Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری استان اصفهان گفت:رزرو و اقامت در کلیه واحه‌ای اقامتی استان اصفهان از جمله هتل‌ها، اقامگاه‌های سنتی، میهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی و هر گونه اقامتگاه مجاز و غیر مجاز دیگر ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندی پیش در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تصمیم گرفته شد تا به جز هتل‌ها دیگر اقامتگاه‌ها در سطح استان با شروع عید نوروز تعطیل شوند و دیگر مسافری پذیرش نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا در استان اصفهان اکنون تصمیمات جدیدی گرفته شده و تمامی اقامتگاه‌ها حتی هتل‌های لوکس هم باید از تاریخ ۲۵ اسفندماه تعطیل شوند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایمنا درباره این تصمیم گفت: سلامت مردم در اولویت اول کشور قرار دارد. متأسفانه سرعت انتقال ویروس کرونا در اصفهان بسیار زیاد بوده و این در حالی است که بسیاری از هموطنان استان اصفهان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. به همین دلیل تصمیم گرفته شد هیچگونه اقامتی در استان اصفهان برای هیچ مسافری وجود نداشته باشد. این تصمیم از ۲۵ اسفندماه اجرایی می‌شود.

سید علی صالح درخشان ادامه داد: بر اساس این تصمیم رزرو و اقامت در کلیه واحدهای اقامتی از جمله هتل‌ها، اقامگاه‌های سنتی، میهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی و هر گونه اقامتگاه مجاز و غیر مجاز دیگر ممنوع است. این اقامتگاه‌ها از ۲۵ اسفندماه هیچ گونه مسافری را پذیرش نخواهد کرد و اگر هم مسافری در اقامتگاه وجود دارد باید تا آن تاریخ آن محل را ترک کند.

وی با اشاره به کنترل محورهای ورودی استان اصفهان، اظهار کرد: از همان تاریخ ۲۵ اسفندماه در شش پلیس راه محورهای ورودی استان اصفهان با حضور نمایندگان بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و نیروهای انتظامی کنترل کامل بر ورودی و خروجی شهر صورت خواهد گرفت.

معاون گردشگری استان اصفهان درباره برنامه‌ها برای جبران ضرر وارد شده به اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، توضیح داد: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت میراث فرهنگی، تصمیم داریم پس از مهار ویروس کرونا یک موج سفر در کشور به راه بیاندازیم. همچنین به دنبال جلب برخی حمایت‌ها مانند معافیت‌های مالیاتی و اختصاص وام‌های کم بهره به ضرر دیدگان کرونا در بخش گردشگری هستیم.

درخشان در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی ساماندهی خانه مسافرها که تبدیل به یک اپیدمی شده‌اند، تاکید کرد: ستاد خدمات سفر در استان تبدیل به ستاد مبارزه با کرونا شده است و تمام کمیته‌های ستاد موضوعات مرتبط را پیش بینی می‌کنند. در بخش گردشگری مشغول رصد آگهی خانه مسافرها هستیم و با همکاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه برخورد شدیدی با این افراد خواهد شد.

وی در پایان از مردم و اصحاب رسانه هم خواست که در صورت مشاهده تخلف توسط اقامتگاه‌های مجاز و غیرمجاز در به اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان و از طریق شماره ۳۲۶۸۱۰۳۴ گزارش دهند.

کد خبر 414552

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گردشگری سفر اقامتگاه های بوم گردی مراكز اقامتي اقامت اقامت در اصفهان سفر استانی مسافران نوروزی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میراث فرهنگی استان اصفهان ۲۵ اسفندماه اقامتگاه ها هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان گفت: پروژه تفریحی، گردشگری و غذایی رستوران در بام اصفهان با رویکرد احترام به طبیعت و بهره‌مندی از این فضای بکر به بهره‌برداری رسید.

سعید ساکت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات ویژه شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان در راستای توسعه ظرفیت‌های ویژه غذایی و گردشگری در اصفهان اظهار کرد: مجموعه کافه و رستوران در بام اصفهان یکی از اقدامات ویژه برای توسعه ظرفیت‌های بکر گردشگری و غذایی در این مجموعه است که با مساحتی بالغ‌بر ۶۳۰ مترمربع در مدت زمان ۳ ماه اجرا و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این مجموعه بیش از ۱۷ هزار نفر ساعت اقدام عمرانی، فنی و تخصصی انجام شده است که پس از ۳ سال تعطیلی به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان تصریح کرد: گردشگرپذیرکردن نقطه ایستگاه دوم تله‌کابین صفه همراه با توسعه خدمات غذایی از مهم‌ترین شاخصه‌های این پروژه است.

ساکت ادامه داد: ارتقای خدمات در بلندترین نقطه شهر، توجه به برند مقصد در نقطه خاص با خدمات متفاوت و استانداردسازی سطوح خدمت در مجموعه صفه حتی در ارتفاع از دیگر ویژگی‌های مهم این پروژه است.

وی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت می‌کند، گفت: توجه به اصالت ایرانی در طراحی این مجموعه غذایی و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

ساکت اضافه کرد: گودبرداری و آواربرداری کف رستوران و کف محوطه بیرونی به متراژ ۴۰۰ مترمربع، تغییر کامل کف رستوران به سنگ فرش کوهستانی به مساحت ۴۰۰ متر مربع، تهیه ۱۵۰ متر کناف و اصلاح وضعیت سقف به مساحت ۲۴۰ متر مربع، خریداری کالای سفارشی لوستر مطابق با طراحی به تعداد ۱۲۰ عدد، کابل‌کشی و سیم‌کشی اتصالات برقی به طول ۲۰۰۰ متر، رنگ‌آمیزی کامل سقف محوطه داخلی از طریق ۴۵۰ کیلوگرم رنگ عایق، رنگ‌آمیزی محوطه‌های سقف، شیروانی، آشپزخانه، محوطه داخلی و خارج با ۱۰۰۰ کیلوگرم رنگ و رنگ‌آمیزی حدود ۲۰۰۰ متر سطوح مختلف از دیگر اقدامات شاخص عمرانی انجام شده در مجموعه غذایی آراکولانژ است.

کد خبر 748805

دیگر خبرها

  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • ممنوعیت ترددها شناورها در کیش تا ساعت ۱۹ ادامه دارد
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود