Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این روزها به علت شیوع ویروس کرونا و درگذشت تأسف بار شماری از هموطنان و مشکلات بوجود آمده در زندگی روزمره مردم، خصوصا اختلال در کسب وکارهای فعالان اقتصادی، شاید ارائه گزارش آمار مثبت از نتیجه عملکرد کارگاههای بزرگ صنعتی کشور به عنوان جزء مهم بخش صنعت واز پیشرانان غلبه بررشد منفی اقتصاد، قدری غیر عادی تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش امروز همکارانم دربخش اقتصادی، عملکرد سه ماهه سوم ۹۸ (قبل ازشیوع ویروس) کارگاههای بزرگ صنعتی، حاکی از یک رشد ۶/۱ درصدی نسبت به فصل سوم سال ۹۷ دارد. این درحالی است که عملکرد این شاخص در دو فصل اول و دوم ۹۸ نسبت به فصلهای مشابه در سال قبل منفی بود. در واقع این گزارش با احتمال بسیار زیاد از تداوم و تقویت رشد مثبت غیرنفتی تا قبل از شوک ناشی از ویروس کرونا حکایت می‌‌کند. انشاالله با تدبیر لازم و غلبه هرچه سریعتر بر مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، که قاعدتا بایستی یک شوک موقتی باشد، شاهد تداوم امیدبخش رشد غیرنفتی باشیم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی رشد شاخص صنعت ویروس ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۲۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، اورسولا فون در لاین رئیس شورای اروپا پنجشنبه در سفری به بیروت گفت که این کمک‌ها از سال جاری تا ۲۰۲۷ در اختیار لبنان قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، ۷۳۶ میلیون یورو به حمایت از پناهجویان سوریه و «سایر گروه‌های آسیب‌پذیر» در لبنان اختصاص یافته و ۲۰۰ میلیون یوروی دیگر صرف تقویت سرویس‌های امنیتی لبنان به منظور اجرای کنترل‌های مرزی و مهاجرتی خواهد شد.

همچنین مقدار دیگری از این بودجه برای کمک به ماهیگیران لبنانی اختصاص یافته است تا آنها از فروش قایق‌های خود به قاچاقچیان انسان منصرف شوند.

فون در لاین گفت که اتحادیه اروپا همچنین روی «رویکرد مستحکم‌تری برای بازگشت» پناهجویان سوری کار می‌کند.

نجیب میقاتی نخست وزیر موقت لبنان از بسته کمکی اتحادیه اروپا تشکر کرد و گفت که «امنیت لبنان امنیت اروپاست» و تشدید بحران «نه تنها به لبنان محدود نخواهد شد بلکه به اروپا نیز گسترش می‌یابد.»

اتحادیه اروپا پیشتر کمک‌هایی به مصر، تونس و موریتانی برای تقویت کنترل‌های مرزی و جلوگیری از هجوم مهاجران به سمت اروپا اختصاص داده بود.

دیگر خبرها

  • سپیدار بهترین عملکرد فروش
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • ظن ربوده‌شدن یسنا تقویت شد
  • اختصاص کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان برای مهار موج مهاجران