Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت بهداشت از بهبود و ترخیص 2959 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری آریا، سخنگوی وزارت بهداشت از بهبود و ترخیص 2959 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 خبر داد و گفت: 958 بیمار جدید مبتلا به این ویروس از دیروز تاکنون شناسایی شدند.
دکتر کیانوش جهانپور افزود: کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 9000 نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 63 نفر از مبتلایان جدید کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 354 مورد رسید.
به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، تعداد موارد جدید بیماران کووید 19 در کشور به تفکیک استان به این شرح است:
تهران: 256
قم: 53
گیلان: 5
اصفهان: 170
البرز: 45
مازندران: 32
مرکزی: 31
قزوین: 27
سمنان: 63
گلستان: 9
خراسان رضوی: 34
فارس: 19
لرستان: 9
آذربایجان شرقی: 29
خوزستان: 17
یزد: 23
زنجان: 22
کردستان: 6
اردبیل: 1
کرمانشاه: 8
کرمان: 18
همدان: 7
سیستان و بلوچستان: 4
هرمزگان: 10
خراسان جنوبی: 15
خراسان شمالی: 11
چهارمحال و بختیاری: 1
ایلام: 6
آذربایجان غربی: 27
کهگیلویه و بویراحمد: 0
بوشهر: 0

درمان کرونا با تجویز داروی ایرانی
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: با داروی ایرانی بهبود نسبی علایم برخی موارد شدید کروناویروس مشاهده شده است.
دکتر کیانوش جهان‌پور در پاسخ به برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تجویز نوعی داروی تنظیم‌کننده سیستم ایمنی بدن به نام "اکتمرا" در بیماران مبتلا به کرونا در یکی از بیمارستان‌های اصفهان و بهبودی نسبی علائم بیمار در گرافی‌های انجام شده، با تایید این موضوع گفته، این مورد اولین کیس ترایال داروی بیوسیمیلار ایرانی توسیلیزومب بوده و علائم بیماری در 48 ساعت پس از تجویز آن تخفیف نسبی یافته است، اما هنوز برای قضاوت و ارزیابی در این زمینه زود است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توضیح بیشتر با بیان این‌که این دارو ظرف 24 ساعت پس از تزریق اولیه پاسخ نسبی نشان داده و اکسیژناسیون بیمار و نمای گرافی ریه فعلا بهتر شده است اما همچنان بیمار اینتوبه است، اضافه کرد: طی امروز و روزهای آینده نیز این ترایال در موارد دیگری از بیماران با تشخیص پزشکان معالج ادامه خواهد داشت و اگر اثربخشی نسبی در موارد داشته باشد قاعدتاً وارد فهرست دارویی کشور نیز خواهد شد و گزارش های موردی در چین نیز از سودمندی نسبی آن در برخی موارد شدید ابتلا به کووید19 حکایت دارد.
جهان‌پور تاکید کرد: البته تولید انبوه این دارو با توجه به بومی‌ شدن فناوری طی حدود سه هفته می‌تواند وارد بازار کشور شود.
وی در عین حال با تاکید بر این‌که این دارو قاعدتا کاربرد عام در درمان کرونا ندارد، اظهار کرد: تنها به شرط اثربخشی برای مراحل پایانی بیمارانی که در CRS هستند و البته با لحاظ برخی شرایط قابل تجویز است.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: همزمان سودمندی احتمالی دو داروی بیوسیمیلار دیگر که تولید داخلی هستند نیز مطرح است. این داروها شامل اینترفرون آلفا و اینترفرون بتا است که در فهرست دارویی کشور هستند و پیش ازین نیز استفاده می شده اند. دو داروی اول در فهرست دارویی کشور وجود داشته و چند تولیدکننده داخلی هم دارند. اما داروی توسیلیزومب هنوز در فهرست رسمی دارویی کشور نیست و نیاز به بررسی بیشتری دارد که مطالعات اثربخشی در این زمینه آغاز شده است.


کاهش بستری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در قم
با رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از تردد های غیر ضرور توسط مردم شاهد کاهش بستری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان ها یا مراکز درمانی هستیم.
کاهش بستری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در قمقائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ستاد پیشگیری هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر 919 نفر در بیمارستان های استان بستری هستند و در 24 ساعت گذشته نیز 100 نفر از بیمارستان ها مرخص شده اند.
ابرازه گفت: برخی برآوردها حاکی از وجود تعداد بسیار زیاد افرادمشکوک و ناقل در سطح شهر است و در صورت کمترین بی توجهی به سرعت با افزایش تعداد بستری ها مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه تا روز گذشته 751 مورد قطعی ابتلا به کرونا در استان تایید شده است این بیماری در افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند زنان باردار و افراد مسن خطرناکتر از سایر افراد است.
ابرازه به بستری شدن 19 نفر از شهروندان مبتلا به کرونا در مجتمع یاوران مهدی اشاره کرد و افزود: بیمارانی که نیاز چندانی به مراقبت بیمارستانی نداشته باشند برای چند روز آخر قرنطینه در این مجتمع نگهداری میشوند.
وی با بیان اینکه تمام پیش بینی ها برای مواقع بحرانی صورت گرفته افزود: سیر صعودی بیماری دست مردم است و اگر همکاری مردم ادامه نیابد ممکن است تمام بیمارستان ها ورزشگاهها و باقی مکان ها از بیماران پر شود.
استاندار هم در این جلسه از حضور تمام مدیران در محل خدمتی و در استان خبر داد و افزود: در تعطیلات نوروزی هیچ یک از مدیران به خارج از استان نخواهند رفت وپزشکان هم به خدمات خود ادامه خواهند داد.
سرمست به برخی کمبودها در سطح اجتماع اشاره کرد و گفت: تمام کشورهایی که به کرونا مبتلا شدند با کمبودهایی در زمینه مواد ضدعفونی کننده و ماسک مواجهند اما پیگیری های لازم برای رفع نیازها صورت گرفته است.
گفتنی است شهروندان میتوانند برای طرح هرگونه پرسش در مورد کرونا با تلفنهای 36620023 و 36620999 و 36706030 تماس بگیرند.

ممنوعیت ورود به آرمستانهای قم در روزهای پایانی سال
فرماندار قم: از حضور افراد در آرامستانها در روز پنج شنبه آخر سال جلوگیری خواهد شد.
حیدری رییس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران کرونا، با اشاره به ضرورت جلوگیری از شیوع کرونا، تاکید کرد هرگونه اجتماعات،تشییع جنازه،هیئت های عزاداری ، مراسم تالارهای عروسی و مانند آن ممنوع است.
وی با درخواست از همه مردم مبنی بر قرائت فاتحه از منزل برای تمامی درگذشتگان در روز پنج شنبه آخر سال، تصریح کرد: از حضور افراد در آرامستان ها در این روز جلوگیری خواهد شد.

انتقاد شدید زالی از تهرانی‌ها
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران با ابراز گلایه از مردم به علت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی گفت: این موضوع سبب افزایش بار زحمات کادر درمانی کشور شده است.
توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنیدعلیرضا زالی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با تاکید بر اینکه کرونا یک سرماخوردگی ساده نیست و می‌تواند افراد زیادی را به کام مرگ بکشاند، گفت: متاسفانه همچنان برخی از مردم و مسئولان موضوع کرونا را ساده گرفته‌اند. این سهل انگاری بسیار هولناک است که می‌تواند سبب خسارت جانی عده‌ای شود.
وی افزود: عمده گلایه کادر درمانی نیز به این موضوع برمی‌گردد که معتقد هستند برخی از مردم کروناویروس را شوخی گرفته‌اند، پرستاران و پزشکان نیز دچار فرسایش شده‌اند چرا که هر روز تعداد بیمار بیشتری به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

با خطر جدی کرونا روبه رو هستیم
استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه با خطر جدی کرونا روبه رو هستیم برخی اختیارات را به فرمانداران تفویض کرد
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه‌ای که از طریق ویدئو کنفرانس با فرمانداران با خطر جدی کرونا روبه رو هستیمشهرستان‌های استان داشت با تاکید بر خطر شیوع بیش از پیش کرونا ویروس در استان گفت: کرونا بسیار جدی است و با اقدامات پیشگیرانه در تمامی شهرستان‌ها باید از شیوع ویروس جلوگیری کنیم
بازوند با تاکید بر اینکه فرمانداران باید در اجرای دستورالعمل‌ها به صورت جدی اقدام و با قاطعیت مصوبات را پیگیری نمایند افزود: مشارکت مردم را در دستور کار قرار بدهند؛ با همراهی مردم می‌توانیم کرونا را کنترل و شکست دهیم.
او همچنین در بخشی دیگری در این جلسه گفت: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی باید آمادگی لازم را برای ورود به مرحله پیک کرونا داشته باشیم و از فرمانداران خواست با محوریت اصناف و بازاریان از اقدامات خودجوش برای تعطیلی بازار‌ها استقبال کنند.
بازوند تصریح کرد: با استفاده از ماشین‌های گشت زنی ابلاغ خطر و هشدار را در سطح شهر و اماکن عمومی انجام و مستمر اعلام کنند و مبادی ورودی شهر‌ها و روستا‌ها را با جدیت کنترل و با استقرار تیم‌های بهداشتی خطر ریسک ابتلاء و شیوع را کاهش دهند
استاندار کرمانشاه بر شناسایی افراد مشکوک در ورودی‌های شهر تاکید کرد و گفت: این افراد را سریعاً قرنطینه و زیر نظر دانشگاه اقدام درمانی برای آنان انجام شود
بازوند همچنین به فرمانداران اختیار این امر را داد که حضور کارکنان در محل کار را شیف بندی کنند و اقدامات پیشگیرانه برای کاهش تجمعات را در دستور کار داشته باشند.
عدم برگزاری آیین پنجشنبه آخر سال و هرگونه تجمع یا مراسم ختم در شهرستان‌ها با اطلاع رسانی دستورالعمل و همراهی مردم از دیگر مباحث این جلسه بود که به فرمانداران گوشزد شد و البته به مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران این اختیار تفویز شد تا علاوه بر تعطیلی بانوان با ظرفیت 25 درصد؛ کار ادارات انجام و بقیه کارکنان تعطیل شوند.

حضور 100 هزار پاسدار و بسیجی در عرصه مقابله با کرونا
سخنگوی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: به یاری خداوند با یکدلی و هم افزایی، بر این بیماری فائق خواهیم آمد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف با تاکید بر نقش آفرینی و حضور سپاه و بسیج در صحنه مبارزه با ویروس کرونا از روز‌های اولیه شیوع این بیماری در کشور، به تشریح اقدامات و عملکرد این نهاد پرداخت.
وی با اشاره به تجارب ارزنده و راهگشای سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس و نیز یاری بخشی به جبهه مقاومت در سال‌های اخیر در عرصه مقابله با حملات شیمیایی دشمنان امت اسلامی و بهره گیری از آن در رویارویی کشور با کرونا گفت: بیش از 100 هزار پاسدار و بسیجی در حال خدمت رسانی در مقابله با کرونا هستند.
سردار شریف تصریح کرد: ظرفیت‌های انسانی و تخصصی سازمان بهداری رزم و منظومه گسترده بهداشت و درمان سپاه شامل بیمارستان‌های ثابت و سیار، کمپ‌های مراقبتی، مراکز درمانی و نیز اقلام و تجهیزات امدادی و بهداشتی موجود در مجموعه سپاه و بسیج جهت شرایط خاص کشور با دستور سردار فرمانده کل سپاه به طور کامل و همه جانبه در سراسر میهن اسلامی به صحنه آمده و مشغول همکاری با قرارگاه مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در رسیدگی به بیماران و آسیب دیدگان از این پدیده زیستی هستند و گزارش پیشرفت اقدامات و خدمات آن‌ها نیز در هر روز در جلسه قرارگاه زیستی شفا با حضور سرلشکر سلامی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می‌گیرد.
سردار شریف با تاکید بر اینکه هم اکنون 100 هزار پاسدار و بسیجی در بخش‌های مختلف امدادی و خدمت رسانی در عرصه مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران در کشور فعال هستند، خاطرنشان کرد:معاونت بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) در چارچوب تدابیر فرماندهی کل سپاه و دستورالعمل‌های قرارگاه زیستی شفا و ظرفیت‌های پیش‌بینی شده برای مبارزه با کرونا در مجموعه سپاه و بسیج، متناسب با نیاز‌های وزارت بهداشت؛ علاوه بر راهبری و مدیریت اقدامات و فعال‌سازی بیمارستان‌های ثابت و سیار سپاه در پایتخت و مراکز استان‌ها از جمله بیمارستان بقیه الله تهران که هم اکنون بیشترین تعداد بیمار را تحت مراقبت و درمان خود دارد و همچنین بیمارستان‌های علی بن ابیطالب (ع) در قم، مسلمین در شیراز، شهید صدوقی در اصفهان، امام حسین (ع) در مشهد و شهید محلاتی در تبریز و... در حال ایفای نقش و وظیفه هستند.
سخنگوی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در حوزه شناسایی و درمان بیماری نیز علاوه بر دستیابی به کیت تشخیص، پژوهشگران و محققان حوزه بهداشت و درمان سپاه با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) به طور شبانه روزی در حال مطالعه و آزمایش برای دستیابی به دارو‌های مطمئن درمان این ویروس هستند که بنا به گزارش مسئولین مربوطه پیشرفت‌های خوب و امیدوار کننده‌ای در این زمینه حاصل شده است.
سردار شریف در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان اطلاعات سپاه و نیز سازمان بسیج مستضعفین در عرصه امداد و خدمت‌رسانی یادآور شد:در این راستا سازمان اطلاعات سپاه در تهران و مراکز استان‌ها در تعامل با مردم و رصد و مراقبت‌های لازم و انجام کار اطلاعاتی دقیق، تاکنون چندین انبار بزرگ احتکار اقلام بهداشتی و لوازم پزشکی شامل میلیون‌ها ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و... را کشف و ضبط و پرونده آن‌ها را به مراجع قضایی و حقوقی ارسال کرده است.
وی ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین هم علاوه بر سازماندهی نیرو‌های مخلص و ایثارگر بسیجی برای مشارکت در گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن و معابر، کارگاه‌های تولید ماسک، دستکش و لباس پزشکی متعددی را فعال یا مورد حمایت قرار داده که تاکنون علاوه بر رفع حلقه مفقوده اتصال تولید و توزیع، بخش قابل توجهی از نیاز‌های کشور در این خصوص را تامین کرده است.
سخنگوی سپاه با اشاره به بسیج نیرو‌ها و سپاه‌های استانی در سراسر کشور و آماده باش یگان‌های تابعه، استقرار بیمارستان‌های سیار و کمپ‌های مراقبتی و نقاهتگاه‌های مورد نیاز در برخی استان‌ها را از دیگر اقدامات این نهاد مردمی برای مبارزه با کرونا توصیف کرد.
وی افزود:علاوه بر ایجاد این ظرفیت‌ها در استان‌های قم، گیلان، گلستان و مازندران، بیش از 500 سالن ورزشی موسوم به 9 دی در سراسر کشور نیز آماده تجهیز و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند.
سردار شریف حضور فعال و فداکارانه بسیج طلاب و بسیج جامعه پزشکی در کنار کادر رسمی درمانی و بهداشتی سپاه و بسیج را از جمله نکات مهم در جهاد برای خدمت به سلامت و مبارزه با کرونا در کشور دانست.
وی گفت: تاکنون 5 نفر از پاسداران عزیز و تعدادی از نیرو‌های بسیجی مخلص در متن عملیات خدمت‌رسانی به سلامت جامعه جان باختند و در زمره شهدای خدمت کشور قرار گرفتند و تعداد دیگری از پاسداران و بسیجیان و طلاب نیز تحت مراقبت و درمان هستند.
مسئول روابط عمومی کل سپاه با اظهار امیدواری نسبت به بهبود روند کنترل و مدیریت بیماری و درخواست از مردم برای مشارکت، همراهی و کمک به دستگاه‌ها و نیرو‌های امدادی و رزمندگان سنگر مقابله با کرونا و مدافعان فداکار و غیرتمند حوزه سلامت تاکید کرد:به توفیق الهی با همدلی و هماهنگی‌های موجود و ارتقای ظرفیت‌ها و فراهم سازی الزامات و اقدامات مورد نیاز برای بهبود وضعیت و رفع خلأ‌ها و نارسایی‌های میدانی موجود، روند غلبه بر این بیماری سرعت بیشتری پیدا کرده است و ان شاء الله شاهد جشن غلبه بر کرونا ویروس در کشور و بازگشت شرایط عادی به روال زندگی مردم عزیزمان باشیم.

ر‌ونمایی از دوربین‌های هوشمند حرارتی تعیین دمای بدن
متخصصان صنعت دفاعی موفق شدند از سرریز فناوری‌های دفاعی، دوربین‌های هوشمند حرارتی ویژه غربالگری بیماران کرونا را تولید کنند.
پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، متخصصان متعهد صنعت دفاعی با تلاش شبانه‌روزی و تحقیقات مداوم موفق شدند از سرریز فناوری‌های دفاعی دوربین‌های هوشمند حرارتی ویژه غربالگری بیماران ویروس کرونا را تولید و پس از تست موفقیت‌آمیز در مراکز پر تردد و رفت و آمد نظیر فرودگاه‌های کشور، به مرحله تولید انبوه برسانند و برابر اعلام نیاز برای نصب در سایر اماکن و مراکز مورد نظر در تمام کشور توزیع خواهد شد.
امیر سرتیپ شهرام مدیر عامل شرکت صنایع الکترونیک ایران (صا ایران) در مراسم رونمایی و تحویل‌دهی دوربین‌های هوشمند حرارتی ویژه با بیان اینکه وزارت دفاع همواره در کنار مردم بوده و درد و رنج مردم را از خود می‌داند، اظهار داشت: همزمان با شیوع بیماری کرونا و اقدامات دستگاه‌های مسئول در کنترل و پیشگیری این بیماری، متخصصان صنعت دفاعی با بسیج تمام ظرفیت ها‌ی علمی و بهره‌گیری از سرریز فناوری‌های دفاعی موفق به طراحی و تولید دوربین پیشرفته و هوشمند با فناوری کاملا بومی و نرم‌افزاری‌های داخلی شدند.
وی دقت بالای اندازگیری بهتر از نیم درجه سانتی‌گراد را از مزیت‌های این سامانه بومی عنوان کرد و افزود: سرعت عمل در تشخصی درجه دمای بدن افراد به صورت آنی و تشخیص و شناسایی همزمان چند نفر از ویژگی‌های این دوربین به شمار می‌رود به گونه‌ای که این دستگاه فردی که دمای بدنش بالاتر از حد طبیعی باشد را شناسایی می‌کند و برای شناسایی افرادی که احتمالا به بیماری کرونا مبتلا باشند به عنوان یک پایش اولیه مناسب است.
امیر سرتیپ شهرام با بیان اینکه این محصول از نظر کیفیت با محصولات خارجی مشابه قابل رقابت است، تصریح کرد: تولید این محصول با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از نمونه‌های خارجی موجب صرفه‌جویی بالای ارزی در کشور شده است.
وی با بیان اینکه تولید این دوربین‌ها تا‌کنون در انحصار چند کشور از جمله آمریکا، ژاپن، چین و ... بوده است، گفت: متختصصان توانمند صنعت دفاعی در شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) با تلاش‌های شبانه‌روزی و تحقیقات فراوان موفق به طراحی و تولید این دوربین‌ها شدند و پس از تست موفقیت‌آمیز در چندین فرودگاه و مراکز حساس و پرتردد به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.
امیر سرتیپ شهرام با بیان اینکه خط تولید انبوه این محصول در شرکت صنایع الکترواپتیک وزارت دفاع راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: به زودی برابر اعلام نیاز دستگاه‌های مختلف کشور، مبادی ورودی کشور و فرودگاه‌ها و اماکن حساس به این سامانه مجهز خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون این دوربین‌ها چند فرودگاه نصب و راه‌اندازی شده و عملکرد این دوربین‌ها موفقیت‌آمیز بوده است، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز وزارت دفاع گام‌های ارزشمندی در تولید کیت‌های تشخیص کرونا، تولید انبو‌ه مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک‌های فیلتر‌دار، تولید لباس‌های فشار مثبت، آمبولانس، برانکارد و تخت ویژه بیماران مبتلا به این ویروس برداشته است و این قول را به مردم عزیزمان می‌دهیم که دانشمندان وزارت دفاع در کنار پزشکان و پرستاران بصورت شبانه‌روزی در این عرصه در حال تلاش و فعالیت هستند.

تماس تلفنی لاریجانی با استانداران قم، گیلان و مازندران درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا
رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با استانداران قم، گیلان و مازندران ضمن دریافت آخرین گزارش‌ها از شیوع کرونا، در جریان آخرین اقدامات قرار گرفت.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران قم، گیلان و مازندران ضمن بررسی آخرین تحولات مربوط به بیماری کرونا، نیازها، مشکلات و اقدامات مقابله‌ای انجام شده در این استان‌ها بر پیگیری برخی اقدامات و نیازها در سطح ملی، ادامه جلب کمک از همه بخش‌ها و استفاده از ظرفیت خیرین برای کمک به مبتلایان و تجهیز بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها تأکید کرد.
لاریجانی در تماس‌های تلفنی با استانداران قم، گیلان و مازندران با اشاره به پیگیری‌هایی که قبلا صورت گرفته و منابع مالی اختصاص یافته از سوی سازمان برنامه و بودجه به مقابله با بحران کرونا گفت: برخی اقدامات باید در سطح ملی صورت گیرد که پیگیری و اجرای سریع آنها ضرورت دارد.
وی همچنین، استمرار جلب کمک از بخش‌های مختلف و مدیریت بهینه آن را ضروری دانست و افزود: استفاده از ظرفیت خیرین در استان قم برای تجهیز مراکز درمانی و نقاهتگاه‌ها تجربه‌ای مفید بوده است که بکارگیری آن در سایر استان‌ها نیز می‌تواند مؤثر باشد.
همچنین، آقایان "بهرام سرمست"، "ارسلان زارع" و " احمد حسین‌زادگان " استانداران قم ، گیلان و مازندران نیز در این گفت‌و‌گوها گزارش آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و مبتلایان به این بیماری در استان‌های خود و اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای صورت گرفته را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرده و نیازهای خود را برای مقابله با این بیماری و درمان سریع مبتلایان را بازگو کردند.

حضور سرزده رئیسی در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا
رییس قوه قضاییه به صورت سرزده در جلسه ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران حضور یافت.
آیت‌الله رئیسی در این جلسه گفت: ‌اختیاراتی که شورای عالی امنیت ملی با تنفیذ رهبر معظم انقلاب برای مدیریت و کنترل بیماری کرونا به مسئولان اجرایی داده اتمام حجت است. اختیارات لازم داده شده، همه دستگاه‌ها به کمک دستگاه بهداشت و درمان کشور بشتابند. در صورت نیاز جلسه ستاد مقابله با کرونا در عالی ترین سطح، باید هر روز برگزار شود نه هفته‌ای یکبار.
آیت الله رییسی با بیان اینکه دوست داشتم در بیمارستان‌های محل بستری بیماران مبتلا به کرونا حاضر می‌شدم و ضمن عیادت از بیماران به پزشکان و پرستاران فداکار کشور از نزدیک خداقوت می‌گفتم، افزود: با برخی از مدیران این بیمارستان‌ها در استان‌های تهران، قم و گیلان تلفنی گفتگو کردم و ضمن خداقوت به این عزیزان از آنها خواستم سلام من را کادر درمانی خود ابلاغ کنند.
رییس دستگاه در رابطه با اقدامات دستگاه قضایی گفت: به دادستان‌های سراسر کشور دستور داده‌ام با احتکارکنندگان به شدت و سرعت برخورد کنند. برخی فکر می‌کنند کار دستگاه‌های نظارتی مچ‌گیری است در حالیکه مجموعه‌های نظارتی باید همراه با دستگاه‌های اجرایی و در کنار آنها کمبودها و نیازمندی‌های موجود را از مسئولین مطالبه کنند.
لازم به ذکر است رئیس قوه قضاییه صبح امروز به صورت تلفنی با دکتر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری دکتر سیامک ریماز رئیس بیمارستان رازی گیلان دکتر پرهام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم و دکتر میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری برای پیگیری وضعیت درمان بیماران کرونا گفت گو کرد و ضمن تقدیر از خدمات و زحمات ارائه شده به جامعه پزشکی خداقوت گفت.
آیت الله رئیسی در این گفتگوی تلفنی در جریان آخرین وضعیت بیماران تحت درمان، کاستی‌ها و نیازمندی‌های این مجموعه ها قرار گرفت.

بررسی ابعاد اقدامات و برنامه‌های ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا
در جلسه امروز هیئت دولت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های «ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا» به هیئت وزیران ارائه داد.
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت»،در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست آقای روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، در این جلسه، هیئت وزیران به تفصیل عملکرد و برنامه‌های «ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا» و نیز ابعاد اقتصادی، اجتماعی و حقوقی آن را بررسی کرد.
همچنین لزوم غربالگری، کنترل سفرها، نحوه جبران تعطیلات مراکز آموزشی و لزوم تداوم آموزش، کسب و کار، تولید و راه‌های رونق کسب و کار، افزایش تجهیزات بیمارستانی و جبران خدمات کادر پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات مقتضی در هر مورد اتخاذ شد.

نکاتی برای پیشگیری از انتشار کرونا
برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا به نکات و خبرهای زیر توجه کنید.
نکاتی برای پیشگیری از انتشار کرونا**رییس اورژانس کشور گفت: همه بیماران مبتلا به كرونا نیاز به بسترى ندارند، اما درمان در خانه، استفاده از ماسك و دستكش و حداقل تماس با افراد خانواده ضروری است.
**بنا بر اعلام وزارت بهداشت: آشامیدن الکل و فرآورده‌های الکلی هیچ تأثیری در پیشگیری از این بیماری ندارد، در خوزستان 331 نفر مسموم شدند و 38 تن جان خود را از دست دادند.
**طبق قانون تامین اجتماعی، به بیماران مبتلا به کرونا که موقتا قادر به اشتغال نیستند، غرامت دستمزد ایام بیماری پرداخت می شود.
**مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی تا ٢٠٠ میلیون تومان بر اساس محاسبات سال ٩٨ تا پایان اردیبهشت تمدید شد.
**وزارت بهداشت مجوز ثالث خدمات پس از فروش و کنترل کیفی تجهیزات پزشکی را سه ماه تمدید کرد
**بنا بر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تا کنون 55 پرونده تخلف در خصوص گرانفروشی، امتناع و احتکار کالاهای بهداشتی در خوزستان تشکیل شده است.
**قبض‌های برق تا اردیبهشت 99 فرصت پرداخت دارند. این اقدام توانیر به منظور ایجاد تسهیلات برای متقاضیان و مشترکان درگیر با مسائل جانبی کرونا انجام شده است.
**به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش: با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و لزوم ثبت‌نام افراد در رشته‌های بدون آزمون در دانشگاه‌ها، پذیرش بدون آزمون ورودی مهر 99 به تعویق افتاد.
**و وزارت ارتباطات اعلام کرد: لینک‌های ارسالی درباره اینترنت رایگان غیرمعتبر است.

علائم کرونا بعد از چند روز بروز می‌کند؟
نتایج یک مطالعه پزشکی جدید نشان می‌دهد که بروز علائم کروناویروس در افراد بیمار طی حدودا پنج روز رخ می‌دهد.
پرسش‌های بسیاری در مورد کروناویروس وجود دارد که "مدت زمان بروز علائم بیماری در فرد پس از آلوده شدن به ویروس" یکی از مهم‌ترین پرسش‌های مطرح شده است.
آگاه شدن از زمان بروز علائم مربوط به این ویروس که دوره کمون نام دارد به منظور اتخاذ اقداماتی موثر در پیشگیری و مهار بیماری حائز اهمیت است.
پزشکان در بررسی جدید خود اظهار داشتند: میانگین دوره کمون کروناویروس حدود پنج روز است هرچند در بسیاری از افراد علائم بیماری در مدت 12 روز خود را نشان می‌دهد.
به نوشته مجله تایم، متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه جانز هاپکینز تاکید کردند: تعداد روز‌های دوره کمون همزمان با کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ویروس و نحوه فعالیت آن در بدن اصلاح می‌شود و از همین رو شناخت به موقع و کسب اطلاعات دقیق‌تر از رفتار کروناویروس جدید به منظور کنترل بیماری اهمیت بسزایی دارد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا ایران سخنگوی وزارت بهداشت ستاد ملی مقابله بیماران مبتلا بیماری کرونا کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر محمدرضا نوروزی در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود:­ بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری­ شایع‌ترین بیماری های­ مردان در سنین بالا هست و بسیاری از خانم‌ها در سنین­ ­میانسالی و کهنسالی تجربیاتی از مشکلات ادراری را دارند. وی گفت: بسیاری­ اختلالات باروری و ناباروری به مشکلات اورولوژی مرتبط می‌شود.دکتر نوروزی ادامه داد:­ کشور­ما در چندین حوزه پیشرفت‌های خیلی خوبی داشته است مانند­ناباروری مردان. وی افزود: در زمینه درمان و تحقیق در رابطه با سلول‌های بنیادی پیشرفت داشته ایم. ­کشت سلول‌های بنیادی­ در زمینه درمان ناباروری­ در مورد آقایان و خانم‌ها پیشرفت‌های خوبی­ حاصل شده است.نوروزی افزود: ما همیشه نگران هستیم با توجه به آلودگی‌های محیطی و صوت و غذای فست فود و غیره، بیماری‌های بدخیم و سرطان‌ها افزایش یابد. ­وی گفت: برخی از­­بیماری‌های کلیوی جزء شایع‌ترین سرطان‌ها هستند. مانند­ سرطان پروستات مردان و سرطان‌های مثانه. وی اظهار کرد: در کشور­ ما درمان‌ها به سمت درمان‌های کمتر تهاجمی پیش می‌رود، ­ درمان‌هایی که فرد نیاز به اعمال جراحی باز نداشته باشد مانند­ استفاده از لیزر و­  مهندسی بافت.وی در پایان گفت:­ جامعه اورولوژی یک جامعه پویا، فعال و همدل هستش و یکی از بخش‌های خیلی خوب ما بخش اورولوژی و جراحی برای متخصصین خانم هستند که ما در دنیا بیشترین تعداد اورولوژیست خانم را نسبت به جمعیت در کشورمان داریم.بیست و هفتمین همایش اورولوژی ایران از ۱۱ تا ۱۵ اردیبهشت در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • کشف داروی جدید برای درمان بیماری MS (فیلم)
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند