Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:42:52 GMT

پروتکل خانگی تهیه «آب ژاول» رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۱۲۲۰

پروتکل خانگی تهیه «آب ژاول» رونمایی می‌شود

ایسنا/همدان رئیس دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینا از آماده کردن یک پروتکل خانگی برای ضدعفونی کردن سطوح توسط دانشجویان دانشکده شیمی دانشگاه بوعلی سینا همدان خبر داد و گفت: فردا از این پروتکل خانگی رونمایی و دستور ساخت آن اعلام عمومی خواهد شد.

دکتر داوود نعمت‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح این مطلب اظهار کرد: تحقیقات انجام شده به مردم این امکان را می دهد که با استفاده از حداقل امکانات موجود در منزل «آب ژاول» به منظور ضدعفونی کردن تمام سطوح تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مغز ضخیم نوک مداد نوکی یا زغال باتری به عنوان الکترود، محلول آب و نمک و شارژر موبایل در نقش منبع جریان سه جزء اصلی این پروتکل خانگی هستند، بیان کرد: هدف از ساخت و ارائه دستورالعمل آب ژاول این است که مردم بتوانند در صورت نبود یا اتمام مواد ضدعفونی کننده خود این مواد را تولید کنند.

نعمت الهی با بیان اینکه تولید آب ژاول با حداقل امکانات یکی از اقدامات صورت گرفته در دانشکده شیمی پیرامون پیشگیری از شیوع کروناویروس است، خاطرنشان کرد: این طرح تحقیقاتی توسط چهار نفر از دانشجویان کارشناسی و دکتری رشته شیمی انجام گرفته است و تمام امکانات و اعضای دانشکده شیمی اعم از دستگاه‌ها، کارشناسان و مسئولان دانشکده برای پیشگیری از شیوع این ویروس بسیج شده اند.

این عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشگاه بوعلی سینا تست رایگان الکل را از دیگر اقدامات دانشکده شیمی در این روزها دانست و گفت: فروشندگان و ‌شیادان به جای اتانول، متانول و مواد تقلبی به مردم عرضه می‌کنند بنابراین برای پیشگیری از به خطر افتادن سلامت مردم، این مواد را آنالیز می کنیم به طوریکه روزانه افراد زیادی از ارگان های مختلف برای این تست به دانشکده شیمی مراجعه می کنند.

وی با بیان اینکه برای تشخیص الکل خالص از ناخالص تست کامل خانگی وجود ندارد، اضافه کرد: متانول و اتانول بی رنگ هستند و برای اینکه این مواد با آب اشتباه گرفته نشوند به متانول ماده رنگی اضافه می کنند اما متأسفانه سودجویان با افزودن موادی رنگ متانول را از بین برده و آن را به مردم می فروشند.

نعمت الهی با بیان اینکه شایعه خوردن اتانول برای مصون ماندن از کروناویروس درست نیست، اعلام کرد: متانول، یک الکل صنعتی است که اثر سمی بالایی بر اعصاب از طریق جذب پوستی دارد و خوردن آن باعث مرگ و کوری فرد می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آب ژاول الکل کروناویروس دانشگاه بوعلی سینا شيمي دانشکده شیمی پروتکل خانگی آب ژاول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۱۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم

ایسنا/گیلان شبکه باران با برنامه تلویزیونی «پاسخ» پاسخگویی شفاف مسئولین به مطالبات مردم را به طور زنده منعکس می‌کند.

در راستای اجرای  جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به پیشگاه مردم شریف و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی در دوره تحول، صدا و سیمای گیلان در صدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» بر آمد که با محوریت مطالبه گری، شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند.

ماهیت اصلی این برنامه طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان است؛ همچنین شفاف‌سازی، ترویج و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی استان با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل، رؤسای سازمان‌ها و نهادهای مختلف استان از دیگر اهداف این برنامه است.

برنامه «پاسخ» با بخش گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه، کارشناسان و نخبگان استان ساعت ۲۱:۳۰ روزهای چهارشنبه هر هفته به مدت ۶۰ دقیقه به صورت پخش زنده از سیمای گیلان به روی آنتن می‌رود.

نخستین قسمت این برنامه شامگاه گذشته، ۵ اردیبهشت‌ماه با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان تهیه و پخش شد که با برقراری ارتباط تلفنی با محمدرضا رستمی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سوالاتی مطرح شد.

ویژه‌برنامه پاسخ به تهیه‌کنندگی محمود رحمتی و اجرای مهدی لطفی از شبکه باران پخش می‌شود؛ بخش پیام‌های دریافتی مخاطبان نیز با اجرای شهریار سروری روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حال موسیقی ایران خوب است
  • پاسخ شفاف مسوولان گیلان به مطالبات مردم از شبکه باران
  • «پاسخ»؛ ویژه‌برنامه شبکه باران برای پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • بزرگترین مزیت ما کامران نجف‌ زاده است
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند