Web Analytics Made Easy - Statcounter

منطقه منا یا همان محدوده شمال آفریقا و خاورمیانه، ۴۶ درصد از منابع گازی جهان را در اختیار دارد و از این رو از نظر ذخیره گاز طبیعی، منطقه مهمی در جهان به شمار می رود. 
با این حال این کشورها با وجود سهم ۴۶ درصدی از منابع گازی تنها ۲۲ درصد گاز جهان را تولید می کنند.

البته آژانس بسن المللی انرژی اعلام کرده که سهم این منطقه از تولید گاز تا سال ۲۰۴۰ به ۲۸ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این آژانس پیش بینی کرده که تولید گتز در خاورمیانه تا ۴ سال دیگر رشدی ۱.۸ درصدی را تجربه می کند که در این بین سهم ایران و عربستان بیش از سایر کشور ها خواهد بود. 

پیش از این نیز رییس جمهوری ایران اعلام گرده بود که تا پایان سال جاری، تولید گاز در کشور از مرز یک میلیارد متر مکعب عبور می کند. 

این رشد تولید در حالی محقق شده که شرکت های بزرگ بین‌المللی بعد از تحریم های آمریکا از توسعه میادین نفتی و گازی ایران خارج شدند. شرکت هایی که پیش بینی می شد تا سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۳۰ میلیارد دلار در صنایع بالادستی نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کنند.

با این حال ایران توسعه میدان پارس جنوبی را متوقف نکرد و در آخرین گام با نصب آخرین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی، توسعه بخش دریایی این میدان از سوی ایران تکمیل شد. 
البته ایران در برداشت از این میدان تنها نیست. قطر در سال ۲۰۱۸ بزرگ ترین صادرکننده ال ان جی جهان بوده و به تنهایی ۲۵ درصد از کل تولید ال ان جی جهان را در اختیار دارد.

عربستان سعودی نیز در سال ۲.۱۸ بیش از ۹۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کرده و پیش بینی می شود تولید گاز این این کشور سالانه حدود ۲ درصد افزایش پیدا کند و تا سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب برسد.

در ۵ سال آینده تولید گاز در آفریقا نیز افزایش سالانه تا ۲.۷ درصد را خواهد داشت  و تولید گاز آن به بیش از ۲۷۰میلیاردمتر مکعب می رسد. 

در میان کشورهای شمال آفریقا کشور مصر با توسعه چند میدان گازی، در بحث تولید گاز پیشرو خواهد بود.

برچسب‌ها قطر عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا مصر خاورمیانه گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا مصر خاورمیانه گاز عربستان آمریکا عربستان مصر قطر عربستان سعودی ایالات متحده آمریکا مصر خاورمیانه گاز تولید گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا

به گزارش خبرگزاری مهر، آصف مهدوی با اشاره به توانمندی ایران در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، گفت: در ایران ۱۷۰۰ تولید کننده تجهیزات پزشکی مشغول فعالیت هستند و امکان صادرات محصولات به کشورهای حوزه آفریقایی وجود دارد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات و ملزومات پزشکی تولیدی ایران به کشورهای مختلفی در منطقه، آسیا و حتی اروپا صادر می‌شود و امکان همکاری در حوزه رگولاتوری و تنظیم گری برای تسهیل صادرات ملزومات پزشکی به آفریقا نیز مهیاست.

به گفته مهدوی، تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند در حوزه انتقال تکنولوژی ساخت تجهیزات و همچنین تأمین کمبودهای این حوزه به کشورهای آفریقایی کمک کنند.

کد خبر 6095021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • فعالیت ۲۳۰ هزار پرستار در ایران / سهم سلامت از تولید ناخالص ملی۳ تا ۴ درصد است