Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسس برند عروسک سازی «دارلوک» گفت: درست است که دارلوک‌ها طرفداران بسیاری دارند اما تصور می کنم حداقل نیمی از این استقبال به خاطر داستان و شخصیت پردازی‌‌ هر عروسک است.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی- محمد پورعلم : در روزهای گذشته بخش هایی از گفتگو با «انیس رضایی» عروسک ساز و موسس برند «دارلوک» در شبستان منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی در این گفتگوها وجوه مختلفی از فعالیت خود در زمینه عروسک سازی را برشمرد. آن چه در پی می آید بخش پایانی این گفتگوست که به چشم انداز پیش رو و بازخوردهای فعالیت این هنرمند جوان اختصاص دارد: 

 

چه چشم‌اندازی برای آینده برند «دارلوک» متصور هستید؟

دوست دارم بتوانم کارآفرینی کنم، چون در حال حاضر سفارش‌ها بیشتر شده است. البته همسرم کمک می‌کند، اما فعالیت اصلی‌اش معماری است و به هر صورت با کمبود وقت مواجه می شویم. از سوی دیگر از آن جا که صفر تا صد کارها با دست ساخته می‌شوند، زمان زیادی صرف تولید عروسک ها می شود. زمان هایی که تعداد سفارش‌ها زیاد می‌شود، مجبورم برای ماه های آینده نوبت بد‌هم که البته این برای خودم خوشایند نیست. 

 

 

راهکار این وضعیت چیست؟ چه ایده هایی دارید؟

دوست دارم یک کارگاه بزرگ ‌تر و مجهزتر تاسیس کنم و در آن چند نفر را هم  استخدام کنم تا بتوانیم کارها را به تولید انبوه برسانیم. می خواهم در شهرهای دیگر شعبه افتتاح کنیم تا هر شهری یک شعبه دارلوک داشته باشد و در هر خانه‌ای یک عروسک دارلوک باشد.

 

 

گفتید که به کار با بچه ها علاقه دارید. آینده این فعالیت را چگونه می بینید؟

علاقه مندم  در آینده برای بچه‌ها در هر شهری  کارگاه خلاقیت برگزار کنم و اگر شده چند ماه یک بار به آن شهر رفت و آمد کنم. در طول این سال ها دیده ام بچه‌ها کار با چوب را بسیار دوست دارند و از تجربه ساختن عروسک با چوب ذوق زده می شوند. درست است بچه‌ها به همه عروسک‌ها علاقه دارند، اما ساختن عروسک مخصوصا با چوب حس و حال متفاوتی دارد. چوب زنده است و روح دارد و این روح در عروسک‌ها چوبی هم هست. علاقه خودم به عروسک های چوبی از همین جا نشات می گیرد. 

 

 

عرضه دارلوک ها چه بازخوردهایی در میان مردم داشته است؟

کامنت‌ها و بازخورد مردم بسیار عالی بوده تا آن جا خودم انتظار چنین استقبالی را نداشتم. درست است که دارلوک‌ها خیلی طرفدار دارند، ولی تصور می کنم حداقل نیمی از این استقبال به خاطر داستان‌‌ هر عروسک است.

 

در واقع داستان‌ها، شخصیت‌پرداری و نام هایی که برای‌شان انتخاب کرده ام، طرفداران بسیاری دارد. بندری‌ها(اهالی بندرعباس) خیلی به فرهنگ ‌شان اهمیت می‌دهند و عرق زیادی به بندر دارند. همه بندری‌ها این حرف را می‌زنند که ما افتخار می‌کنیم بندری هستیم. به خاطر این علاقه ای که ما به بندر داریم، از اسم‌های بندری که روی این دارلوک‌ها گذاشتم و از اصطلاحات بندری که در داستان‌های‌شان استفاده کردم خیلی استقبال شد. مثلا هنرمندان تئاتر بندرعباس از گروه هایی بودند که از دارلوک ها استقبال کردند.

 

می توانم بگویم معروف شدن دارلوک‌ها به خاطر هنرمندان هرمزگان بوده که از لطف و محبت شان دارلوک سفارش دادند و آن ها را معرفی کردند. این اتفاق در همان اوایل ساخت دارلوک ها، انرژی فوق العاده ای به من داد و موجب شد وقت و توان بیشتری برای دارلوک‌ها بگذارم. به خاطر همین بود که سعی کردم بیشتر از اصطلاحات و نام های بندری بهره ببرم. 

 

 

کامنت منفی چه طور؟ چیزی بوده که موجب ناراحتی شما شود؟

بعضی ها ایده کار را درک نمی کنند و می گویند تنها دو تکه چوب سر هم کرده ای. کامنت منفی تاکنون همین بوده است. اما در مقابل بسیاری معتقدند قیمت عروسک ها کمتر از ارزش آن هاست و باید گران تر فروخته شوند. واقعیت این است که اگر بخواهم متناسب با وقتی که برای ساخت دارلوک‌ها صرف می‌کنم قیمت گذاری کنم، آن گاه همه نمی توانند دارلوک بخرند. بنابراین خواستم دارلوک‌ها در هر رنج قیمتی‌ باشند تا همه اقشار در صورت علاقه بتوانند یک دارلوک داشته باشند. 

 

 

ساختن دارلوک‌ها چه قدر زمان می‌برد؟

بعضی‌ از دارلوک ها که ساده ‌تر هستند را می‌توانم در طول چند ساعت بسازم، اما معتقدم کار با عجله خوب از آب  درنمی‌آید. معمولا وسواس زیادی به خرج می‌دهم. گاهی تا سه روز برای یک دارلوک سفارشی وقت می گذارم تا با آرامش و یک حس خوب آن ها را بسازم.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: عروسک عروسک ها بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر