Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوشنبه گذشته پیش از برگزاری نشست مذاکراتی «بنی گانتس» رئیس حزب ائتلافی آبی‌- سفید با «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» در راستای تشکیل ائتلاف با احزاب چپ و همچنین فهرست مشترک عربی، «تسوی هاوزر» و «یوعز هندل» دو عضو حزب آبی‌-سفید مخالفت خود را با حضور اعراب در این ائتلاف با حزب متبوعشان اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها اعلام کردند که در صورتی که فهرست مشترک عربی به ائتلاف تحت رهبری گانتس ملحق شود، این دو دیگر از وی به عنوان فرد منتخب برای تشکیل کابینه حمایت نمی کنند.

گانتس با جلب نظر لیبرمن می توانست با داشتن حمایت ۶۲ نماینده کار را برای تشکیل کابینه آغاز کند، اما درست شب قبل از مذاکره، هاورز و هندل پشت وی را خالی و اوضاع را بیش از پیش در سرزمینهای اشغالی فلسطین بحرانیکردند. درحالیکه قبلا کارشناسان و رسانه ها صهیونیستی لیبرمن را مهره تعیین کننده انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی قلمداد می کردند و دو دوره شکست قبلی انتخابات را عدم پیوستن وی به یکی از ائتلاف ها می دانستند، اما اکنون معادلات پیچیده تر از همیشه شده است.

پیش بینی ها برای تشکیل کابینه توسط گانتس زمانی غیر محتمل تر شد که «خیلی تروپر» دیگر نماینده حزب آبی‌-سفید نیز ابراز داشت در صورت ائتلاف حزب متبوعش با احزاب عربی، با معرفی گانتس به عنوان فرد مکلف برای تشکیل کابینه در سرزمینهای اشغالی فلسطین مخالفت خواهد کرد.

از سوی دیگر نیز دیشب (سه شنبه شب) «اورلی لوی ابکسیس» رهبر حزب «پل» (گشر) از اردوگاه چپ نیز همسو با سه نماینده حزب آبی‌- سفید با حضور اعراب در ائتلاف اعلام مخالفت کرد و گفت که از ائتلاف با احزاب چپ خارج می شود.

ابکسیس که در انتخابات فروردین ماه نتوانست حد نصاب آرا برای ورود به پارلمان را کسب کند در دوره ۲۳ «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) با حضور در ائتلاف احزاب چپ که با لیست «کارگر- پل- مرتص» در انتخابات شرکت کرده بودند، موفق به راهیابی به پارلمان شد.  «نیتصن هورویتز» فرد شماره ۳ لیست مشترک احزاب چپ نسبت به این اقدام ابکسیس به شدت انتقاد کرد و گفت که وی باید به جایگاه خود در این لیست بازگردد.

خیلی تروپر (سمت راست)، اورلی لوی ابکسیس (سمت چپ)

شکاف عمیق سیاسی در میان صهیونیست ها در این دوره بسیار آشکارتر از دو دوره قبلی فروردین و شهریور است و معادلات را وارد مرحله دیگری کرده است. اگر چهار نماینده مخالف ورود احزاب عرب به ائتلاف تحت رهبری آبی‌- سفید بر سر مواضع خود باقی بمانند گانتس از حمایت لازم برای تشکیل کابینه در سرزمینهای اشغالی فلسطین برخودار نخواهد بود و همانند «بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب «لیکود» فقط پشتیبانی ۵۸ کرسی را خواهد داشت و برگزاری انتخابات چهارم در این سرزمینها بیشتر قوت می گیرد.

در حالیکه اختلاف نظر شدید در اردوگاه چپ-میانه رژیم صهیونیستی دیده می شود، نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در سمت مقابل دست روی دست نگذاشته و مشغول انتقاد از رهبران جبهه مخالف خود است و انتقادات زیادی را از آنها بخاطر ورود ائتلاف با اعراب کرده است.

نتانیاهو خطاب به گانتس گفت که وی نمایندگان خود را برای مذاکره و تشکیل کابینه حداقلی با حزب «بلد» که حامی تروریسم است، اعزام می کند. حزب بلد از احزاب عربی است که حامی مبارزان فلسطینی در گروه های مختلف هستند.

نتانیاهو همچنین خطاب به «گابی اشکنازی» یکی دیگر از رهبران حزب آبی‌- سفید و دو عضو مخالف اعراب گفت: اشکنازی، هاوزر و هندل شما چطور اجازه چنین رسوایی را می دهید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمله به رهبران جناح مخالف به شدت نسبت به حمایت کرسی های بیشتر از گانتس وحشت دارد و همراه با مقامات حزب خود به دنبال کشیده شدن انتخابات در سرزمینهای اشغالی فلسطین به دور چهارم است.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» امروز در گزارشی نوشت: درحالیکه بن بست سیاسی ادامه دارد، حزب لیکود گام های خود برای آغاز انتخابات چهارم را برداشته است. این حزب قرار است در کمیته قانون اساسی، انتخابات درون حزبی خودکار را لغو و فهرستی برای دور ۲۴ کنست را ارائه دهد. مقامات لیکود دیروز اعلام کردند که سناریو احتمالی این است که عدم ثبات سیاسی در سرزمینهای اشغالی ادامه پیدا کند. 

در صورتی که اختلاف صهیونیست ها بر سر بازی قدرت به همین شکل ادامه داشته باشد، کشیده شدن بازی به دور چهارم در سرزمینهای اشغالی فلسطین بار دیگر مطرح خواهد شد.

برچسب‌ها اسرائیل رژیم صهیونیستی بنی گانتس پروندهٔ خبری انتخابات در سرزمین های اشغالی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل رژیم صهیونیستی بنی گانتس فلسطین فلسطین فلسطین فلسطین فلسطین اسرائیل رژیم صهیونیستی بنی گانتس سرزمینهای اشغالی فلسطین اشغالی فلسطین برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی احزاب چپ حزب آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امیرابراهیم رسولی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت‌وگویی درباره برنامه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی برای دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم گفت: با توجه به اینکه ۱۳ نفر از لیست شورای ائتلاف در دور اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دور دوم انتخابات آمدند لیست مان را با حضور این ۱۳ نفر به‌علاوه سه نفر دیگر از منتخبان خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: احتمالا این سه نفر ظرف ۲۴ ساعت آینده توسط شورای ائتلاف انتخاب خواهند شد تا لیست تکمیل شود.

سخنگوی شورای ائتلاف بیان کرد: همان‌طور که در نشست شورای ائتلاف که در روز سه‌شنبه در مسجد نور خیابان فاطمی برگزار شد وحدت با جبهه پایداری وجود دارد و آقای قالیباف، آقای حدادعادل و آقای آقاتهرانی به همراه حدود ۱۵۰ نماینده منتخب مجلس دوازدهم در این نشست حضور داشتند لذا وحدت بین جریان‌ها ادامه خواهد داشت.

رسولی گفت: بعد از انتخابات ۱۱ اسفند جلسات مختلفی در گوشه و کنار برگزار شده و شورای ائتلاف هم به‌عنوان یک جریان سیاسی از منتخبان مجلس دوازدهم برای حضور در نشست دعوت کرد که نزدیک به ۱۵۰ نماینده در این نشست شرکت کردند و اولین پیام آن همدلی و همفکری است تا مجلس دوازدهم یک مجلس کارآمد و مفید برای کشور باشد.

وی درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم اظهار کرد: نظر نمایندگان است که ترکیب هیئت‌رئیسه را مشخص می‌کند لذا افرادی که از نظر تجربه و کارآمدی می‌توانند در اداره مجلس موثر باشند را انتخاب خواهند کرد و ما به‌عنوان شورای ائتلاف تلاش می‌کنیم که وحدت حفظ شود و در مجلس دوازدهم شاهد ایجاد هیئت‌رئیسه قوی و کارآمد باشیم

دیگر خبرها

  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • لیست ۱۶ نفره جبهه پایداری و شورای ائتلاف منتشر شد
  • اعلام لیست شورای ائتلاف و جبهه پایداری در دور دوم انتخابات
  • سه نامزد دیگر به لیست شورای ائتلاف اضافه می‌شود
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • پاسخ پرقدرت حزب الله به رژیم صهیونیستی و بحران در اتاق جنگ اسرائیل
  • اشاره گادی آیزنکوت به کناره‌گیری از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است