Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:11:12 GMT

ماده واحده لایحه بودجه 99 ارسال شده به شورای نگهبان

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۷۴۷۹

ماده واحده لایحه بودجه 99 ارسال شده به شورای نگهبان

ماده واحده لایحه بودجه سال 99 کل کشور (مصوب کمیسیون تلفیق - ارسالی به شورای نگهبان) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ماده واحده لایحه بودجه سال1399 کل کشور (مصوب کمیسیون تلفیق - ارسالی به شورای نگهبان) منتشر شد.

براساس ماده وا حده لایحه بودجه سال 99 کل کشور، از حیث منابع و مصارف بالغ بر 20 میلیون و 176 هزار و 16 میلیارد و 794 میلیون ریال به شرح زیر است:

الف) منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، بالغ بر 6 میلیون و 407 هزار و 771 میلیارد و 44 میلیون ریال شامل:

1- منابع عمومی بالغ بر 5 میلیون و 609 هزار و 897 میلیارد و 559 میلیون ریال

2- درآمد اختصاصی وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی بالغ بر 797 هزار و 873 میلیارد و 485 میلیون ریال

ب) بودجه شرکت‌های دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بالغ بر 14 میلیون و 359 هزار و 225 میلیارد و 578 میلیون ریال و از حیث هزینه‌ها و سایر پرداخت‌ها بالغ بر 14 میلیون و 359 هزار و 225 میلیارد و 578 میلیون ریال.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین براساس تبصره یک این لایحه، سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی و خالص صادرات گاز 20 درصد تعیین می‌شود. 

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم 14.5 درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی (معاف از تقسیم سود سهام دولت) و سهم 14.5 درصد شرکت دولتی تابعه وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز طبیعی (معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) و همچنین سهم 3 درصد موضوع ردیف درآمدی 210109 جدول شماره 5 این قانون اقدام کند. 

مبالغ مذکور به صورت ماهانه واریز و از ماه 11 سال محاسبه و تسویه می‌شود. مابه‌التفاوت سهم 20 درصد تعیین‌شده سهم قانونی 36 درصد صندوق توسعه ملی به عنوان بدهی دولت به این صندوق تلقی می‌شود.

برای مشاهده متن کامل ماده واحده لایحه بودجه سال 1399 کل کشور  اینجا ( )کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای نگهبان لایحه بودجه کمیسیون تلفیق انتهای پیام ماده واحده لایحه بودجه لایحه بودجه سال میلیون ریال کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست

به گزارش خبرگزاری مهر، «هادی طحان نظیف» سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای نگهبان مطرح و مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد».

کد خبر 6090832 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • ارسال مجدد لایحه عفاف و حجاب به شورای نگهبان/ ایرادات چه بود؟
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود