Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- محمد سرابی: در خیابان ولیعصر، کمی بالاتر از انتهای خیابان قزوین و جایی که به نام پل امیربهادر معروف است، معدود ساختمان‌هایی دیده می‌شوند که هنوز بخشی از تزئینات آجر وکاشی‌نمای آنها باقی‌مانده اما بیشتر درخت‌های چنار از بین رفته‌اند. بعضی درخت‌های نارون باقیمانده هم خمیده و شکسته شده‌ و شاخه‌های خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران کف جوی آب که از سیمان یک تکه ضخیم ساخته شده است را کنده‌اند و هر چند قدم، یک چاله بزرگ حفر کرده‌اند تا درخت‌های جدید در آنها جا بگیرند. آنها «نهال» نیستند، درخت‌های بزرگی هستند که با جرثقیل در محل خود قرار می‌گیرند.
شهردار تهران که برای کاشت درختان به محله امیریه آمده‌ است می‌گوید: با وجود شرایط خاصی که امسال وجود دارد سعی کردیم آیین درختکاری را در اسفند پاس بداریم. در ۳سال گذشته، هر سال حدود هزار اصله درخت در خیابان ولیعصر کاشته شده است که همگی بیش از ۱۰سال عمر داشته‌اند. الان هم به پهنه جنوبی خیابان ولیعصر در جنوب میدان منیریه آمده‌ایم که درختان چنار آن تنک‌تر هستند.
اما از این تعداد درخت، چند اصله خشک شده‌اند و چند اصله در محل جدید رشد کرده‌اند؟ پیروز حناچی می‌افزاید: در این ۳ سال حدود ۳درصد درختان خشک شده‌اند که نشان می‌دهد انتقال درختان مؤثر بوده است.

چنار، گونه غالب است

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز درباره تداوم کاشت درخت در خیابان ولیعصر می‌گوید: سال قبل ۱۱۰۰اصله درخت چنار در خیابان ولیعصر کاشته شد که مانند امسال با بن ۵۰سانتی‌متر و سن ۸تا ۱۲سال بودند.
علی‌محمد مختاری درباره اینکه با وجود خشک شدن درختان قبلی چنار باز هم از این نوع درخت برای ترمیم فضای سبز این خیابان استفاده می‌شود، اظهار می‌کند: در سال‌های اخیر آلودگی هوا، ساخت‌وسازهایی که ریشه‌های درختان را قطع کرد و همینطور پیاده‌روسازی‌ که سطح نهر را سخت و نفوذناپذیر کرد باعث خشک شدن این درختان شد اما گونه غالب در این خیابان چنار است و باید همزمان با تداوم کاشت چنار سعی کنیم عوامل خشک‌شدن آنها را کم کنیم.

خاک مرغوب

ریشه درختان جدید با پارچه کنفی کاملا پوشانده شده و توده بزرگی از ریشه اصلی و خاک اطراف آن را حفظ می‌کند. برای غرس درختان در محل جدید گودالی به طول و عرض و ارتفاع ۱.۵متر حفر شده است. در کف چاله ابتدا از مواد قارچ‌کش و آفت‌کش استفاده می‌شود و سپس یک لایه خاک مرغوب روی آن را می‌گیرد. وقتی جرثقیل درخت را به درون چاله انتقال می‌دهد اطراف ریشه را هم با خاک پر می‌کنند تا ریشه‌های درخت در سال اول بستر مناسبی برای رشد داشته باشند.
یک یا ۲سال بعد درخت چنار آنقدر توان دارد که ریشه‌هایش را در خاک اطراف هم گسترش دهد. این درختان حدود ۴.۵متر طول دارند که مدتی بعد از غرس کردن بخشی از آن کوتاه می‌شود. درختان چنار از نقاط دور و باغ‌هایی که هنوز چنارستان هستند، برداشت شده و به خیابان ولیعصر حمل شده‌اند. همه آنها بن بیش از ۵۰سانتی‌متر دارند و بین ۱۳تا ۱۵ساله هستند. 

کاهش پهنه شیوع کرونا

شهردار تهران در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهری درباره احتمال افزایش زمان همه‌گیری (شیوع) بیماری کرونا و امکانات و زیرساخت‌های لازم برای مقابله با آن، گفت: همه‌گیری بیماری‌ها از یک قاعده علمی تبعیت می‌کند اگر مردم شرایط بهداشتی را رعایت کنند پهنه همه‌گیری و مدت زمان رسیدن به نقطه اوج بیماری قابل مدیریت خواهد بود. در شهرداری تهران اقداماتی که درباره مقابله با بیماری کرونا شروع کرده بودیم همچنان ادامه دارد. برنامه‌های جمعی شهرداری لغو شده است و جلسات به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود از مردم هم می‌خواهیم که در این مدت با رعایت اصولی مانند تردد کمتر و دوری از فضاهای عمومی با ما همکاری کنند.   

منبع: روزنامه همشهری ۲۱ اسفند

کد خبر 491861 برچسب‌ها پیروز حناچی تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پیروز حناچی تهران خیابان ولیعصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران

تین نیوز

یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر دچار حریق شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حوالی ساعت ۱۹:۳۰ عصر امروز یک مجتمع اقامتی در محدوده میدان ولیعصر تهران دچار حریق شد که در پی آن عوامل آتش نشانی به همراه نردبام و تجهیزات مربوطه به محل حادثه اعزام شدند.

مشاهدات خبرنگار ایسنا از محل حاکی از آن است که حریق در طبقات منفی این ساختمان رخ داده و آتش نشانان در حال اطفای حریق و تخلیه دود هستند.

بنابر اعلام افراد حاضر در محل و مسئولان این هتل آتش نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از اولین تماس با سامانه  ۱۲۵ در محل حاضر شده و عملیات خود را آغاز کردند.

پیگیری ها حاکی از آن است که حریق در یک انباری در زیرزمین این هتل رخ داده است. چند کارگر مشغول جوشکاری در قسمتی از این انباری بودند که جرقه های جوشکاری بر روی چند تکه کاغذ و مقوا افتاده و منجر به آتش سوزی شده است. 

در حال حاضر تمامی مسافران و پرسنل این هتل در سلامت کامل هستند و شعله های آتش نیز خاموش شده است.

اخبار تکمیلی در این خصوص اعلام خواهد شد.

حجم ویدیو: 3.56M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • آب آلبالو چه کمکی به دیابتی‌ها می‌کند؟
  • خوش‌شانسی دو موتورسوار از سقوط درخت (فیلم)
  • اصحاب رسانه به جای «اعتبار» برای اصفهان مطالبه «اختیار» کنند/همه چیز درباره پروژه انتقال آب، اتباع و فرونشست
  • آتش‌سوزی در هتل پارسیان کوثر در میدان ولیعصر (فیلم)
  • فیلم | آتش سوزی یک هتل در محدوده میدان ولیعصر تهران
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در هتل پارسیان کوثر در میدان ولیعصر
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)