Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: راه اندازی خط جدید اتوبوس درون شهری برای مسیر شهرک اندیشه اراک به دلیل کمبود مسافر فراهم نیست، چرا که ایجاد خط جدید باید توجیه اقتصادی داشته باشد.

حجت اله مرادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به ثبت سوژه  «انتظار اهالی شهرک اندیشه اراک برای راه اندازی خط اتوبوس واحد» در سامانه فارس من اظهار کرد: این امکان وجود ندارد که یک خط جداگانه برای این منطقه در نظر گرفت، چرا که باید در این مسیر حداقل ۲۵۰۰ تا 3 هزار مسافر معادل ۳ تا ۴دستگاه اتوبوس جابجا شوند و این شهرک اکنون این شرایط را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: پیش از این مسیر اتوبوس شهرک اندیشه با سنجان و شهرک نبئی یکی بود، اما اکنون که با شهدای صفری ادغام شده وضعیت بهتری دارد که مردم رضایت مردم نیز شده است.

 سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک همچنین با اشاره به سوژه «ترافیک ایستگاه اتوبوس ابتدای خیابان شهید رجایی اراک» در سامانه فارس من اظهار کرد: به دلیل تراکم بالای خودروهای شهید رجایی شاهد ترافیک در این محدوده هستیم و به رانندگان اتوبوس های شرکت واحد در این مسیر ابلاغ شده که حداقل توقف را در ابتدای خیابان شهید رجایی داشته باشند، هر چند در این مسیر در ایستگاه های مختلف مسافران پیاده و اتوبوس به ابتدای خیابان محسنی حرکت می کند. 

مرادی با بیان اینکه در شرایط کنونی  و به دلیل شیوع کرونا و عدم حضور زیاد مردم در خیابان ها تعداد اتوبوس ها در سطح شهر کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر اتوبوس ها با دوسوم ظرفیت قبل فعالیت دارند و اتوبوس ها ایجاد ترافیک نمی کنند و این ترافیک ناشی از تردد بالای تمامی خودروها در خیابان شهید رجایی است.

 وی در خصوص  گلایه مردمی از «کمکاری رانندگان اتوبوس در خط شهرک امیرکبیر اراک» نیز بیان داشت: در حال حاضر تقریبا بیشتر اتوبوس ها از میدان اصلی وارد شهرک امیرکبیر می شوند، بخش اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار شده  و چنانچه تعداد مسافران به اندازه ای باشد که توجیه برای تغییر مسیر باشد رانندگان به منظور افزایش درآمد خود به طور قطع در شهرک ها ادامه مسیر می دهند، هر چند از سوی این سازمان هم اعلام نشود.

مرادی خاطرنشان کرد: به طور حتم شرایط افزایش مسافر در این مسیر وجود دارد و به تمامی رانندگان ابلاغ خواهیم کرد که در این شهرک ورود کنند و مسافران این مسیر را جابجا کنند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید اراک مدیریت تراکم فارس اراک شهرک اندیشه شهید رجایی اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر ویژه خیابان جمهوری ساماندهی شد

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۲ از اجرای طرح ساماندهی محور ویژه خیابان جمهوری از خیابان سی تیر تا فردوسی در راستای ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات معابر خبر داد.

زینب عبادی در ادامه افزود: با توجه به دو بریدگی در مقابل سفارت انگلیس به متراژ ۱۸ متر و قبل آن به متراژ ۱۵ متر طول، این معاونت به روش دفنی و باریشه اقدام به انسداد آن‌ها کرد.

وی اظهارداشت: در پی افزایش آمار تصادفات و سوانح وسایط نقلیه با راکبین موتور سیکلت‌های که از بریدگی‌های غیر مجاز واقع در رفیوژ‌های میانی اقدام به تردد عرضی از سطح خیابان‌های مذکور می‌کنند این حوزه پس از شناسایی محل‌های غیر مجاز که فاقد خط کشی گذرگاه عابر پیاده و تابلو‌های انتظامی ویژه بودند اقدام به انسداد کامل این گذرگاه‌ها با استفاده از بلوک سیمانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «راهنما نزدن» نشانه حرفه‌ای بودن راننده نیست
  • مسیر ویژه خیابان جمهوری ساماندهی شد
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • اتوبوس گردشگری گرگان راه اندازی می شود
  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند