Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@08:14:04 GMT

درد قفسه سینه نشانه کرونااست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۰۷۸۲

یک متخصص عفونی گفت: درد قفسه سینه یکی از علائم کرونا است اما دلیل محکمی برای ابتلای فرد به کرونا نیست. ناطقان: جمال میرزایی فوق تخصص بیماری های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا درد قفسه سینه نشانه کرونا است، گفت: یکی از علائم کرونا درد قفسه سینه است، اما دلیل قطعی برای ابتلای فرد به کرونا نیست؛ چرا که این درد می‌تواند به خاطر اسپاسم‌های عضلانی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او گفت: این روزها افراد با مشاهده هر علامت کوچکی که مربوط به ویروس کرونا باشد، آرامش خود را از دست داده و دچار اضطراب می شوند که این خود سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

گفتنی است؛ متخصصان و کارشناسان مردم را به آرامش دعوت کرده و از آن ها می خواهند در کنار رعایت اصول بهداشتی، در خانه مانده و تا زمانی که دچار علائم شدید این بیماری نشده اند به مراکز درمانی مراجعه نکنند.
علائم اسپاسم عضلانی قفسه سینه

اسپاسم می‌تواند بر روی همه افراد با سن و جنس متفاوت، تاثیر بگذارد. این حالت بسیار دردناک است و عضله محل درد، تنها پس از برطرف شدن اسپاسم آزاد می‌شود.

اسپاسم عضلانی با دردی که به واسطه حرکت سینه یا قسمت بالایی ستون فقرات و دردی که هنگام تنفس عمیق، عطسه و سرفه تشدید می‌شود، همراه است. همچنین کبودی، وجود منطقه ای دردناک هنگام لمس آن در دیواره سینه، درد قسمت بالایی پشت بدن و اسپاسم عضلات بین دنده ای، از علائم اسپاسم عضلانی قفسه سینه است. در صورت داشتن چنین علائمی به دکتر مراجعه کنید.

تب، سرفه شدید، درد قفسه سینه و تنگی نفس همگی از علائم ویروس کرونا هستند، اما به دلیل شباهت این علائم با بسیاری از بیماری‌های دیگر، تنها راه قطعی تشخیص کرونا، تایید آزمایشگاهی است. در نتیجه تنها راه معقول برای کنترل این بیماری در حال حاضر، پیشگیری از ابتلا به آن با رعایت نکات و اصول بهداشتی است.

استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی، مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا در خانه است. اما اگر افراد عادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند دچار این علائم شدند، تنها در منزل مانده و نکات بهداشتی را رعایت کنند. همچنین مراقب باشند ترشحات بینی و دهانشان با سایر افراد خانواده تماس نداشته باشد. افراد دارای این علائم در منزل از ماسک استفاده کرده واستراحت کنند. اما اگر افراد دچار تنگی نفس شده و تنفس برایشان سخت شد، سریعا با اورژانس تماس گرفته و از نزدیک شدن به افراد دیگر اجتناب کنند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: درد ، قفس سینه ، کرونا

منبع: ناطقان

کلیدواژه: درد کرونا درد قفسه سینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر سیدامیر آل‌داوود اظهار کرد: امروزه سرطان‌های روده بزرگ جزء سرطان‌های شایع کشور بوده و موارد ابتلای آن نیز روز‌به‌روز در حال افزایش بوده و به همین رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه بیشتر از هر زمان دیگری مورد تأکید است.

وی تصریح کرد: در اکثر موارد بیمار مبتلا به سرطان فاقد علائم بارز و آشکار بوده و همین موضوع بعضاً مردم را به اشتباه می‌اندازد و در شرایطی که حال عمومی و وزن و وضعیت اشتهایی خوبی دارند، آن علائم جزئی را جدی نمی‌گیرند و همین موضوع در آینده و در زمان آشکار شدن علائم وضعیت بدتری در فرد بیمار ایجاد می‌کند و بهتر است که با مشاهده هرنوع علائمی، هرچند کوچک، پیگیری و اقدام به‌موقع را داشته باشیم.

عضو هیأت علمی رادیوتراپی و انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با مهمترین علائم سرطان روده بزرگ، بیان کرد: این بیماری علائم و نشانه‌های متعددی دارد که مهمترین آن‌ها ایجاد مشکل در اجابت مزاج، خون در مدفوع و کاهش به یک باره وزن بوده، به خصوص مشکل اجابت مزاج طولانی شود، و فرد چند هفته مداوم یبوست و اسهال داشت باید وضعیتش مورد بررسی قرار بگیرد؛ همچنین در خصوص کاهش وزن هم باید بگوییم که این شرایط بیشتر در زمانی بوده که بیماری به حالت پیشرفته رسیده و باید آن ۲ مورد دیگر را جدی‌تر بگیریم.

دکتر آل‌داوود اضافه کرد: همچنین باید به موضوع دفع خون مخفی هم به‌طور ویژه توجه کنیم و عمدتاً فرد بیمار دچار کم‌خونی مزمن بوده و اگر علائم مشکوک در زمان طولانی مشاهده شد باید حتماً به پزشک مراجعه شود.

وی تأکید کرد: کسانی که سابقه خانوادگی در ابتلای به انواع سرطان‌ها، از جمله سرطان روده بزرگ دارند باید حتماً تحت غربالگری قرار بگیرند، حتی به افرادی هم هیچگونه سابقه خانوادگی در این خصوص ندارند هم توصیه می‌کنیم که پس از رسیدن به سن ۵۰ سال غربالگری سرطان روده را داشته باشند و تست‌های آن به ۳ روش تست بررسی خون در مدفوع، خون مخفی در مدفوع و انجام کولونوسکوپی بوده است.

متخصص پرتو درمانی و رادیوتراپی با بیان اینکه با توجه به کاهش سن ابتلا به سرطان در زمان بیماری نباید در خصوص فرزندآوری اقدام نماید و باید این کار بین ۲ تا ۳ سال پس از بهبود بیماری باشد، خاطرنشان کرد: همچنین باید اشاره کنیم که پس از بهبود بیماری امکان انتقال سلول سرطانی به جنین وجود ندارد و در این خصوص دغدغه‌ای بابت بارداری و نگرانی زوجین وجود ندارد و فقط همانطور که اشاره شد باید از بارداری در دوره درمان بیماری خودداری شود.

دکتر آل‌داوود افزود: همه ما باید در راستای پیشگیری از انواع سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ به مواردی همچون تحرک و فعالیت بدنی مناسب روزانه، عدم چاقی و افزایش وزن، عدم مصرف غذا‌های پرچرب به‌خصوص فست‌فودها، عدم مصرف سیگار و دخانیات و عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی توجه نماییم، موضوعی که در افراد با سابقه خانوادگی در این خصوص بیشتر از سایر گروه‌های جامعه مورد تأکید بوده و هست.

وی در پایان گفت: باید همچنین به در پیشگیری از سرطان به موضوع آموزش و افزایش سطح آگاهی جامعه هم توجه کرد و اگر به این مهم نیز توجه شود شاهد آمار بالای تعداد مبتلایان به انواع سرطان‌ها از جمله سرطان روده بزرگ و همچنین کاهش سن مبتلایان به این بیماری نخواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • علت اصلی سفت شدن و درد مفاصل کشف شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • بستری شدن اورژانسی کارلوس ته‌وز