Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: مرضیه کیان: این روزها که ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا خیلی‌ها را خانه نشین کرده، هستند افرادی که به صورت خودجوش وارد میدان مبارزه با ویروس کرونا شده‌اند و تلاش می‌کنند تا با توجه به مشکلاتی که این ویروس برای مردم ایجاد کرده باری از دوش مردم بردارند.

این مدل از خدمت رسانی به مردم شاید ابتدا از دزفول شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پویش بچه‌های یکی از محله‌های این شهر برای اینکه بزرگ‌ترها برای خرید روزانه از خانه بیرون نیایند تا آنها این کار را برای آنها انجام دهند. اما در تهران هم این کار شروع شده و بچه‌های شهرک شهید محلاتی وسط میدان آمده‌اند تا بزرگ‌ترها در خانه بمانند و خودشان را در معرض خطر قرار ندهند.

با علی سامان از اعضای پایگاه بسیج پیامبراعظم این شهرک و محسن فلاح مراد از مسئولان ستاد مردمی مبارزه با کرونا در شهر هشتگرد در این باره صحبت کردیم.

خدمت رسانی خودجوش با هزینه‌ی شخصی

علی سامان در این گفتگو درباره اهداف خود در مورد کمک به سالمندان در شرایط چالش برانگیز ویروس کرونا گفت: همانطور که می‌دانید افراد سالمند با توجه به سیستم دفاعی بدن و بیماری‌هایی که احتمال دارد داشته باشند، بیشتر در معرض ابتلاء به ویروس کرونا قرار دارند. بنابراین تصمیم گرفتیم که نیازهای روزمره و مایحتاج شأن مثل نان، مواد غذایی، میوه جات و… را با ساماندهی تیم‌های خرید از میان بچه‌های محل تشکیل دهیم.

سامان تاکید کرد: ما به صورت خود جوش این طرح را پیاده کردیم، از هزینه‌ی شخصی خودمان، خریدها را انجام می‌دهیم و موقع تحویل، هزینه را دریافت می‌کنیم بدون ریالی بیشتر!

او ادامه داد: گروه ما در رده‌های سنی مختلف و حدود ۲۰ نفر است، و برنامه‌ای که در نظر گرفتیم این است که ساعت ۹ تا ۱۰ صبح را جهت خرید از بازار میوه و تره بار و ساعت ۹ تا ۱۳ را جهت خرید از مغازه‌های محله اختصاص داده‌ایم.

علی سامان در پایان گفت: ما حدود ۲۴ ساعت است که پوسترهای معرفی این کار را در نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها نصب کردیم. به سرایدارهای محله هم اطلاع دادیم که این کار از جانب ما انجام می‌شود تا به ساکنین اطلاع دهند.

بچه‌های هیأت در میانه ی میدان

در شهر هشتگرد نیز عده‌ای از جوانان هیأتی بیکار ننشسته‌اند و با ضدعفونی کردن هر روزه‌ی معابر عمومی شهر تلاش می‌کنند تا از خطر ابتلای مردم به ویروس کرونا کم کنند. در این باره محسن فلاح مراد از مسئولان ستاد مردمی مبارزه با کرونا در شهر هشتگرد در گفتگو با ما گفت: با شیوع ویروس کرونا و توصیه‌ی مسئولان بهداشتی و وزارت بهداشت به تعطیلی اجتماعات، روضه‌ی ما که به صورت هفتگی و خانگی برگزار می‌شد، محدود و کم کم تعطیل شد. با مشورتی که با دوستان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اگر توانی داشتیم تا هر هفته روضه را برگزار کنیم، اکنون این توان را چه از نظر مالی و چه از نظر فیزیکی صرف مبارزه با ویروس کرونا کنیم.

فلاح مراد خاطر نشان کرد: ما این پویش را با گروه ۴ نفره و به صورت کاملاً مردمی شروع کردیم. کمک‌های مردمی از طریق وجه نقدی و یا خرید محلول ضدعفونی کننده بود و سم پاش و برخی ابزار را از بودجه‌ی هئیت تأمین کردیم. در همان روزهای اول بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و اکنون حدود ۲۰ تا ۴۰ نفر هر روز در رده‌ی سنی ۱۲ تا ۶۵ سال با ما همکاری می‌کنند.

او ادامه داد: ما هر ۲۴ ساعت کل سطح شهر را ضدعفونی می‌کنیم. بیشتر تمرکز ما مکان‌هایی است که تردد مردم بیشتر است. حتی برخی مکان‌ها روزی چند بار گندزدایی می‌شود. مانند: درب خانه‌ها، پاساژها و مراکز تجاری.

محسن فلاح مراد در پایان گفت: به دنبال پویشی که به راه افتاد بسیاری از محله‌ها و روستاهای اطراف هم این فعالیت را در پیش گرفتند و با همت مردم و عنایت پروردگار تمام مناطق تحت پوشش عملیات گندزدایی است.

کد خبر 4874982

منبع: مهر

کلیدواژه: کرونا ضدعفونی معابر شهری کالای اساسی سالمندی شیوع کرونا صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه مطبوعات ایران اینفوگرافیک صفحه اول روزنامه های اقتصادی صفحه اول روزنامه های ورزشی شهید گروههای جهادی روزنامه صبح نو درختکاری مژده لواسانی ماسک طبی بی بی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد