Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی از پایان عملیات نصب سازه‌های جانبی عرشه اصلی ۱۳A در بلوک گازی این طرح در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

 به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد با بیان اینکه عملیات نصب پل ارتباطی به همراه مشعل سکوی گازی ۱۳A از شامگاه سه‌شنبه (۲۰ اسفندماه)  به‌وسیله شناور نصاب SEA PAD آغاز شد و ساعاتی پیش پایان یافت، گفت: مجموع وزن سازه‌های یادشده که در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر ساخته شده‌اند، بیش از ۳۵۰ تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه پل ارتباطی و مشعل این سکو به ترتیب بیش از ۲۴۱ و ۱۰۹ تن وزن دارند که پیش از این به همراه پل ارتباطی و مشعل سکوی اقماری ۱۳C با اوزان مشابه به‌طور هم‌زمان برای نصب در موقعیت‌های مخزنی A و C راهی بلوک گازی طرح توسعه فاز ۱۳ در میدان مشترک گازی با قطر شدند، تصریح کرد: با نصب متعلقات مربوط به سومین سکوی طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی، شناور حامل، برای نصب متعلقات سکوی آخر عازم موقعیت C در میدان مشترک خواهد شد.

به گفته مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی، با پایان عملیات نصب سازه‌های جانبی و آغاز عملیات هوک‌آپ و راه‌اندازی سکو ۱۳A که در فاصله ۱۰۵ کیلومتری ساحل کنگان قرار دارد، ۱۴.۲ میلیون مترمکعب (معادل ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب) در روز به تولیدات گازی میدان مشترک پارس جنوبی افزوده می‌شود.

معتمد با اشاره به اینکه ضمن بهره‌برداری از سکوی ۱۳C، کارهای جزئی باقی‌مانده در سکوی ۱۳A نیز تکمیل و این سکو نیز به مدار تولید وارد می‌شود، اظهار کرد: با راه‌اندازی این دو سکو بخش فراساحل فاز ۱۳ پارس جنوبی پایان می‌یابد.

هم‌اکنون در بخش فراساحل فاز ۱۳ پارس جنوبی، دو سکوی ۱۳B و ۱۳D در مجموع با ظرفیت برداشت ۲۸ میلیون مترمکعب گاز به همراه دو رشته خطوط لوله ۳۲ اینچ اصلی و یک خط لوله درون میدانی در مدار بهره‌برداری قرار دارند.

   شانا برچسب ها: پارس جنوبی ، سکوی گازی ، سازه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پارس جنوبی سکوی گازی سازه فاز ۱۳ پارس جنوبی طرح توسعه فاز ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۷۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود

محمدکعب عمیر نماینده مردم شریف شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت هفت‌تپه روز‌های خوشی را سپری می‌کند و این امر نشان می‌دهد که واگذاری این مجموعه بزرگ به شرکت نیشکر هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان کار بسیار خوب و درستی بوده است.

به گفته او فرصت‌های سرمایه گذاری بسیار خوبی در نیشکر هفت تپه وجود دارد که با ایجاد صنایع تبدیلی در این مجموعه بزرگ شاهد ایجاد اشتغال جدید برای جوانان خواهیم بود.

کعب عمیر می‌گوید: شرایطی که در حال حاضر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به وجود آمده نتیجه یک واگذاری درست و کار جهادی و همدلی مسئولان و کارگران است.

نماینده مردم شوش بر تسریع در انتقال مالکیت شرکت نیشکر هفت تپه به توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود دولت هرچه سریع‌تر با واگذاری انتقال مالکیت شرکت نیشکر هفت تپه به صورت نهایی به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان موافقت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت