Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کمک 200 میلیارد تومانی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی استان جهت مقابله با اپیدمی ویروس کروتا را بسیار کمک کننده و قابل تقدیر دانست.

ارسلان سالاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تلاش همه جانبه کادر بهداشت و درمان در مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: به طور کلی زیرساخت های حوزه سلامت گیلان از حد متوسط کشوری بسیار پایین تر بوده و این کمبودها در چنین شرایطی خود را از بیشتر همیشه نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، تمام تجهیزات و امکانات حوزه سلامت گیلان جهت مقابله و کنترل کرونا ویروس به کار گرفته شده و تا ریشه کنی کامل این ویروس، تمامی کارکنان حوزه سلامت به عنوان سربازان حوزه سلامت در کنار مردم خواهند ماند و برای سلامتی آنان تلاش خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه درصد کشندگی کرونا ویروس از آنفلوآنزا کمتر است، اما سرایت بسیار بالایی دارد، افزود: این ویروس مهاجم و منحوس به دلیل نشان ندادن علایم بیماری در دو هفته اول توسط فرد ناقل منتشر می شود و فراگیری آن بسیار بالاست.

سالاری بهترین و هدفمندترین راه کنترل کروناویروس را قطع زنجیره شیوع آن دانست و گفت: بهترین و موثرترین شیوه مقابله با این ویروس، قرنطینه اختیاری و در خانه ماندن است.

وی به مشارکت دستگاه ها و نهادهای مختلف در جهت کنترل ویروس کرونا در استان اشاره کرد و متذکر شد: تمامی اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان به ویژه سپاه باسداران و بسیج، مشارکتی بسیار فعال و اثرگذار دارند که امیدواریم با همت همه مردم این ویروس در هفته‌های آتی کنترل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مشارکت و مساعدت ویژه ستاد ملی مقابله با کروناویروس به استان گیلان، افزود: کمک ۲۰۰ میلیارد تومانی دکتر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت مقابله با اپیدمی این ویروس، بسیار کمک کننده و قابل تقدیر است و جا دارد به عنوان یک گیلانی و عضوی از جامعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ایشان تشکر کنم.

سالاری تصریح کرد: این اعتبار که به لطف رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به گیلان اختصاص یافته علاوه بر پرداخت مطالبات انباشته شده پرسنلی، در تهیه و تجهیز بیمارستان ها به ملزومات سرمایه‌ای به کار گرفته می شود.

وی با بیان اینکه اگرچه زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمانی به عنوان خط اول مبارزه با ویروس کرونا قابل جبران نیست، خاطرنشان کرد: پرداخت معوقات کارکنان می تواند یکی از راهکارهای تشویقی برای جبران بخشی از زحمات این عزیزان باشد.

این مقام مسئول همچنین از تمامی کارکنان حوزه سلامت استان تقدیر کرد و از مردم خواست تا برای کمک به سربازان حوزه سلامت به پویش ملی «در خانه می مانم تا کرونا را شکست دهم» بپیوندند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ویروس کرونا حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جعفری ظهر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در نمایشگاه اکسپو از تقویت چشم اندازهای مربوط به زنجیره‌های ارزش در بخش کشاورزی این استان خبر داد و با اشاره به اینکه ظرفیت‌های کلان بخش کشاورزی مازندران در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: از ۱۰ زنجیره ارزشی که باید در نمایشگاه معرفی و رونمایی می‌شد، هشت زنجیره مربوط به بخش کشاورزی بود و مشخصاً زنجیره کیوی و مرکبات به عنوان زنجیره نخست ارزش این استان به نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه پراکنش صنعت در استان مازندران و نیز اتفاقاتی که در تحلیل سیستم کسب و کار و زنجیره ارزش رخ داده است این استان را به عنوان قطب تولید این محصولات معرفی کرده، گفت: با حضور مسئولان استانی و با حضور وزیر کشور و معاون اقتصادی وزیر کشور مسائل و مشکلات زنجیره‌های ارزش مازندران به ویژه در حوزه مرکبات و کیوی بررسی شد.

جعفری با تاکید بر اینکه با توجه به اتفاقات خوبی که از سال گذشته در مازندران رخ داده و افزایش میزان صادرات از مبدا در استان صورت گرفته است، رونق این بخش از اقتصاد مازندران امیدوارکننده است، عنوان کرد: در حوزه این زنجیره ارزش در بخش بسته بندی و بازار رسانی محصول شده نیز شاهد اتفاقات مناسبی بوده‌ایم که نوید روزهای امیدوارکننده برای استان را می‌دهد.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه درباره نقاط ضعف و قوت زنجیره‌های گوشت، مرغ، لبنیات، خوراک دام و غیره در مازندران نیز دستاوردهایی ارائه شده است.

کد خبر 6090931

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • لزوم شتاب بخشی به تکمیل زنجیره ارزش/ نباید به خارج وابسته باشیم
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود