Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@08:09:17 GMT

جهرم رکورد دار ثبت وقف در استان فارس

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۶۳۵۷

جهرم رکورد دار ثبت وقف در استان فارس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جهرم گفت: جهرم برای دومین سال پیاپی، بیشترین وقف استان فارس را به خود اختصاص داده است.

بیژن قریب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت وقف جدید به ارزش  و  550 میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است که بیشترین وقف ثبت شده در استان فارس در سال ۹۸ به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این وقف ها در زمینه‌های ازدواج جوانان ، کمک به فقرا و فعالیتهای قرآنی و مذهبی صورت گرفته است.

قریب‌زاده گفت: در شهرستان های جهرم و خفر  850 موقوفه به ثبت رسیده که ۵۰۰ موقوفه مربوط به اماکن مذهبی وجود دارد و عمده نیات واقفان را اطعام و عزاداری اهلبیت(ع)تشکیل می‌دهد.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان جهرم با اشاره به نیازهای وقفی این شهرستان اظهار داشت:کمک به خانواده زندانیان و کمک به فعالیتهای قرآنی از اصلی‌ترین نیازهای شهرستان است و نیازمند همت خیران به ثبت وقف‌هایی در این زمینه‌ها هستیم.

وی افزود: وقف برای فقرا ، دانش‌آموزان بی‌بضاعت و امورات درمانی از دیگر نیازهای وقفی این شهرستان به حساب می‌آید.

قریب‌زاده گفت :جهت آشنایی و اطلاع بیشتر خیرین محترم به مسائل به روز وقف در جامعه، مرکز مشاوره‌ای در اداره اوقاف و امور خیریه جهرم راه‌اندازی شده است که خیرین محترم می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند.

قریب‌زاده بیان کرد: رونمایی یکی از بزرگترین موقوفات کشور با حضور استاندار فارس و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس همچنین تجلیل از واقفین جهرمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در تهران بخشی از افتخارات اداره اوقاف و امور خیریه جهرم در سال جاری بوده است.

انتهای پیام/98100311

منبع: فارس

کلیدواژه: جهرم اوقاف وقف نیاز اوقاف و امور خیریه اداره اوقاف استان فارس قریب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۶۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، دوره آموزشی طرح ارتقا قاریان استان یزد با تدریس استاد علی‌اکبر کاظمی و حمایت و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان آغاز شد.
 
مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه برگزاری دوره آموزشی ارتقا قاریان در حوزه آموزش‌های تخصصی رقم می‌خورد گفت: این دوره امسال ویژه قاریان ممتاز استان برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی اضافه کرد: این دوره با حضور ۱۵ نفر از قاریان جوان و برجسته سراسر استان به‌صورت حضوری و غیرحضوری تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. 
وی ادامه داد: این دوره با هدف آماده‌سازی بیشتر این قاریان جهت شرکت در چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند
  • جدول بارش‌های فارس تا ساعت ۸:۳۰ امروز
  • نزدیک به ۳ میلیارد تومان وقف پول انجام شده است + فیلم
  • اجلاسیه شهدا در گراش
  • تجلیل از مقام معلمان در سپیدان