Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@21:34:13 GMT

افزایش سن معافیت کفالت پدر یا پدر بزرگ

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۲۷۷۵۱

افزایش سن معافیت کفالت پدر یا پدر بزرگ

خبرگزاری مهر: به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار تقی مهری اظهار کرد: برابر ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح شرط سنی در معافیت کفالت تنها فرزند ذکور پدر و یا تنها نوه ذکور پدربزرگ از ۷۰ به ۷۵ سالگی تمام تغییر کرده است.

وی ادامه داد: ضوابط و مقررات جدید معافیت کفالت پدر یا پدر بزرگ از اول فروردین سال ۹۹ اجرایی می‌شود، بنابراین مشمولانی که از ابتدای سال ۱۳۹۹ از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) درخواست خود را ثبت کنند، برابر ضوابط جدید یعنی سن ۷۵ سالگی تمام پدر یا پدر بزرگ به درخواست آنان رسیدگی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا تصریح کرد: به درخواست‌های معافیت مشمولان واجد شرایطی که تا پایان سال ۹۸ از طریق دفاتر مذکور ثبت شده اند، برابر مقررات قبلی یعنی معافیت کفالت پدر بیش از ۷۰ سال رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه در معافیت کفالت پدر یا پدر بزرگ به علت بیماری شرط سنی وجود ندارد، افزود: در مواردی که پدر یا پدر بزرگ به علت بیماری نیازمند به مراقبت است، بدون در نظر گرفتن شرط سنی فرد نیازمند به مراقبت، مشمول می‌تواند درخواست خود را از طریق دفاتر پلیس +۱۰ ثبت و در صورت تأیید شورای پزشکی وظیفه عمومی از خدمت وظیفه عمومی معاف شود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در مورد شرایط کلی معافیت کفالت عنوان کرد: تنها فرزند ذکور بالای ۱۸ سال پدر و یا تنها نوه ذکور بالای ۱۸ سال پدر بزرگ در صورت نداشتن غیبت اولیه می‌توانند از این معافیت بهره مند شوند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه و یا از طریق سامانه تلفن گویای سازمان به شماره ۰۹۶۴۸۰، کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh @ ازآخرین قوانین و مقررات مطلع شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: افزایش سن معافیت کفالت پدر یا پدر بزرگ سردار مهری معافیت کفالت پدر پدر یا پدر بزرگ وظیفه عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل

روزنامه کویتی «الجریده» امروز (شنبه) به نقل از منابع خود مدعی شد: «تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله اخیر این کشور به اسرائیل به شدت افزایش یافته است.»

به گزارش شفقنا، پس از حمله بی سابقه تهران علیه اسرائیل که با صد‌ها موشک و پهپاد رخ داد، درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی به شدت افزایش یافته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه مقامات پانزده کشور پس از این حمله خواستار خرید پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی شده اند، در ادامه به نقل از منابع خود آورده است: درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی فراتر از ظرفیت‌های تولید ایران است و این کشور مجبور به رد برخی از این درخواست‌ها شده است.

در ادامه مطلب روزنامه کویتی آمده است: برخی از این کشور‌ها مشتری‌های سابق ایران و برخی مشتری‌های جدید این کشور برای خرید تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • ◄ تعیین حق توقف کامیون ها وظیفه سازمان راهداری است/ محکومیت شورای عالی هماهنگی ترابری
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • بستر‌های فسادزا در دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل برچیده می‌شود