Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ این بودجه برای خرید ماسک و دیگر کالاهای تدارکاتی برای کارکنان بخش بهداشت و درمان و همچنین پژوهش برای ساخت واکسن این ویروس هزینه خواهد شد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا که تا بامداد چهارشنبه، ۹۳ مورد تائید شده ابتلا به این ویروس و یک مرگ ناشی از آن ثبت کرده، گفت که کانادا تاکنون خوشبخت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت کانادا برای اختصاص بودجه بیشتر به این موضوع ابراز آمادگی کرده است.

این در حالیست که مقام های  ایالت اونتاریو کانادا گفتند که تاریخ مصرف ۵۵ میلیون ماسک ان ۹۵ موجود در انبارها منقضی شده و قابل استفاده نیست.

در حالی که ویروس کرونا در کانادا به سرعت در حال شیوع بوده و نیاز به ماسک نسبت به دیگر اقلام بیش از هر زمان دیگر وجود دارد، مقام های ایالت اونتاریو اعلام کردند: تاریخ مصرف میلیون‌ها ماسک که توسط این ایالت در پی شیوع ویروس سارس و برای محافظت از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی انبار شده بود اکنون منقضی شده‌ است.  

ایالت انتاریو ۱۳ سال پس از مبتلا به ویروس کشنده سارس در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳، در زمان حاضر حدود ۵۵ میلیون ماسک ان ۹۵ و سایر تجهیزات پزشکی را جمع آوری کرد. اما مقام های استانی تایید کرده‌اند که تاریخ مصرف این ماسک‌ها پایان یافته است.  

مقام های  بهداشت کانادا روز دوشنبه از اولین فوتی ناشی از مبتلا به ویروس کرونا در یکی از خانه‌های مراقبت از سالمندان در شمال ونکوور خبر دادند.  

تایید مرگ اولین بیماری کرونایی در کانادا در حالی منتشر می‌شود که بانی هنری رییس بخش بهداشتی ایالت بریتیش کلمبیا هفته گذشته اعلام کرد که ۲ سالمند ساکن مرکز مراقبت از لین والی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.  

اکنون ۳۲ مورد از ویروس جدید کرونا در بریتیش کلمبیا و بیش از ۷۰ مورد در کانادا وجود دارد.  

کریستین الیوت وزیر بهداشت این ایالت گفت که نیروهای بهداشتی در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند و اقدامات خوبی برای اداره اوضاع انجام می‌دهند.  

الیوت افزود، کانادا برنامه جامعی شامل نظارت مؤثر، آزمایش سریع، مراقبت و درمان مناسب و تقویت بهداشت عمومی برای مقابله با ویروس کرونا تدوین کرده است.  

اونتاریو با مرکزیت تورنتو یکی از بزرگ‌ترین ایالت‌ها از لحاظ تمرکز جمعیتی و فعالیت‌های اقتصادی کانادا است که اتاوا (پایتخت کانادا) نیز در این ایالت قرار دارد.  

شیوع بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا اولین بار اواخر ماه دسامبر (دی) سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین گزارش شد که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه در جهان با این بیماری درگیر هستند.  

تاکنون بیش از ۱۱۱ هزار و ۳۸۰ نفر در جهان به ویروس کرونا آلوده شده و بیش از ۳۸۸۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.  

براساس آمار ارائه شده در رسانه ها، تاکنون ۱۱۴ هزار و ۵۴۵ نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۴ هزار و ۲۰۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۱۵۰ کشور شامل آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا  گسترش یافته و تا کنون جان هزاران نفر را گرفته است.
 پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • قابی‌زیبا از رهبرانقلاب درتجمع ضدصهیونیستی در کانادا
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟