستان نوشهر و نیز رودخانه "  نورسر " در شهرستان چالوس  توسعه دهیم.

همه ساله از اواخر اسفند ماه مهاجرت ماهیان استخوانی بویژه ماهی سفید از آب های دریای خزر به سمت رودخانه ها برای تخم ریزی آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه ادامه می یابد.

حدود ۸۰ درصد ماهیان دریای خزر رودکوچ هستند که برای تخم ریزی باید به رودخانه ها مهاجرت کنند، ولی به دلایل مختلف ازجمله برداشت بی رویه شن وماسه، ساخت وسازهای غیرمجازدرحاشیه رودخانه ها و از بین رفتن مسیر مهاجرت ماهیان، زیستگاه های طبیعی ماهیان تخریب شده که همین امرباعث شده تا تکثیر بچه ماهی درمراکزبازسازی برای کمک به توسعه پایدارصیدوصیادی یکی ازاولویتهای کاری شیلات شود.

همسو با رویکرد بازسازی به روش طبیعی و مصنوعی با هدف حفظ ذخایر دریای خزر تکثیر و رها سازی بچه ماهی به ویژه سفید و کپور هر ساله در دستور کار شیلات مازندران قرار می گیرد که از نیمه دوم اسفند به  ۲روش شیل گذاری  (رها کردن ماهیان مولد در مناطق مشخصی از رودخانه های شیلاتی) و ایجاد استخر در کنار اتحادیه های صیای پره مستقر در ساحل دریای خزر صورت می گیرد.

معیشت بیش از چهار هزار و ۲۰۰ ماهیگیر در قالب ۵۴ شرکت تعاونی صیادی پره در مازندران از طریق صید در دریای خزر تامین می شود.صید ماهیان استخوانی در دریای خزر در مازندران هر ساله از بیستم مهر آغاز می شود و تا اواخر فروردین ادامه می یابد. 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جامعه دریای خزر روابط عمومی مهاجرت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی رودخانه ها دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۶۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی اجرای این میزان عملیات آبخیزداری، ۷۰ درصد خسارت سیل‌ها ر ا کاهش داده است.
باقری معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد درباره یکی از این طرح‌ها گفت: طرحی است که ۷ الی ۵۰ هزار متر مکعب حجم آبگیری آن هست که شدت سیلاب را کاهش می‌دهد.
آقای راهداری مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چابهار گفت: در حدود ۲۵۰ سازه آبخیزداری که در این منطقه داشتیم توانست حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب روان آب رو هدایت کند.
خردمند معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: حدود ۴۱۶ سازه آبخیزداری رو ساختیم حجم مخزن این سازه‌ها بیش از ۶ و نیم میلیون متر مکعب هست که در این بارندگی اخیر بیش از ۸۰ درصد این سازه‌ها آبگیری شده است.
وحید معاون آبخیزداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: ما عملا بتوانیم ۱۰ تا ۲۰ درصد میزان آبی که تبخیر و تعرق می‌شود و از دسترس خارج می‌شود را جلوگیری بکنیم حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد متر مکعب ذخیره سازی می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان