Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: بیش از 50 واحد اقامتی مشهد تا کنون اعلام تعطیلی کردند و درصد اشغال واحدهای دیگر ما همه زیر 10 درصد است و روزبه روز کاهش پیدا می‌کند.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص فعالیت و ضریب اشغال واحدهای اقامتی مشهد در شرایط شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: اکنون بیش از 50 واحد اقامتی مشهد اعلام تعطیلی کردند و درصد اشغال واحدهای دیگر ما همه زیر 10 درصد است و روزبه روز تعداد آن کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مشهد تردد مسافر و زائر به حداقل رسیده و تعدادی هم که تعیین تکلیف نشدند، در روزهای آینده تعیین تکلیف می‌شوند که به مشهد نیایند.

وی در خصوص ابلاغ دستورالعملی مبنی بر تعطیلی واحدهای اقامتی گفت: در دستورالعمل کشوری، تعطیلی در مورد واحدهای رسمی اعلام نشده؛ منتها در جلسه‌ای که ما اخیرا در ستاد اجرایی خدمات سفر داشتیم، واحدهای غیررسمی را کاملا تعطیل کردیم؛ از جمله این که مهمان‌سراها و زائرسرای دستگاه دولتی همگی تعطیل می‌شوند، تمام حسینیه‌ها و تکایا نباید پذیرش داشته باشند، به مدارس هم اعلام شده پذیرش نداشته باشند و از فعالیت واحدهای غیرمجاز و هر واحدی که به هر شکلی بخواهد پذیرش داشته باشد، جلوگیری می‌شود.

بیدخوری با تاکید بر این که صحبت ما در مورد واحدهای رسمی به معنای پذیرش مسافر نیست، ادامه داد: شرایط به‌گونه‌ای است که امروز طی بازدید از تعدادی از هتل‌های پنج‌ستاره مشهد مشاهده کردم که کمتر از دو یا سه اتاق مهمان دارند و قطعا تا ایام نوروز هم مهمانی نخواهند داشت و به بنده هم اعلام کردند که با این که 60 درصد ظرفیت‌شان اشغال شده بود، همه را یا خودشان کنسل کردند و یا با آنها تماس گرفتند و مبالغ را به آنها برگرداندند و کنسل کردند و پذیرش میهمان ندارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، تصریح کرد: همان‌طور که از پیش نیز اعلام شده، ما هم در خدمات سفر اعلام کردیم که تحت هیچ شرایطی امسال مشهد مهیای پذیرش مسافران نیست و مردم به مشهد نیایند و هم تمهیدات لازم در مسیرهای عبوری پیش‌بینی شده است.

بیدخوری افزود: در مسیرهای ورودی به شهر مشهد و استان حتما محدودیت دارند و قطعا افراد غیربومی را پذیرش نمی‌کنند؛ این مساله ادامه دارد و در ایام نوروز قطعا به صفر خواهیم رسید.

وی گفت: توصیه ما این است که مردم سفرهایشان را به تعویق بیندازند؛ وضعیت مشهد همان‌طور که در ستادهای مختلف و ستاد کرونا اعلام شده، وضعیت مطلوبی نیست.

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، بیان کرد: به واحدهای اقامتی اعلام شده که به هیچ شکل حق تبلیغات ندارند و امسال ان‌شاءالله بتوانیم شهر مشهد را به‌صورت کاملا کنترل شده مدیریت کنیم. تمام هدف ما این است که مردم کمتر به مشهد بیایند.

وی ادامه داد: در مورد افرادی که به هر شکلی پذیرای مسافر باشند، باید پروتکل‌های ابلاغی از طرف وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی را کاملا جدی بگیرند و صدردرصد آن‌ها را اجرا کنند و به همه مدیران اعلام شده که تحت هر شرایطی اگر افرادی پذیرش دارند، اگر نمی‌توانند این مسائل را رعایت کنند، حتما هتل خودشان را تعطیل کنند و پذیرای مسافر نباشند؛ تاکید می‌کنم معنای صحبت من پذیرش مسافر در ایام نوروز نیست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: واحدهای اقامتی رسمی ما هم تا ایام نوروز پذیرش مسافر به آن صورت نخواهند داشت و تا شب عید ما این مساله را تبلیغ خواهیم کرد که نباید پذیرای مسافران در ایام نوروز بود.

بیدخوری افزود: پیرو هماهنگی که انجام شده، از برخی واحدهای اقامتی‌مان، سعی کردیم به شکل داوطلبانه به عنوان پشتیبانی برای بیمارانی که در دوران نقاهت هستند، استفاده کنیم؛ البته به این معنا نیست که اکنون برای این کار استفاده می‌شود؛ بلکه برای 1000 تخت در دوران نقاهت اعلام آمادگی داریم.

وی گفت: ما امیدوار هستیم که اصلا از این فضا استفاده نشود؛ اما ظرفیتی است که پیش‌بینی شده که اگر این بیماری گسترش پیدا کند، ما بتوانیم از ظرفیت آن‌ها هم در این زمینه استفاده بکنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: برای خانه مسافرها ما اکنون مجوزی صادر نمی‌کنیم و آن‌هایی هم که صادر شده، اعلام شده که پذیرش را به حداقل برسانند و نداشته باشند. به آن‌ها هم پروتکل‌ها اعلام شده و بر رعایت آن تاکید شده و مسئولیت رعایت همه این‌ها با مدیرانی است که در همه واحدهای اقامتی مجموعه را اداره می‌کنند و حتما باید این مساله مهم را مدنظر قرار دهند که درصد اشغال در آن‌ها هم زیر 10 درصد است و در آینده کمتر خواهد شد.

بیدخوری بیان کرد: واحدهای اقامتی هم که بعضا در فضای مجازی تبلییغ می‌کنند و مجوز ندارند، به محض این که ما اطلاع پیدا کنیم، به اماکن اعلام شده و هماهنگ شده، بلافاصله به سراغشان می‌رویم و جلوی فعالیت آن‌ها گرفته می‌شود. بنابراین نمی‌خواهیم تحت هیچ شرایطی چه واحدهای رسمی و چه واحدهای غیررسمی هیچ گونه تبلیغی را برای پذیرش ایام نوروز داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هتل های مشهد تعطيلي کروناویروس كرونا گردشگري معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی واحدهای اقامتی پذیرش مسافر ایام نوروز زیر 10 درصد اعلام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۸۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است

احمد بنافی در بازدید از ۴ واحد صنعتی در حال احداث شهرک صنعتی برازجان اظهار داشت: دشتستان دارای ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه صنعت و تولید و اشتغال است و تقویت این حوزه‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که از تولید حمایت کنیم و به همین منظور بر روی احیای واحد‌های راکد و توسعه واحد‌های تولیدی متمرکز هستیم.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه حمایت از تولید از اولویت دولت سیزدهم است خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران نیز بخش دیگری از پیگیری‌های ما است.

رئیس شورای اشتغال شهرستان از روند توسعه زیرساخت‌های فاز دوم شهرک صنعتی نیز بازدید کرد و گفت: در تلاش هستیم که تعدادی از زون‌های طراحی شده را در سال جاری به متقاضیان واگذار کنیم.

بنافی افزود: تقویت تولید به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منجر می‌شود و در دشتستان، گام‌های بلندی در این مسیر برداشته ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت/ عکس
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان