Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کتاب «قصه دلبری» به روایت مرجان دُرعلی، همسر شهید مدافع حرم از ۵ سال زندگی مشترک با شهید محمدحسین محمدخانی است که با خاطرات ایشان از نحوه آشنایی با شهید در بسیج دانشگاه آغاز می‌شود و با خاطراتشان از سفر به لبنان ادامه یافته و اعزام به سوریه و شهادت، پایان بخش قصه دلبری می‌شود. تاریخ انتشار: 10:30 - 22 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۴۷۸۲

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، کتاب «قصه دلبری» اثر محمدعلی جعفری از سوی انتشارات روایت فتح به چاپ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «قصه دلبری» بعد از گذشت دو سال از چاپ و همزمان با ایام وفات «حضرت زینب (س)»، این کتاب به چاپ بیست و نهم رسیده و ۷۲ هزارمین نسخه‌اش روانه بازار کتاب شد.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه آخرین کتاب منتشر شده  اینجا کلیک کنید

شهید مدافع حرم، «محمد حسین محمدخانی» در تیرماه سال ۱۳۶۴ در تهران متولد شد. وی مقطع کارشناسی در رشته عمران را در دانشگاه آزاد یزد و رشته‌ی مدیریت در مقطع ارشد را در تهران گذراند. سال ۱۳۸۹ جذب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. او سال‌ها در مناطق محروم به صورت جهادی خدمت کرد و پس از اعزام به سوریه، در راه دفاع از حرم و حریم اهل بیت (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.


شهید محمد خانی فرمانده تیپ هجومی «سیدالشهدا(ع)» در سوریه بود و به نام جهادی «حاج عمار» معروف بود، از این شهید، پسری با نام امیرحسین به یادگارمانده است.

برشی از کتاب: یک ماه بعد از عقد، جور شد رفتیم حج عمره. سفرمان همزمان شد با ماه رمضان. برای اینکه بتوانیم روزه بگیریم عمره را یک ماهه به جا آوردیم. کاروان یک دست نبود، پیر و جوان و زن و مرد. ما جزو جوان تر‌های جمع به حساب می‌آمدیم. با کار‌هایی که محمدحسین انجام می‌داد، باز مثل گاو پیشانی سفید دیده می‌شدیم. از بس برایم وسواس به خرج می‌داد. در طواف، دست هایش را برایم سپر می‌کرد که به کسی نخورم. با آب و تاب دور و برم را خالی می‌کرد تا بتوانم حجرالاسود را ببوسم. کمک دست بقیه هم بود، خیلی به زوار سالمند کمک می‌کرد. مادر شهیدی با دخترش آمده بود طواف و کار‌های دیگر برایش مشکل بود. دخترش توانایی بعضی کار‌ها را نداشت، خیلی هوایشان را داشت. از کمک برای انجام طواف گرفته تا عکس گرفتن از مادر و دختر.

یک بار وسط طواف مستحبی، شک کردم چرا همه دارند ما را نگاه می‌کنند. مگر ظاهر یا پوششمان اشکالی دارد؟

یکی از خانم‌های داخل کاروان بعد از غذا، من را کشید کنار و گفت: «صدقه بذار کنار. اینجا بین خانم‌ها صحبت از تو و شوهرته که مثه پروانه دورت می‌چرخه!» از این نصحیت‌های مادرانه کرد و خندید و گفت: «اینکه می‌گن خدا دروتخته رو به هم چفت می‌کنه، نمونه ش شمایین!»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار ادبیات انتشارات روایت فتح قصه دلبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۳۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته تخصصی اعزام و اسکان ستاد مرکزی راهیان نور با موضوع هماهنگی های ستادی و برنامه ریزی اجرایی اولیه اعزام و اسکان کاروان های راهیان نور غرب و شمالغرب سال ۱۴۰۳ و ارایه گزارش عملکرد قرارگاه های حاضر از فعالیت های ایام اوج راهیان نور با حضور سردار مجید سوری ریاست جانشین و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار سوری گفت: راهیان نور غرب و شمالغرب از ۱ مرداد آغاز و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد. تعداد زائرین نسبت به سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار است، به همین دلیل باید آمادگی کامل و پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

سرهنگ محمد حسین زاده در ادامه این نشست گفت: حل مشکلات زیر ساختی یادمان های جنوب کشور یکی از اولویت های اصلی است که باید با پای کار آمدن دستگاه های اجرایی انجام شود.

کد خبر 6093303 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • دومین برد متوالی نساجی با ساکت/ ذوب‌آهن باز هم در خانه شکست خورد
  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • انتشار نماهنگ زیبای نامه‌ای برای تو +فیلم
  • رامین حسین‌پور بهترین آهنگساز یک فستیوال بین‌المللی شد
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • داستان شگفت‌انگیز یک معلم در«مدیر مدرسه شریعت»/ از مبارزه با بهائیت تا تربیت چوپانی که مدیر مدرسه شد
  • شش دانگ حواس حردانی به محمد نادری
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم