Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درباره پیشنهاد تعطیلی مدت‌دار پس از اتمام شیوع کرونا در کشور از سوی وزارت گردشگری برای جبران از دست رفتن تعطیلات نوروزی گفت: با توجه به اینکه پس از شیوع بپماری کرونا عملا فرصت تعطیلات نوروزی از سوی مردم گرفته شد و در کنار آن فعالان گردشگری هم به ویژه در بخش خصوصی متحمل ضرر و زیان‌های بسیاری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی-وی ادامه داد: در کنار اینکه مردم اکنون با اضطراب ، استرس و فشار‌های سنگینی مواجه شدند بنابراین این نیاز احساس می‌شود که فرصتی را داشته باشند تا پس از فروکش شدن این ویروس در کشور بتوانند از یک فرصت سفر استفاده کنند چراکه خود سفر انبساط خاطر و آرامشی را در افراد ایجاد می‌کند و در ایجاد نشاط جامعه موثر است.

تیموری با بیان اینکه این فرصت می‌تواند برای مردم و فعالان گردشگری مثمرثمر باشد، تصریح کرد: این فرصت خوبی برای فعالان حوزه گردشگری است تا بتوانند کسب و کار خود را در این برهه رونق ببخشند و در تلاش هستیم تا در قالب یک یا دو تعطیلی چندروزه این مساله محقق شود.

وی ادامه داد: با این وجود تصمیم‌گیری در این رابطه بر عهده ما نیست و وزارت گردشگری تنها برنامه‌ریز سفر است و تعطیلی‌ها نیازمند مصوبه دولت است، هرچند این موضوع در ستاد ملی مدیریت بحران کرونا مطرح شد و وزیر بهداشت به عنوان رئیس ستاد ملی کرونا از این پیشنهاد وزارت گردشگری استقبال کردند، اما ما همچنان در تلاش هستیم تا این مصوبه عملیاتی شده و با موافقت دولت تصویب شود.

تیموری خاطرنشان کرد: عید فطر و قربان از جمله زمان‌هایی است که برای آن برنامه‌ریزی انجام دادیم تا دولت از این مناسبت‌های مذهبی بتواند به مردم و کارمندان دولت مرخصی بدهد و همه بتوانند از این فرصت سفر استفاده کنند تا این مسائل هم جبران شود.

وی در خصوص تخصیص سهمیه بنزین به بازه زمانی پس از پایان دوره مقابله با کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: همه این شرایط در صورتی میسر می‌شود که اتفاقات خوبی بیفتد و دولت هم مصوبه خود را در این زمینه تایید کند، در این صورت می‌توانیم از سهمیه بنزین نوروزی هم در آن برهه زمانی استفاده کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اضطراب ویروس گردشگری استرس تعطیلات نوروزی کسب و کار گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود

اسدالله عباسی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری (اکسپو) گفت:  امروز ارتقاء بهره‌وری در استان در موضوعات مهمی چون محصولات کشاورزی، نساجی، پوشاک و گردشگری را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

استاندار گیلان  به نمایش گذاشتن فرصت‌های اقتصادی گیلان در نمایشگاه اکسپو را فرصتی مفتنم برای جذب سرمایه ها و سرمایه گذار دانست و افزود: گیلان در بسیاری از شاخص‌ها اعم از مشارکت اقتصادی، ضریب جینی (معیاری از پراکندگی آماری در اقتصاد)، نرخ بیکاری و تعهد اشتغال از رتبه خوبی در کشور (بین چهار تا ۱۲) برخوردار است.

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این استان عنوان کرد: گیلان از رتبه‌های خوبی در محصولات برنج، چای، فندوق، بادام زمینی، گل گاو زبان، زیتون و سایر محصولات برخوردار است و در میزان تولید و صادرات خاویار هم رتبه اول کشوری را داراست.

وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد زنجیره ارزش اقدامات خوبی در استان انجام شده‌است، عنوان کرد: بسیاری از محصولات تولیدی استان به صورت فله‌ای عرضه می‌شود که در عمل این امر ارزش افزوده و بهره‌وری بالایی ندارد اما گام‌های ارزشمندی انجام شد تا زنجیره ارزش افزوده از مزرعه تا بازار شکل گیرد و تولید برای تولیدکننده و سرمایه‌گذار مقرون به صرفه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به صادرات کیوی و امکانات سردخانه‌ای و سورتینگ این محصول در استان اظهار کرد: اگر محصول کیوی صادر نشود باید در بخش‌های مختلف صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار گیرد که بدین منظور گام‌هایی برداشته شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای شکوفایی گیلان در بخش‌های مختلف به همدلی، هماهنگی و استفاده از همه ظرفیت‌ها نیاز است، ادامه داد: برای این موضوع باید از همه نخبگان استانی و ملی استفاده شود و همه نهادها و مسئولان پای کار باشند.

عباسی به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و افزود: دولت برنامه راهبردی خوبی را تعیین و تدوین کرده و تاکید رییس جمهور و وزیر کشور در بخش‌های مختلف برای ما تکلیف است تا بتوانیم در افق چشم‌انداز میان مدت و بلندمدت به نتیجه برسیم البته در کوتاه مدت طی ۲ سال اخیرگام‌های موثر و مهمی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده برداشته شد.

وی با اشاره به برپایی غرفه گیلان در جشنواره بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری اظهار کرد: بازدیدکنندگان این غرفه اذعان کردند که گیلان در مکان محدود همه شاخص‌ها را در قالب آمار و ارقام ترسیم کرده و بازدیدگنندگان داخل و خارج کشور می‌توانند ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی استان را مشاهده و برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به استقبال تعدادی از سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه و مراجعه آنها به وی برای اقدام در استان اشاره کرد و گفت: هماهنگی لازم در این رابطه انجام می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس