Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:51:25 GMT

کوچ کرونایی؛ از کف خیابان تا روی دیوار

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۶۳۱۸

کوچ کرونایی؛ از کف خیابان تا روی دیوار

فعالیت کارتن به دستان همدان با نزدیک شدن به فصل گرم سال و ایام نوروز رونق گرفته و افرادی با در دست داشتن نوشتارهایی همچون اجاره سوئیت و منزل در ورودی های شهر و اماکن گردشگری از جمله میدان باباطاهر با سد کردن راه خودرهای دارای شماره های انتظامی سایر استان ها، برای دادن خانه اجاره ای به مسافران و گردشگران اقدام می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی مالکان اینگوه خانه مسافرها در طول سال منزل خود را اجاره نمی دهند چرا که معتقدند با یکماه اجاره دادن خانه های خود به گردشگران و مسافران می توانند درآمد یکساله اجاره خانه را یک جا و بدون دردسر کسب کنند.

هر چند این روزها ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها و مشاغل را تحت تاثیر قرار داده و از رونق انداخته، اما در برخی مناطق موجب داغ شدن بازار کارتن به دست ها شده است؛ چرا که ورود مسافران و افراد غیربومی از استان های متاثر از ویروس کرونا به دیگر استان ها برای در امان ماندن از این بیماری افزایش داشته است.

حال به نظر می رسد این روزها که ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها و مشاغل را تحت تاثیر قرار داده و از رونق انداخته، در برخی مناطق موجب داغ شدن بازار کارتن به دست ها شده است؛ چرا که ورود مسافران و افراد غیربومی از استان های متاثر از ویروس کرونا به دیگر استان ها برای در امان ماندن از این بیماری افزایش داشته است.

اما با وجود فراوانی مسافر، بسیاری از خانواده ها حاضر به اجاره منزل خود به گردشگران نیستند ولی همان اندک خانه های خالی نیز با قیمت های گزاف به مسافران اجاره داده می شود و این وضعیت کسب و کار کارتن به دستان را نیز رونق بخشیده است.

افزایش قارچ گونه کارتن به دستان برای صید ماهی بیشتر از این آب گل آلود، نهادهای قضایی و انتظامی را بر آن داشت تا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان همدان دست به کار شده و این وضعیت را سامان بخشند.

ساماندهی خانه مسافرهای همدان در دستور کار دادستان

در نخستین اقدام دادستان همدان فعالیت کارتن به دست‌ها را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد تا شاهد افزایش حضور ساکنان استان ها متاثر از ویروس کرونا در همدان و انتخاب این استان برای اسکان نباشیم.

با توجه به دستور و تاکید دادستان همدان، نیروی انتظامی نیز دست به کار شده و اداره اماکن، اقدام به تذکر و توجیه کارتن به دستان کرد تا سوئیت ها و منازل اجاره ای محلی برای اسکان افراد مشکوک به ویروس کرونا نشود.

دستور دادستان و نظارت جدی اداره اماکن نیروی انتظامی و کلانتری ها بر فعالیت کارتن به دستان موجب شد آنها دست به ابتکار جدیدی برای رهایی از نظارت دستگاه های قضایی و انتظامی و دستبابی به هدف خود بزنند و این ابتکار عمل، پناه آوردن به فضای مجازی بود.

انتظامی همدان ریشه‌ای وارد عمل شد

اندک زمانی از دستور دادستانی نمی گذشت که شاهد رشد آگهی های مجازی در سایت دیوار، شیپور و دیگر سایت های مشابه مجازی بودیم و آنها با این شیوه بدون دردسر برخورد ماموران انتظامی و بگیر و ببند کار خود را در خانه و حتی به دور از ویروس کرونا شروع کردند.

رییس پلیس فتا همدان: با دستور قضایی دادستان، فعالیت در سایت دیوار محدود شد و چنانچه فردی اقدام به درج آگهی اجاره سوئیت و منزل بکند، درخواست وی پس از مدت کوتاهی حذف می شود.

عوامل پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان که با دقت فضای مجازی را تحت کنترل داشتند به این شیوه پی برده و برای ایجاد سدی در برابر این افراد دست به کار شدند.

سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در این باره به ایرنا گفت: به محض مشاهده چند آگهی اجاره خانه و سوئیت در سایت دیوار به جای تذکر یا برخورد قضایی و انتظامی با افراد، شیوه دیگری اتخاذ و در گفت و گو با دادستان همدان یک کار ریشه ای برای جلوگیری از فعالیت کارتن به دست ها در فضای مجازی پیش بینی شد.

رییس پلیس فتا همدان اضافه کرد: به دنبال دستور قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، فعالیت در سایت دیوار محدود شده و چنانچه فردی هم اقدام به درج آگهی اجاره سوئیت و منزل بکند با توجه به فیلتر شدن این کلیدواژها درخواست وی به صورت آنلاین بعد از مدت کوتاهی حذف می شود.

وی تاکید کرد: مردم باید به قوانین احترام گذاشته و از آن پیروی کنند و بدانند که در صورت شیوع بیماری هیچ قشری در امان نبوده و امکان ابتلا برای همه وجود دارد بنابراین می طلبد از اجاره دادن خانه به افراد غیر بومی و مسافران تا برطرف شدن کامل بیماری پرهیز کنند.

هشدار به عاملان نشر اکاذیب

استاندار همدان: هیج یک از دستگاه های اجرایی نباید اقدام به پذیرش میهمان شخصی و حتی اداری در میهمانسراها بکند.

به دنبال انتشار مطالبی مبنی بر اجاره طولانی مدت خانه ها به مسافرانی که از قم و شمال کشور به این استان سفر کردند فرمانده انتظامی همدان با بیان اینکه این موضوع صحت ندارد گفت: پلیس با عاملان نشر اخبار نادرست با هدف تشویش اذهان مردم و بر هم زدن امنیت روانی جامعه برخورد کرده و آنها را به مراجع قضائی معرفی می کند.

سردار بخشعلی کامرانی صالح گفت: با توجه به ممنوعیت اجاره دادن سوئیت منزل‌ها در استان، فعالیت کارتن‌ به دست‌ها نیز ممنوع شده و در این راستا گشت های نظارت بر اماکن عمومی به افراد کارتن به دستی که اقدام به اجاره دادن سوئیت یا منزل می کنند در بار اول تذکر داده و در صورت بی توجهی آنها را  به مرجع قضایی معرفی می کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس تدابیر اتخاذ شده همدان نیز جزو استان های است که امسال تمهیدات لازم برای پذیرش مسافر ندارد و از چند روز قبل هم از فعالیت سوئیت منزل هایی که اقدام به پذیرش میهمان می کردند جلوگیری شد.

همدان مسافر نوروزی نمی‌پذیرد 

با توجه به شیوع ویروس کرونا بر خلاف سال های گذشته مسوولان بسیاری از استان ها از جمله همدان از مردم خواستند برای حفظ سلامتی در خانه بمانند و به سفر نروند چرا که امکان پذیرش میمان نوروزی مهیا نیست.

استاندار همدان در این راستا تاکید کرد: هیج یک از دستگاه های اجرایی نباید اقدام به پذیرش میهمان شخصی و حتی اداری در میهمانسراها بکند؛ همچنین هیچ یک از ستادهای اسکان مسافران نوروزی شامل ستاد اسکان آموزش و پرورش، تربیت بدنی، شهرداری و امثال آن نباید قبل، حین و بعد از ایام نوروز اقدام به پذیرش مسافران کنند چرا که سلامت مردم در اولویت است.

سید سعید شاهرخی بیان کرد: داده های آماری گویای این است که وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس کرونا به نسبت استان های مجاور شیب تندی ندارد و این امر موید اثربخش بودن، اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان نیز با اشاره به ممنوعیت اسکان مسافر در خانه‌مسافرهای استان گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان و هموطنان، با هرگونه اسکان و پذیرش مسافر در مسافرخانه‌ها و منازل استیجاری در همدان برخورد می‌شود.

علی مالمیر افزود: کمیته ای متشکل از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان و عوامل نیروی انتظامی تشکیل و با بررسی میدانی در مناطق مختلف شهر نسبت به شناسایی و برخورد با متخلفان اقدام می‌شود.

 پلمب هشت واحد غیرمجاز و اخطار برای ۴۸ خانه

وی اظهار داشت: در چند روز گذشته برای مالکان بیش از ۴۸ باب خانه تذکر و اخطاریه مبنی بر نپذیرفتن مسافر صادر شده و هشت واحد غیرمجاز نیز که اقدام به اسکان مسافر کرده بودند پلمب شدند.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان: برخی افراد فرصت طلب بدون لحاظ کردن سلامت مردم در شرایط شیوع فراگیر ویروس کرونا، خانه و سوییت های بدون مجوز واگذاری را به مدت حتی ۲ ماه با دریافت پول کلان اجاره می دهند که نیاز به نظارت و برخورد قاطع دارد.

مالمیر از همشهریان همدانی خواست در صورت مشاهده اسکان و پذیرش مسافر در هر نقطه از شهر مراتب را از طریق شماره ۳۸۲۷۴۹۴۶ به کمیته مربوط انعکاس دهند.

وی گفت: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا پذیرش مسافر توسط خانه مسافرها ممنوع است و در صورت دریافت گزارش و یا مشاهده این تخلف، علاوه بر پلمب واحد، برای متصدی مربوطه پرونده قضایی تشکیل می شود.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: با وجود ممنوعیت اجاره منزل به مسافران در راستای پیشگیری از ویروس کرونا، اما بی‌توجهی عده‌ای سودجو در واگذاری منازل خود به ویژه در حاشیه این شهر نگران کننده است.

حسین قراباغی اظهار داشت: در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر اختصاص سوییت و منزل استیجاری به صورت غیرمجاز به خصوص در حاشیه شهر به مسافران مطرح شده که لزوم تشدید در نظارت و برخوردهای قانونی را می طلبد.

وی اضافه کرد: برخی افراد فرصت طلب بدون لحاظ کردن سلامت مردم در شرایط شیوع فراگیر ویروس کرونا، خانه و سوییت های بدون مجوز واگذاری را به مدت حتی ۲ ماه با دریافت پول کلان اجاره می دهند که نیاز به نظارت و برخورد قاطع دارد.

قراباغی خواستار مشارکت و همکاری مردم در رعایت هشدارها و توصیه ها پیرامون پیشگیری از ویروس کرونا شد و افزود: مدیریت شهری در این راستا نسبت به ضدعفونی سطح شهر اقدام کرده است.

آخرین وضعیت کرونا در همدان

 رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۷۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا تا ظهر سه شنبه هفته جاری در این استان شناسایی شدند که ۲۰ تن از این افراد مربوط به شهرستان همدان است.

رشید حیدری مقدم بیان کرد: از مجموع ۷۷ بیمار ۱۶ مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان اسدآباد، ۱۲ مورد در نهاوند، ۱۰ مورد در ملایر، پنج مورد در رزن، چهار مورد مثبت در فامنین، چهار مورد در کبودراهنگ، سه مورد در بهار، ۲ مورد در تویسرکان و یک مورد در خارج از استان بوده است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان ابتلا به ویروس کرونا در این استان افراد بالای ۷۰ سال است و در بین افراد مشکوک به ویروس کرونا، سنین ۴۰ تا ۴۹ سال بیشترین آمار را از آن خود کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا امروز ۱۴۲ بیمار مشکوک به کرونا که در بیمارستانهای همدان بستری بودند ترخیص شدند.

برچسب‌ها ویروس کرونا شورای اسلامی شهر همدان همدان سید سعید شاهرخی حسین قراباغی پروندهٔ خبری پرونده | پیشنهادهایی برای پیشگیری از کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شورای اسلامی شهر همدان همدان ویروس کرونا شورای اسلامی شهر همدان همدان کارتن به دست ها ویروس کرونا ویروس کرونا اقدام به پذیرش کارتن به دستان ویروس کرونا سایت دیوار پذیرش مسافر اجاره دادن استان ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان

مسلم مخفی با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، گفت: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او گفت: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان گفت: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد (ع) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

مخفی گفت: اطلاع رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

او با قدردانی از اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی بسیار خوب در موضوع سلامت آب شرب همدان، گفت: اداره آب و فاضلاب، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت نسبت به ممانعت از استفاده فاضلاب برای کشاورزی اقدام جدی و فوری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پنجره‌ای رو به شفافیت
  • واکنش بازار به تغییر مقررات انتشار آگهی مسکن