Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرغم کنترل ویروس «کووید-19» در شهر «ووهان»و بازگشت تدریجی مردم به زندگی عادی، پکن با وضع قوانینی، تمامی مسافرانی که به این منطقه وارد می شوند را به مدت 14 روز در قرنطینه قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت چین اعلام کرد که برخی از کارگران و کارکنان در استان «هوبی»، مرکز شیوع ویروس کرونا و محلی که در آنجا بیش از سه هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته جان خود را از دست دادند، در حال بازگشت به کسب و کار خود هستند و این اولین نشانه‌های عادی شدن اوضاع بعد از هفته‌ها قرنطینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 لغو نسبی قرنطینه که شامل لغو برخی محدودیت‌های سفر می‌شود، درست یک روز بعد از آن صورت گرفته است که «شی جینپینگ» رئیس‌جمهور چین، از ووهان، مرکز استان هوبی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، حضور  شی نمایانگر اطمینان دولت چین از کنترل ویروس کرونا در شهر ووهان بوده است و در حالیکه این ویروس ناشناخته در سراسر جهان در حال شیوع است، بنا به گفته مقام‌های چینی در این کشور تحت کنترل درآمده است.

مقام‌های ووهان اعلام کردند که صنایع حیاتی از جمله تهیه تجهیزات پزشکی و محصولات کشاورزی به زودی ازسرگرفته می‌شود. در بخش‌های پرخطر در خارج از ووهان نیز، بنادر رودخانه‌ها، شرکت‌های بیمه و بخش‌هایی که در زنجیره‌های مهم و کلیدی تولیدات و عرضه فعالیت دارند به زودی به کار بازمی‌گردند.

با اینحال، زندگی اجتماعی در استان هوبی همچنان محدود است. سینماها، باشگاهها و رستوران‌ها حتی در مناطق کم خطر نیز تعطیل است و مدارس نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

دولت چین همچنین اعلام کرده است که رفت‌ و آمد قطارها، اتومبیل‌ها و هواپیماها به تدریج به صورت منظم در مناطق کم خطر استان هوبی از سرگرفته می‌شود.

در سراسر چین، ابتلای ۸۰ هزار و ۹۶۳ نفر به ویروس کرونا و مرگ سه هزار و ۱۶۲ نفر مورد تأیید قرار گرفته است که از این میان ۶۷ هزار و ۷۷۳ نفر از مبتلایان و سه هزار و ۴۶ قربانی از استان هوبی بوده‌اند.

علیرغم لغو نسبی محدودیت‌ها در استان هوبی، پکن امروز (چهارشنبه)، محدودیت‌های بیشتر و اقدامات قرنطینه‌ای را برای آن دسته افرادی قرار داده که وارد پایتخت این کشور می‌شوند.

طبق قوانین جدید چین، تمامی مسافرانی که وارد پکن می‌شوند،باید به مدت ۱۴ روز خود را در خانه یا مکان‌های تعیین شده، قرنطینه کنند. آندسته از افرادی نیز که برای سفر کاری کوتاه‌مدت وارد پکن می شوند باید در هتل‌هایی مشخص اقامت داشته باشند و حتماً تست کرونا بدهند و تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایششان، حق خروج نخواهند داشت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: چین ویروس پکن کرونا محدودیت ها استان هوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هوشنگ توکلی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در سخنانی عنوان کرد: معتقدم که تصمیم گیری و دیدگاه نسبت به جوانی جمعیت و ازدیاد آن باید از جامعه به بالا تزریق شود.

وی ادامه داد: وقتی خواسته‌ای در جامعه تعریف می‌شود و جا می‌افتد، به سمت مدیران اجرایی هم می‌رود و همین نشان می‌دهد که چنین علاقه‌ای الان در جامعه وجود دارد. وی در ادامه اظهار داشت: زمانی که چنین دیدگاهی به مدیران جامعه تزریق شود قطعا جزو اولویت هایشان قرار میگیرد و توجه می‌کنند که چه چیز‌هایی نیاز این جوانان است و تعادل بین نیاز‌ها، خواسته‌ها، توقعات و قدرت اجرایی خود را برقرار می‌کنند، هر تصمیمی در اینجا گرفته شود می‌تواند به نفع جامعه باشد.

توکلی با اشاره به شعار جوانگرایی جامعه گفت: همین شعار نشان می‌دهد که ما جوانان را می‌خواهیم تشویق به ازدواج و سپس فرزندآوری کنیم، این را هم باید در نظر بگیریم که در طول سالیان گذشته کشورما دچار تحریم‌های زیادی بوده و همه روی جامعه اثر منفی گذاشته است حال باید سرمایه گذاری‌هایی داشته باشیم که بتواند این ضعف‌ها را جبران کند و جزو اولویت‌های جامعه قرار بگیرد، قطعا قوه مجریه ما در این زمینه نیت خوبی دارد و باید بررسی کند که براساس آن چه سیاست‌هایی را در نظر بگیرد.

توکلی با اشاره به اینکه آشوب‌هایی که در سراسر دنیا دیده می‌شود نیرو‌های جوان جامعه را نسبت به آینده نگران می‌کند، گفت: الان هم که دانش بشری رشد کرده، کهنسالان بیشتر عمر می‌کنند و شرایط به طوری شده کشوری مثل انگلیس یک قتل عام علیه سالمندانش در بیمارستان راه انداخته به دلیل اینکه توان دادن خرج سالمندان را ندارد، حال در این شرایط و در جامعه خودمان باید وضعیت با بسنجیم تا نیروی کار و انسانی جوانمان از دست نرود و برای آینده هم برنامه ریزی درست داشته باشیم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • هشدار! به خط قرمز نزدیک می‌شوید
  • فرزندآوری باید ضرورت ملی و اولویت زندگی جوانان باشد
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • جزئیات جدید از پرونده بابک زنجانی؛ بازگشت ۱۹۶۷۵۰۰۰۰۰هزار یورو به خزانه | دارایی او از بدهی اش بیشتر بود؟
  • سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند