Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه آیرم روز چهارشنبه در حاشیه بازدید فرماندار و رییس شورای هماهنگی، پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا ماکو از داگت (محوطه) ضدعفونی شبکه دامپزشکی در مرز بازرگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محوطه بر پایه ازون بوده و مه‌پاش‌هایی که نصب شده‌اند، بیشترین تاثیر را بر روی عوامل ویروسی دارد و از طریق اکسیدکنندگی باعث از بین رفتن انواع ویروس‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اساس کار برای جرم‌زدایی کامیون‌های حامل فرآورده است، افزود: در صورت رویت مورد مشکوک می‌توانیم همه کامیونها و خودروهای سواری را جرم‌زدایی کنیم.

وی گفت: این محوطه در منطقه خاورمیانه در نوع خود بی نظیر است و نقش بسیار مهمی در کنترل بیماری‌ها دارد.

«آیرم» ادامه داد: در طول شبانه‌روز این داگت ۳۰۰ کامیون و خودرو سواری را جرم‌زدایی می‌کند  و در صورت افزایش تردد کامیونی می‌توانیم با افزایش نازل‌ها و پمپاژهای این داکت، این تعداد را به ۵۰۰ دستگاه افزایش دهیم.

گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد؛ مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

عملیات احداث این داگت ها از سال ۸۶ درمرز بازرگان آغاز و دریک مرحله سال ۹۳به بهره برداری رسیده بود و این داگت  در مساحت ۲۴۰ مترمربع و یکی در مسیر عبور وسایل نقلیه سنگین ترانزیتی و دیگری در مسیر عبور ماشینهای سواری و مسافری در پایانه مرزی بازرگان قرار گرفته است.

برچسب‌ها گمرک بازرگان آذربایجان غربی ماکو مرز بازرگان سازمان جهانی بهداشت سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گمرک بازرگان آذربایجان غربی ماکو مرز بازرگان سازمان جهانی بهداشت سازمان دامپزشکی کشور ترکیه ترکیه گمرک بازرگان آذربایجان غربی ماکو مرز بازرگان سازمان جهانی بهداشت سازمان دامپزشکی کشور مرز بازرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۴۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا

 

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکنون، کمی بیش از ۹ ماه از دوران تصدی رئیس کنونی دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا می گذرد که این دانشگاه به مرکز جنبش حامی غزه در روزهای اخیر تبدیل شده است. مینوچه نعمت شفیق که اقتصاددان مصری الاصل و مقام بلندپایه سابق بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و بانک انگلستان، و رئیس سابق دانشکده اقتصاد لندن لست، به دلیل مدیریت اعتراضات و همکاری با پلیس برای سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا تحت فشار است.

در پی جنگ اسرائیل در غزه، مدیران دانشگاه کلمبیا تحت نظارت شدید قرار گرفته اند. لیز ماگیل، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا و کلودین گی، رئیس دانشگاه هاروارد، هر دو در پی فشارهایی که به دلیل واکنش آنها به یهودی ستیزی در محوطه دانشگاه وجود داشت، از سمت خود کناره گیری کردند.

جیمز فینکلشتاین، استاد بازنشسته سیاست عمومی در دانشگاه جورج میسون که در مورد انتخاب و استخدام روسای دانشگاه ها مطالعه می کند، به شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت: او در معرض خطر جدی لست.

در کلمبیا، برخی از دانشجویان، اساتید و قانونگذاران چپ‌گرا از این که شفیق به پلیس نیویورک اجازه داد تا اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین را متوقف کند، خشمگین هستند.

آنها می گویند که سرکوب تظاهرات دانشجویی که منجر به دستگیری بیش از ۱۰۰ نفر شد، آزادی تحصیلی را نقض می کند. در عین حال، دانشجویان، گروه‌های مذهبی و قانون‌گذاران راست‌گرا می‌گویند که دولت نتوانسته است یهودی‌ستیزی را در محوطه دانشگاه کلمبیا و در اعتراضات بیرون محدوده آن را متوقف کند.

فینکلشتاین افزود: "احتمال حفظ شغلش در بهترین حالت پنجاه پنجاه است."

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشارها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا
  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم