Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@17:58:43 GMT

تمهیدات بانک مرکزی در راستای شفافیت تراکنش‌های بانکی

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۷۰۵۰

تمهیدات بانک مرکزی در راستای شفافیت تراکنش‌های بانکی

بانک کارآفرین در راستای اجرای «دستورالعمل اجرایی شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی» بانک مرکزی، موارد زیر را به اطلاع مشتریان گرامی می‌رساند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، با استناد به مفاد این دستورالعمل و با عنایت به اهمیت و حساسیت ریسک‌های نقل و انتقالات الکترونیکی در حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم و به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، از این پس برای انجام کلیه نقل و انتقال وجوه بالاتر از ده میلیارد ریال (درون‌بانکی و بین‌بانکی) مشتریان حقوقی و همچنین مشتریان حقیقی دارای حساب سپرده تجاری و نیز نقل و انتقال وجوه بالاتر از دو میلیارد ریال (درون‌بانکی و بین‌بانکی) مشتری حقیقی دارای حساب سپرده شخصی، انتقال وجه منوط به ارائه اسناد دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است که ارائه هرگونه خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی منوط به اخذ شناسه شهاب بوده و ارائه خدمات به مشتریان فاقد شناسه شهاب ممنوع می‌باشد.

بر اساس این گزارش سایر موارد مشمول این دستورالعمل، پس از فراهم‌سازی دستورالعمل تمهیدات سیستمی اعلام خواهد شد.

منبع: روابط عمومی بانک کارآفرین

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک کارآفرین تراکنش های بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، سیدعباس نوربهاء در همین رابطه افزود: عضویت در پروژه ریال دیجیتال به دو صورت متولی و عضو عادی نزد بانک مرکزی بوده که عضو متولی دارای ویژگی تایید تراکنش ریال دیجیتال و توسعه قرارداد هوشمند را داشته و راسا امکان ارائه خدمات مرتبط با کیف ریال دیجیتال و کاربر را دارا خواهد بود.

نوربهاء تصریح کرد: بانک شهر از آبان ماه سال گذشته آمادگی خود را جهت همکاری در این پروژه ریال دیجیتال به عنوان عضو متولی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که پس از تایید آن بانک، بانک شهر به عنوان عضو متولی ریال دیجیتال معرفی شد.
وی با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای عضویت بانک شهر، گفت: مرحله اول پیاده سازی کیف پول عادی و تجاری به صورت پایلوت و در محیط تستی شبکه برنای بانک مرکزی بوده که این مهم انجام و تایید بانک مرکزی را نیز گرفت. در ادامه محیط عملیاتی این پروژه نیز پیاده سازی و هم اکنون آماده بهره برداری است.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر عنوان کرد: پول دیجیتال بانک مرکزی مفهومی نوین است که به ارز دیجیتالی که بانک مرکزی آن را منتشر کرده است، دلالت دارد. این نوع پول در برخی از کشوری های جهان مورد استفاده قرار گرفته و برخی دیگر نیز در حال تحقیق و آزمون بر روی آن هستند.
نوربهاء ادامه داد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز این مراحل را پشت سرگذاشته و در حال ارائه آن با نام ریال دیجیتال بوده و به عنوان یکی از بانک های مرکزی دنیا، این نوع پول را منتشر می کند.
مدیرامورسیستم های بانکی بانک شهر خاطرنشان ساخت: ریال دیجیتال از طریق بانک های عامل توزیع شده و این بانک ها باید نرم افزارهای لازم را توسعه دهند تا این پول برای کابران قابل استفاده باشد؛ خوشبختانه این مهم در بانک شهر و در راستای تحقق شعار "نوآوری در خدمت" به مشتریان ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود
  • «همتی» در نقاب رییس بانک مرکزی سوئیس/سلطان چاپ پول چه کرد؟
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • بانک شهر عضو متولی ریال دیجیتال شد
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت