Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد در نشست ویدیوکنفرانس مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها با بیان این مطلب افزود: با توجه به وظایف و جایگاه دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها در برنامه‌ریزی مدیریت شهری استان و نظارت بر فعالیت‌های شوراها و شهرداری برای حفظ سلامت مردم، باید برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای کاهش هرگونه تجمع شهروندان در شهرداری‌ها و همچنین برنامه‌های انتهای سال در برخی اماکن نظیر آرامستان‌ها صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی شهرداری‌ها در نظافت و ضدعفونی محیط شهر بر برنامه‌ریزی به منظور ضدعفونی و گندزدایی مستمر فضاهای اطراف مراکز درمانی شهرها با هدف جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تاکید کرد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تاکید بر همراهی شوراهای شهر برای تحقق برنامه‌ها و اقدامات قابل انجام توسط شهرداری‌ها تاکید کرد: بسیج امکانات و تجهیزات شهرداری‌ها برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در حال حاضر اولویت اصلی مدیریت‌شهری است و این مهم باید با جدیت از سوی تمامی دست اندرکاران این عرصه، بویژه دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها پیگیری شود و نظارت‌های لازم صورت پذیرد.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: اگر یک شهر نکات بهداشتی را رعایت نکند، قطعاً زحمات سایر شهرهای استان در زمینه جلوگیری از انتشار کرونا هدر خواهد رفت و این غیرقابل قبول است و ضرورت دارد اقدامات تمامی شهرداریها و شوراهای استان در زمینه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا بطور مستمر از سوی استانداری‌ها پایش و ارزیابی شود.

وی همچنین بر اطلاع‌رسانی فراگیر و موثر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری ها وشوراها با هدف ایجاد آرامش روانی به شهروندان و به‌کار گیری ظرفیت واحدها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها برای آموزش شهروندی و آرامش اجتماعی تاکید کرد.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای تعویق دو ماهه عوارض شهرداری‌ها با همکاری شوراها همچنین گفت: لازم است تدابیر لازم به منظور کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها در بحث اخذ اجاره اتخاذ شود.

جمالی‌نژاد بر آمادگی شهرداری‌ها برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی ناشی از بارش‌های بهاری و جلوگیری از بروز خسارت تاکید کرد.

وی متذکر شد: تمامی شهرداری‌ها از سال آینده باید مطابق برنامه‌های تدیون شده و برنامه‌محور حرکت کنند و نقش دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها در این مبحث برای ارایه راهنمایی‌های لازم و نظارت بر شهرداری‌ها مهم است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته از شوراهای شهرستان‌ها و ۸۵ شورای شهر استان، شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، علی شهسواری در همایش رؤسای شوراهای اسلامی و شهرداران استان، اظهار کرد: شورا نهاد مقدسی است که بدون شک نشان دهنده عمق تفکر مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که ریشه در قرآن و مبانی گسترده دین مبین اسلام دارد.

وی با اشاره به اینکه از میان ۴۴۵ نفر عضو شوراهای شهرهای استان، ۴۰۷ نفر مرد و ۳۷ نفر زن هستند، از برگزاری شش هزار و ۷۳۹ جلسه شوراهای شهرهای استان کرمان در دوره ششم خبر داد و افزود: تعداد ۱۶ هزار و ۶۱ مصوبه در شوراهای اسلامی مذکور به تصویب رسیده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از شوراهای شهرستان‌ها و ۸۵ شورای شهرهای استان، شورای شهرستان‌های راور و بافت و شورای شهر زرند رتبه برتر را کسب کردند.

به گزارش ایمنا، تقدیر از رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان و اعضای شورای استان، بازدید از مجموعه تفریحی و گردشگری گهرپارک سیرجان و پروژه‌های عمرانی در دست اقدام شهرداری سیرجان از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه بود.

کد خبر 749088

دیگر خبرها

  • خانه های هلال کشور توسعه می یابند
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها