Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مسکو با وزیر خارجه روسیه و معاون وی درباره اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه میزبان «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در مسکو بود و با وی درباره اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای محور مذاکرات دو طرف را شرایط فعلی روند صلح در خاورمیانه به ویژه اوضاع در کرانه باختری و نوار غزه اعلام کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه در این جلسه همچنین لزوم تسریع در احیای وحدت ملی فلسطین  به عنوان شرط لازم برای شروع مذاکرات مستقیم و پایدار با اسرائیل مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

در این بیانیه آمده است: «روسیه بر پایبندی محکم خود به راه حل تشکیل دو کشور به عنوان اصل حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل که در قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و طرح صلح عربی آمده است، تاکید کرد.»

وزارت خارجه روسیه همچنین گفت که «میخائل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز پس از لاوروف با دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرد.

معامله قرن همان طرح ارائه شده به دست آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی است که واکنش‌های اعتراض‌آمیز زیادی به همراه داشته است.

در ماه جاری هیأتی از حماس به ریاست «اسماعیل هنیه»  رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس به مسکو سفر کرد و هنیه در دیدار با وزیر خارجه روسیه در مسکو درباره سه پرونده مهم بحث و تبادل‌نظر کردند.

«داوود شهاب» یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین اخیرا هم اعلام کرد که در هیچ مذاکره‌ای، مسئله خلع سلاح مقاومت مطرح نشده و گروه‌های مقاومت نیز به دنبال پیشرفته کردن تجهیزات نظامی خود هستند.

او گفته بود که النخاله در سفر به مسکو درباره خطراتی که معامله قرن جعلی آمریکا برای مسئله فلسطین و آینده آوارگان و ملت [فلسطین] دارد، شرح مفصلی به مسئولان روس ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه جهاد اسلامی دیدار جهاد اسلامی فلسطین وزیر خارجه روسیه جنبش جهاد اسلامی دبیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس تنها آمادگی رایزنی درباره پیشنهادی را دارد که پذیرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس توضیحاتی را در خصوص موضع این جنبش درباره ادامه روند گفت‌وگوهای آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی ارائه کرد.

مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد: حماس برای رایزنی پیرامون پیشنهادی که پذیرفته، آماده است، نه رایزنی پیرامون پیشنهادی جدید.

مشاور اسماعیل هنیه تاکید کرد: حماس برای رویارویی با تجاوز به نوار غزه تا هر زمانی که ادامه داشته باشد آمادگی دارد و رژیم اشغالگر این موضوع را می‌داند.

طاهر النونو در ادامه با اشاره به دیدگاه جنبش حماس پیرامون احتمال تداوم اشغال نوار غزه از سوی اشغالگران صهیونیست گفت: از نظر جنبش حماس، احتمال ماندن اشغالگران در نوار غزه صفر است.

گفتنی است شامگاه دوشنبه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که با طرح پیشنهادیِ آتش‌بسی که از سوی میانجیگران مصری و قطری ارائه‌شده موافقت کرده است.

جنبش حماس اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، موافقت این جنبش با طرح پیشنهادی آتش‌بس در نوار غزه را به «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر و «عباس کامل» وزیر اطلاعات مصر اعلام کرده است.

کد خبر 6100866

دیگر خبرها

  • حماس تنها آمادگی رایزنی درباره پیشنهادی را دارد که پذیرفته است
  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • خیانت بزرگ ابومازن به فلسطینی‌ها با سرکوب جنبش دانشجویی
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد توافق آتش‌بس لغو نشده/رفح مانور ناموفق اسرائیل است
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • موافقت حماس با توافق پیشنهادی آتش‌بس
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند