Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق نامدار روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ممنوعیت صادرات اقلام بهداشتی پس از شیوع ویروس کرونا و نیاز شدید بازار داخلی اعمال شد و اظهارنامه‌های صادراتی این محموله باطل شد.

وی با بیان اینکه این محموله طی هفته گذشته در هفت کامیون بارگیری شده بود، افزود: ارزش ریالی آن ۵۰ میلیارد ریال، وزن آن ۱۳۷ تن و حجم‌اش ۲۱ هزار و ۵۷ کارتن بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته «نامدار» این محموله با نظارت نهادهای قضائی، سازمان‌های نظارتی و همکاران بهداشتی در سطح داروخانه‌های آذربایجان‌غربی و مردم توزیع می‌شود.

مدیرکل گمرک بازرگان با اشاره اقدامات این گمرک برای کمک به تامین اقلام بهداشتی نیز افزود: گمرک ایران به صورت ۲۴ ساعته فعال است و در مورد مواد بهداشتی و درمانی آماده ارائه خدمات به تجار و بازرگانان می‌باشد.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور گمرک از صادرات اقلام بهداشتی همچون الکل و دستکش بهداشتی ممانعت شد و به صادرکنندگانی که در حال صادرات این کالاها به دیگر کشورها بودند، دستور داد اقلام خود را به کشور بازگردانند؛ پیش از آن و در بهمن ماه نیز صادرات ماسک نخی به کشورهای دیگر ممنوع شده بود.

برچسب‌ها گمرک بازرگان ویروس کرونا آذربایجان غربی مرز بازرگان پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان ویروس کرونا آذربایجان غربی مرز بازرگان ترکیه ترکیه گمرک بازرگان ویروس کرونا آذربایجان غربی مرز بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون آموزشی دانشگاه ارومیه و نماینده سازمان سنجش در آذربایجان غربی گفت: آزمون  سراسری در روزهای  ۶ و ۷ اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت ۵۲ هزار نفر داوطلب در استان  ، همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

چهرگانی  افزود: در روز نخست ۲۵ هزارو ۷۰۰ داوطلب در  رشته علوم تجربی به رقابت خواهند پرداخت .

 کنکور هنر و زبان‌های خارجی نیز عصر امروز با حضور ۲ هزارو ۵۰۰  داوطلب برگزار می‌شود.

 

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در حال برگزاری است.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت ۸:۰۰ (هشت) و بعدازظهر ساعت ۱۴:۳۰ (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴:۰۰ (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • رقابت ۲۵ هزار داوطلب گروه تجربی در آذربایجان غربی
  • مروری برچند خبر از گوشه و کنار آذربایجان غربی
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • رقابت ۲ هزارو ۵۰۰ داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی
  • آغاز مرحله نخست آزمون سراسری در ۱۶ شهرستان آذربایجان غربی
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان غربی