Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:33:56 GMT

خُرد کردن مرغ در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۳۴۴۲۱

خُرد کردن مرغ در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد

عبدالله بهمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایط کنونی بهتر است که شهروندان برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان از محصولات بسته بندی شده استفاده کنند و مرغ و گوشت خریداری شده را بصورت کامل و در بسته بندی مجاز خریداری کنند.

وی افزود: همشهریان برای حفظ سلامت خود، جامعه و همچنین جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، این مهم را رعایت کنند و اجازه قطعه کردن مرغ را به فروشنده ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بهترین راه خرید مرغ، تهیه مرغ بسته بندی شده با تاریخ معتبر به صورت کامل و یا قطعه شده است.

بهمنش ابراز داشت: چرخ کردن گوشت نیز تنها بنا به درخواست مشتری و در حضور متقاضی با رعایت اصول و ضوابط بهداشتی مجاز است.

وی تاکید کرد: تاکنون هیچ موردی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از دام به انسان ثابت و گزارش نشده است.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مراکز مجاز زیر نظر اداره کل دامپزشکی بهترین مکان برای تهیه فرآورده های خام دامی است.

بهمنش به مردم استان توصیه کرد که از خرید مواد پروتئینی از مراکز غیرمجاز، دستفروشان و خودروهای دوره گرد خودداری و مشکلات بهداشتی حوزه فرآورده های خام دامی را به ۱۵۱۲ اعلام کنند.



 

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: کشتار غیر مجاز دام در معابر و منازل ضمن گسترش آلودگی و ایجاد رعب و وحشت در افراد علی الخصوص کودکان، باعث انتشار بیماری‌های مشترک از جمله بیماری‌های تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بروسلوز وسیاه زخم می‌ شود
وی افزود: با توجه به اینکه دام ناقل بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فاقد هر گونه علائم بالینی است، آگاهی افراد جامعه از راه‌های انتقال این بیماری (گزش کنه، له کردن کنه‌ها با دست، تماس با خون و ترشحات دام آلوده، تهیه گوشت قرمز از مراکز غیر معتبر، کشتار خانگی، مصرف گوشت و جگر خام و نیم پز) و روش‌های پیشگیری مانند سم پاشی دام و جایگاه نگهداری دام، استفاده از تجهیزات فردی در زمان مراجعه به دامداری ها، نگهداری گوشت تازه گرم در بسته بندی بدون نشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد، تهیه گوشت قرمز صرفا از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر و لیبل دامپزشکی نقش موثری در کنترل این بیماری در جوامع انسانی دارد.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند