Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید جعفری پور رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، از تعیین تکلیف بیش از ۳۲۱ پرونده حقوقی از ابتدای سالجاری تاکنون در استان خبر داد و گفت: در این مدت اجرای حکم۲۳۵ پرونده حقوقی موقوفات انجام شده است.

او با بیان اینکه اوقاف با جدیت پرونده های دعاوی در دو سطح عادی و ملی را پیگیری می کند، افزود: پارسال نیز۳۰۲ پرونده حقوقی موقوفات روانه محاکم قضائی شد که در نهایت حکم ۲۸۰ پرونده به نفع موقوفات صادر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری پور با تاکید بر اینکه پیگیری‌ها تا اجرای کامل احکام قطعی‌له موقوفات ادامه می‌یابد، اظهارداشت: پرونده‌های حقوقی شامل افراد حقیقی و حقوقی می‌شود که به موقوفات دست درازی کرده و یا حق و حقوق موقوفات را نپرداخته‌اند.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تا اوسط اسفندماه هر ده روز، یک وقف جدید به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: در مجموع در این مدت ۳۶ وقف جدید در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان یزد به ثبت شده است.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان اوقاف اوقاف و امور خیریه محاکم قضایی پرونده حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه با محوریت معرفی دستاوردهای شرکت‌های خلاق و دانش بنیان مورد حمایت این سازمان از پنجم اردیبهشت در هتل ارم تهران آغاز به کار کرده و پذیرای بازدیدکنندگان است.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ظهر شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران استان البرز از این نمایشگاه در جمع اصحاب رسانه بر شفاف سازی موقوفات در اختیار سازمان و اقداماتی که در آنها انجام می‌شود تاکید کرد و گفت: مردم باید بدانند در این موقوفات چه اتفاقی می‌افتد.

وی مولدسازی را یکی از مواردی که در گزاره‌های مأموریت‌های این سازمان است برشمرد و بیان کرد: ما در بحث مولد سازی می‌توانیم به سراغ ساختمان سازی یا حتی احداث مراکز تجاری و پاساژ هم برویم اما علاوه بر این موارد باید درصدی از این مولدسازی ها به علم و دانش و پیشرفت کشور تعلق گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: صد درصد یا سهم اقلی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه وقف هستند اما اکثر سهام برخی از آنها متعلق به دانش بنیان‌ها و سهام اقل متعلق به اوقاف است. در واقع این مجموعه‌ها طرحی را ارائه داده‌اند که پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی در کمیسیون بهره وری تصمیم گیری ها انجام شده است.

حجت الاسلام خاموشی بیان کرد: سهام بسیاری از این شرکت‌ها مانند شرکت‌های نفتی و پزشکی پس از مساعدت سازمان اوقاف و تجاری سازی خوبی که اتفاق افتاده است قیمت دار شده‌اند. وقف، بودجه دولتی و منابع عمومی دولت یا بانک و عوارض نیست، هر موقوفه شخصیت حقوقی مستقل یا تولیت دارد و اصطلاحاً موقوفه غیر متصرفی نامیده می‌شود. برخی هم که فاقد تولیت هستند در اختیار سازمان اوقاف قرار دارند.

وی حفظ این موقوفات، افزایش منافع یا مولدسازی و اجرای نیت را سه گزاره سازمان اوقاف عنوان و مطرح کرد: طی سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اجرای نیت کردیم که به نظر قدرت خوبی است. در زمینه مولدسازی یک نمونه از دانش بنیان‌ها را نمایش دادیم و در حال توسعه آن هستیم که به امید خدا سال آینده اخبار توسعه آن به سمع و نظر مردم می‌رسد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این مجموعه در زمینه ثبت، کاداستر و GIS اذعان کرد: طی دو سال اخیر دو و نیم برابر عمر وقف، موفق به ثبت با سند برابر شده‌ایم و مفهوم آن این است که سند موقوفات را تک برگی و کاداستر اخذ کرده‌ایم و GIS نیز انجام می‌شود.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: در صورت تکمیل و توسعه این روند ثبت دعاوی در سامانه‌های سازمان اسناد و املاک به شدت فروکش می‌کند زیرا در برخی موارد مشاهده می‌شود که فرد ملکی را خریداری کرده اما پس از استعلام متوجه موقوفه بودن آن می‌شود، بنابراین کاهش دعاوی از همان مراحل اولیه حتمی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به اذعان سازمان ثبت و قوه قضائیه به کاهش اختلاف‌های این چنینی به بیش از ۷۰ درصد اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا انتهای سال جاری تمام اسناد را تک برگی و کاداستر کنیم، البته حدنگاری آنها چند سال طول می‌کشد اما این کار را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت اهداف دنبال شده در زمینه خدمات درمانی مطرح کرد: موقوفات متعدد و متکثری به نیت درمان داریم و تصمیم گرفتیم تولید تجهیزات پزشکی ارزان قیمت که پیش از این وارداتی بوده‌اند را در دستور کار قرار دهیم و بدین ترتیب علاوه بر خودکفایی، صرفه جویی ارزی خوبی را در کشور رقم بزنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به پیشرفت‌های خوبی که در زمینه درمان سرطان کسب شده عنوان کرد: در حال پیگیری الکترو کروموتراپی یا جریان ام آر ان ای هستیم زیرا پزشکی آینده در این لبه‌ها در حال حرکت است. تلاش می‌کنیم ماژول های درمان را کاهش دهیم تا هزینه‌ها کاهش یابد و در حد توان مردم باشد.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به بومی سازی جریان سنج مطرح کرد: واردات دام‌های مولد اصیل هزینه سنگینی را به دولت تحمیل می‌کند که شرکت‌های دانش بنیان با انتقال جنین دام سنگین، در داخل کشور اقدام به تولید دام می‌کنند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.

کد خبر 6090240

دیگر خبرها

  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان