Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@16:26:00 GMT

ضایعات برداشت غلات در جنوب کرمان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۳۹۲۹

ضایعات برداشت غلات در جنوب کرمان کاهش یافت

سعید برخوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس گزارش ارسالی تحلیل عملیات برداشت غلات کشور در سال زراعی ۹۸-۹۷ و مقایسه کیفی و کمی آن نسبت به سال‌های قبل از سوی مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، منظقه جنوب کرمان در بحث کاهش ضایعات پیشرفت کرده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۴۰ هزار تن غلات در جنوب کرمان تولید و برداشت می‌شود تصریح کرد: سال گذشته حدود ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۴ درصد ضایعات برداشت داشتیم و امسال این عدد به ۴.۷۱ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مبنای این سنجش، کنترل و انجام معاینه‌های فنی کمباین‌ها، نظارت کامل و مستمر در منطقه، جابه‌جایی به موقع کمباین‌ها، نظارت بر برداشت و افزایش درجه مکانیزاسیون بوده و درنهایت در مقایسه نموداری کنترل ضایعات کشور و طبق اعلام مرکز توسعه وزارت جهادکشاورزی، جنوب کرمان از منطقه قرمز نمودار در سال زراعی ۹۸-۹۷ به منطقه سبز ارتقا یافته است. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به خط اعتباری مکانیزاسیون جنوب کرمان در سال جاری افزود: مبلغ اعتبار معرفی شده به بانک‌های عامل ۳۵ میلیارد تومان و مبلغ اعتبار جذب شده ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

 وی با اشاره به تعداد ۱۰۵ دستگاه تراکتور خریداری شده در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان، بیان داشت: با وجود تحریم‌ها و جنگ اقتصادی در کشور، نسبت به سال گذشته  ۲۵ دستگاه تراکتور بیشتر در این منطقه جذب شده است.

برخوری به پلاک‌گذاری تراکتورها در جنوب استان کرمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا کنون طی ۳ مرحله بازدید از تراکتورهای منطقه تعداد یکهزار و ۵۰۰ دستگاه برای شماره‌گذاری معرفی شده که در مقایسه با سال قبل رشد سه برابری داشته است.

 وی اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال آینده با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تمامی ماشین‌های کشاورزی خودگردان منطقه پلاک‌گذاری می‌شود.

این خطه از هفت شهرستان با سطح زیرکشت حدود ۲۴۲ هزار هکتار، ۲۹ درصد سطح زیرکشت و حدود ۶۷ درصد از مجموع تولید محصولات کشاورزی و دامی استان و حدود چهار درصد از تولید کشور را به خود اختصاص داده و به تنهایی در ۱۰ محصول کشاورزی رتبه اول تا سوم تولید و سطح زیرکشت کشور را داراست.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را تحت پوشش دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان کرمان جهاد کشاورزی کشاورزی محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور

به گزارش خبرگزاری صداو سیما،  امروز در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مناطقی از خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، بارندگی رخ می‌دهد.
برای شنبه نیز در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس و چهارمحال و بختیاری بارش تداوم دارد.
سه شنبه سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود.
در سه روز آینده در شرق، شمال شرق و جنوب شرقی در برخی ساعت‌ها، وزش باد شدید پیش‌بینی شده است. همچنین تا اواسط هفته آینده روند دما در بیشتر مناطق کشور افزایشی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • ادامه رگبار باران در جنوب شرق کشور
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد