Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@05:04:41 GMT

فاصله میان 125 میلیون دلار تا قیمت ده مثقال خاکشیر

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۱۹۸۳

فاصله میان 125 میلیون دلار تا قیمت ده مثقال خاکشیر

پایگاه خبری جماران: خاطرم هست دکتر شریعتی در جایی از آثارش، در باره خاکشیریسم مطلبی را بیان می کند. دلاک محل که در حمام کار می کرد، وقتی گوش مفتی بدست می آورد و مشغول مشت و مال و چرک گرفتن از کسی بود که زیر دستش قرار گرفته بود، شروع می کرد به انواع افاضات و مخصوصا اگر مشتری اظهار ناراحتی از درد و رنجی می کرد او بیه بیان درمان می پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مشتری می گفت: مدتی است کمرم درد می کند و شبها نمی توانم بخوابم، هر دوایی هم که خورده ام نتیجه ای نداره .. دلاک گفت: اتفاقا دوای این خیلی ساده است شما یک سیر خاکشیر بگیرید و شب در آب نم کنید و بگذارید تا صبح خیس بخورد، بعد صبح ناشتا میل کنید، همین! مشتری هم اظهار تشکر کرد». و این حکایت ادامه می یافت. این خاکشریسم بر ما همچنان حاکم است.

این روزها، باز دیدم، کسی نوشته بود که چاره این کرونا، همان ده سیر خاکشیر است. همان لحظه در اخبار آمده بود که بیل گیتس 125 میلیون دلار برای تحقیقات در باره درمان کرونا کمک کرده است. بگذریم که اتحادیه اروپا 25 میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا اختصاص داد و امریکا بالای هشت میلیارد دلار.

تفکر خاکشیریسم همچنان بر اذهان ما مردم حاکم است. فرض کنید یکی بود و یکی نبود، یک ابن سینا و محمد بن زکریای رازی بود و آثاری هم به زمان خودشان نوشتند. این چه بیماری است که ما هر روز باید به آنها افتخار کنیم و خودمان دست روی دست بگذاریم؟ نگرانیم که همسایگان شخصیت های علمی و ادبی ما را از ما بدزدند. به نظرم باید نگران باشیم که چرا دیگر نمی توانیم مانند آن شخصیت ها را در روزگار خودمان داشته باشیم که وقتی کتابی می نویسند، تا یکی دو سال، به ده زبان زنده دنیا ترجمه شود.

الان که این متن را می نویسم، صبح روز چهارشنبه 21 اسفند، سیمای ملی، دست به دامن روحانیون شده است تا از مردم بخواهند اصول بهداشتی را رعایت کنند. اینکار که البته لازم است، همزمان چند چیز را نشان می دهد. این که اولا جامعه ما کجا قرار دارد، ثانیا  سیما و حکومت در باره ما مردم چطور فکر می کند، و سوم این که لازم است ما در مقابل این هم مشکل که برای دین در این ماجرا فراهم آمده، دامن آن  را پاک کنیم. عجیب آن که همین امروز دو کلیپ از دو سخنران روحانی داشتم که مردم را به مقابله با این قبیله اقدامات، یکی خلوت کردن مجالس امام حسین و حرم ها و دیگری صله رحم به مناسبت ویروس کرونا ـ و توصیه این که دیدارها تعطیل شود ـ دعوت می کرد، و اظهار گلایه داشت که چرا ما باید اینها را ترک کنیم؟

به هر روی من با توصیه دیروز آقای عبدی موافقم که روحانیت و بویژه مرجعیت، به طور جد، باید دامن خود را از این اتهامات تطهیر کند و اگر امروز نکند، فردا دیر است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا رسول جعفریان دکتر شریعتی ویروس کرونا بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۱۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 744668

دیگر خبرها

  • افت چند میلیونی «کوییک دنده‌ای S» در ۲۴ ساعت
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • قیمت سکه، طلا و ارز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ a54 امروز (۱۸ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a54 Samsung
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت
  • هونگچی E-QM5 در لیست فروش سامانه قرار گرفت
  • قیمت سکه، طلا و ارز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد